Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM JULI -22

2020bebis skrev 2022-06-29 06:46:01 följande:
    Svårt att se tycker jag.. morgonurinet borde ge tydligare idag i så fall? Glad
    Jojjans skrev 2022-06-29 07:37:31 följande:

Aah intressant! Jag tar dagligen tre tabletter av Thorne prenatal som innehåller typ allt man behöver som gravid, ammande / postpartum. eftersom jag fortfarande ammar min son så tänkte jag att min kropp behöver extra mycket vitaminer för att få en stabil cykel och orka bli gravid. Har käkat dom sen i våras någon gång?

vad spännande med dina test! Jg tycker inte att jag ser något på bilderna men det blir ju alltid sämre kvalitet när man laddar upp. Ser fram mot dagens test!

Mandistoss skrev 2022-06-29 07:44:32 följande:
    Åh jag tycker också att jag ser något! Men ja, ÄL+5/6 är supertidigt så vet inte om jag hade kunnat litat på det riktigt?? Är du säker på tiden för ÄL?

Det var svagt streck idag också, så jag tror mer på spökstreck! Har aldrig haft dessa från graviditetskollens tidigare, mina testa-tidigt är påväg hit så får vänta på dem:D 

• Barbrastreisand
    Mandistoss skrev 2022-06-29 07:44:32 följande:
    Åh jag tycker också att jag ser något! Men ja, ÄL+5/6 är supertidigt så vet inte om jag hade kunnat litat på det riktigt?? Är du säker på tiden för ÄL?
     Hade positiv lh sticka den 22/6 och maximal på fertilitetsmonitor den 22-23 så rätt så säker på äl. Troligen spökstreck! 
  • Barbrastreisand
    Mandistoss skrev 2022-06-29 10:14:07 följande:
    Ok, ja troligen runt ÄL+5 nu då, vilken nog är för tidigt då det mest troligt inte hunnit fästa ännu om det blivit något. 
    Sååå tråkigt med spökstreck! Har också testat med graviditetskollens sticka idag (ÄL+9) och fick ett svagt streck - dock fick jag helt blankt igår så det får mig iaf att känna mig liiite lugnare. Inte heller testat med dem innan, har använt restlagrets tidigare. Har beställt hem deras också så de bör komma idag eller imorgon. Får se om det är ännu tydligare imorgon helt enkelt. Tungan ute

Jag såg streck på din bild så håller tummarna för dig, låter ju lovande tanken på att du fick blankt igår! Spännande:D

Fick faktiskt hem babyplan testa tidigt nu så jag provade igen (sparade morgonurinen). Tyckte jag kunde skymta ett svagt streck, men tror mer på att testlinjen lyser igenom när det blir blött.. Kommer iallafall inte beställa hem fler av graviditetskollen haha!

• Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-06-30 06:55:32 följande:

ÄL+9, tog ett testa tidigt och tokblankt...Gråter

Var det ett testa-tidigt? Finns fortfarande hopp då det fortfarande är tidigt! Håller tummarna {#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand
    Mandistoss skrev 2022-06-30 19:33:11 följande:

Nu har jag äntligen fått tillfälle att testa med de nya testen jag fick hem idag (från testlagret). Det översta är testat med det urin jag sparade imorse, och den nedre är från i kväll (höll mig i tre timmar). Och nu ser man verkligen att linjen blivit tydligare under dagen! Plus
    BIM imorgon så hoppas iiiiiinnerligt att den inte dyker upp på minst ett år nu! Hjärta

Åååh tydligt ju!! Håller alla tummar & tår att mensen håller sig borta!{#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand

Varför ska man plötsligt få alla tänkbara symtom innan bim när man försöker få bebis? Men alla andra gånger man väntat in mens känner man inte av något! 

Inbillar mig att jag känner av molvärk i magen samt att bröstvårtorna är något känsligare, men det är mer önsketänk då jag ändå har en känsla av att det inte tog sig.. Förväntningarna är så höga, trots att det tog 7månader.  Imorgon (äl+9) ska jag testa med ett testa tidigt.

• Barbrastreisand

Äl+9 och negativt testa-tidigt :( Med förra så fick jag ett svagt synligt streck med dessa, så troligen blev det inget denna gång. Får se om jag kan hålla mig och testa början på nästa vecka istället (bim7/7)

• Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-07-02 12:16:12 följande:
    Än är det tidigt, håller tummarna {#emotions_dlg.flower}
    Tack!Hjärta
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:25:59 följande:

det finns ju alltid en chans att det inte syns än, eller att äl skedde något senare. Håller tummarna för positivt i början på nästa vecka! Jag testa imorgon och är sååå spänd nu. Tycker det kommit molvärk idag Förvånad

Ja jag hoppas på det även om det känns som om det inte tog sig. Åh vad spännande håller tummarna! uppdatera oss gärna :D
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-07-03 05:54:06 följande:
    Mandistoss skrev 2022-07-02 21:57:04 följande:
    Ooo låter lovande! Hade sånna känningar kring ÄL+6/7. Skrattande Förstår nerverna! Håller tummarna för dig! Hjärta

Testade nu på morgonen. Först ett rfsu testa tidigt och sen en vanlig sticka vanligt från rfsu och båda var helt blanka. Är på äl+9, eventuellt äl+10. 

om jag tittar i rejält ljus så tycker jag att jag skymtar något på testa ofta-stickan, men det lär bara vara spök eftersom testa tidigt inte visar någonting. Får se om jag  testar om ett par dagar igen eller bara väntar in mensen? 

Lägger till bild på det gröna är testa tidigt (har plockat bort plasthöljet).

Åh, hoppas det ändå dyker upp två streck om någon dag!{#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand

Äl+12 och även idag negativt, så nu får man snällt vänta in mensen.. Får se hur det blir nästa månad då vi kommer vara på resande fot just kring ägglossning, annars blir det nya tag i augusti. Håller tummarna för er som fortfarande väntar in äl/bim ! 

Saker som jag lärt mig detta första försök:
    1. Alla möjliga gravid-symtom dyker upp just den månaden du försöker:D
    2. Graviditetskollens test har skrämmande spökstreck! Dessa lär jag inte köpa om igen. 
    3. Att ha testa-tidigt test hemma gör en lite test-beroende 
  • Barbrastreisand
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 07:55:15 följande:

Denna månaden har varit så konstig
    Jag tog ett testa supertidigt på BIM-5 och det stod "ej gravid"
    Sen tog jag ett babyplan testa tidigt på BIM-4 men det var blankt.
    Igår på BIM-2 fick jag en rosafärgad flytning och tänkte att det nog är mensen som är på gång.
    Sen hände ingenting mera så vid lunch igår tog jag mitt sista test jag hade hemma 
    Babyplan testa tidigt och då visar det svagt +
    Så jag är nog gravid 
    Men jag har haft ett par mf där hcg inte ökat som det ska så jag är lite orolig att det är likadant denna gången eftersom jag "plussade sent?" 
    //

Grattis! Är du helt säker på när äl var? Kan ju vara så att du fick den senare än du tror? Håller alla tummar och tår!
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-07-07 11:52:41 följande:

samma för mig? hoppas på nästa månad! Får se om vi timar lika bra i nästa tråd :D

Haha ja! Synkade cyklar Oskyldig
Svar på tråden BIM JULI -22