• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • 2020bebis
    Barbrastreisand skrev 2022-07-02 10:29:13 följande:

Äl+9 och negativt testa-tidigt :( Med förra så fick jag ett svagt synligt streck med dessa, så troligen blev det inget denna gång. Får se om jag kan hålla mig och testa början på nästa vecka istället (bim7/7)

Än är det tidigt, håller tummarna {#emotions_dlg.flower}
  • 5te8

Tror jag är på ÄL+11 just nu. Blir konfunderad, mensen var en vecka sen i Juni (skulle kommit 2/6, kom 9/6). Enligt min app så flyttades ägglossning pga det. var hos gyn (20/6) fick då veta att ägglossning var påväg, fick jätte vattniga flytningar på kvällen samt ömma bröst. Enligt appen skulle jag ha äl 26/6.
    När ska min mens ev komma denna månad då ???? 
    Och när kan jag ta graviditetstest? 

• Kissekatten2014
    5te8 skrev 2022-07-02 14:37:50 följande:

Tror jag är på ÄL+11 just nu. Blir konfunderad, mensen var en vecka sen i Juni (skulle kommit 2/6, kom 9/6). Enligt min app så flyttades ägglossning pga det. var hos gyn (20/6) fick då veta att ägglossning var påväg, fick jätte vattniga flytningar på kvällen samt ömma bröst. Enligt appen skulle jag ha äl 26/6.
    När ska min mens ev komma denna månad då ???? 
    Och när kan jag ta graviditetstest? 

Hur långa cyklar brukar du ha? Men brukar väl vara 2 veckor efter äl man får mens, iaf jag får det. Har du tagit något äl test? Eller avvakta och se några dagar innan du tar grav test, tror det är lite tidigt ännu om du hade äl 26/6..  men fick du äl tidigare så borde du kunna ta ett test nu..
  • Jojjans
    Mandistoss skrev 2022-07-02 11:19:35 följande:
    Ja nog kliar det allt i testfingrarna så fort man passerat ÄL :p jag testade på ÄL+8 men det var blank, sen svagt svagt positivt dagen efter. Håller tummarna för att du ser ngt på söndag! Plus

eller hur! Det har inte kliat så mycket än så länge, jag har inte haft en enda känning och tänkt att det inte tagit sig. Men nu idag har jag haft lite dragningar i sidorna, typ där jag brukar känna vid äl, och nu på eftermiddagen lite molvärk runt livmodern?. Känns nu plötsligt vääälidigt purrigt inför testet imorgon. Borde vara på äl+10, eventuellt äl+9. 

• Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-07-02 10:29:13 följande:

Äl+9 och negativt testa-tidigt :( Med förra så fick jag ett svagt synligt streck med dessa, så troligen blev det inget denna gång. Får se om jag kan hålla mig och testa början på nästa vecka istället (bim7/7)

det finns ju alltid en chans att det inte syns än, eller att äl skedde något senare. Håller tummarna för positivt i början på nästa vecka! Jag testa imorgon och är sååå spänd nu. Tycker det kommit molvärk idag Förvånad

• Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-07-02 12:16:12 följande:
    Än är det tidigt, håller tummarna {#emotions_dlg.flower}
    Tack!Hjärta
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:25:59 följande:

det finns ju alltid en chans att det inte syns än, eller att äl skedde något senare. Håller tummarna för positivt i början på nästa vecka! Jag testa imorgon och är sååå spänd nu. Tycker det kommit molvärk idag Förvånad

Ja jag hoppas på det även om det känns som om det inte tog sig. Åh vad spännande håller tummarna! uppdatera oss gärna :D
  • Pörny

Spännande när så många börjar testa i dagarna :) 

testomanen i mig vann idag meeeeen tokblankt så klart äl+6/7 mycket konstiga små symtom men ja får se närmsta veckan :) 

• Klara1997
    Pörny skrev 2022-07-02 20:31:06 följande:

Spännande när så många börjar testa i dagarna :) 

testomanen i mig vann idag meeeeen tokblankt så klart äl+6/7 mycket konstiga små symtom men ja får se närmsta veckan :) 

Jag har 8 dagar kvar till ÄL, om du tycker väntan är olidlig   Så finns de som är efter haha Flört
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:24:52 följande:

eller hur! Det har inte kliat så mycket än så länge, jag har inte haft en enda känning och tänkt att det inte tagit sig. Men nu idag har jag haft lite dragningar i sidorna, typ där jag brukar känna vid äl, och nu på eftermiddagen lite molvärk runt livmodern?. Känns nu plötsligt vääälidigt purrigt inför testet imorgon. Borde vara på äl+10, eventuellt äl+9. 

Ooo låter lovande! Hade sånna känningar kring ÄL+6/7. Skrattande Förstår nerverna! Håller tummarna för dig! Hjärta
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-07-02 18:45:26 följande:
    Tack!Hjärta
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:25:59 följande:

Ja jag hoppas på det även om det känns som om det inte tog sig. Åh vad spännande håller tummarna! uppdatera oss gärna :D
    Mandistoss skrev 2022-07-02 21:57:04 följande:
    Ooo låter lovande! Hade sånna känningar kring ÄL+6/7. Skrattande Förstår nerverna! Håller tummarna för dig! Hjärta

Testade nu på morgonen. Först ett rfsu testa tidigt och sen en vanlig sticka vanligt från rfsu och båda var helt blanka. Är på äl+9, eventuellt äl+10. 

om jag tittar i rejält ljus så tycker jag att jag skymtar något på testa ofta-stickan, men det lär bara vara spök eftersom testa tidigt inte visar någonting. Får se om jag  testar om ett par dagar igen eller bara väntar in mensen? 

Lägger till bild på det gröna är testa tidigt (har plockat bort plasthöljet).

Svar på tråden BIM JULI -22