• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-09 21:07:07 följande:

Fan också tror jag ev har ägglossning idag ist för imorgon 
    Har börjat få lite ömmande och magen börjar svullna upp lite, typiskt 
    mannen är bortrest tills imorgon kväll Obestämd
    får se om det blir något nu dåObestämd
    någon som vet har man tecken på ägglossning långt innan, är det kört tror ni? 

smärta runt ägglossning kan komma både innan och efter ägget släppt, och sen lever ju ägget ungefär 12 timmar efter att det släppt. Så jag skulle absolut chansa så fort han kommer hem, men inte ha allt för höga förhoppninggnar.. 

• Jojjans
    Entillhoppasvi skrev 2022-07-09 23:37:55 följande:

Hoppar in i tråden jag med. Försöker oss på att skaffa syskon till sonen som nu är 15 månader. Har ägglossning nu i dagarna så BIM runt 25e. Kan dock vara både tidigare eller senare då min cykel är lite off sedan sonen föddes. Misstänker att det kan bero på att vi fortfarande ammar.

försöker iaf få till lite mys, men det är svårt med en liten som fortfarande ska sova så nära mamma som möjligt.
    sambon verkar även ha prestationsångest då han vid ägglossning har svårt att ens påbörja något.
    vi försökte förra månaden men fick inte till något alls under de dagar då jag kände att ägglossningen skulle ske. Blev bara någon dag innan samt efter, men ingen graviditet av det. 
    denna månaden fick vi iaf till i förrgår samt igår då jag även hade som mest ägglossningsflytning, så jag hoppas det räcker. Idag blev det inget alls trots flertalet försök.
    vi får försöka igen imorgon och ser hur det går.

är det någon annan här som upplever prestationsångest eller har en sambo som har det och hur har ni då löst det?
    jag försöker säga till sambon att han inte ska tänka och berättar inte heller att jag har ägglossning, men han känner ju det och då är det som att det inte fungerar alls för honom längre.
    får se om det ens blir något syskon här.

Jag känner igen mig, tycker det är otroligt krävande med skaffa-barn-sex.

det jag brukar lugna mig med är att det faktiskt bara behövs ETT fullbordat sex för att göra barn, någon gång 3-0 dagar innan äl. Och vara nöjd med det. Om jag börjar pressa mig att vi måste ligga varje dag och prompt på äl-dagen så blir jag utbränd innan vi ens börjat haha. Jag har blivit gravid av sex 4 dagar innan äl vid mer än ett tillfälle, spermier överlever upp till 6 dagar i fertilt sekret, så det bästa för oss har vari att sänka ribban och istället jobba på annat som ökar chanserna: se till att äta bra och ta rätt tillskott för att öka fertiliteten hos oss båda Tex. Ha koll på min cykel så jag vet exakt när äl är. minska stress i vardagen. 
  • Roxwell
    Juliaisabell95 skrev 2022-07-09 11:24:38 följande:

Hej! 

jag hoppat in här också! :) 

jag har BIM om 4 dagar (13/7) och har nu under några veckor kännt mig så extremt trött och hängig, ingenting jag riktigt reflekterat över tidigare men nu är det så pass att jag nästan efter jobbet varje dag måste ta en tupplur för att orka.. jag vet dock inte om det är pga stressigt på jobbet eller om det kan vara något symptom men misstänker ändå att det är falskt alarm.. 

Hade MF i juni 2021 och har därefter inte lyckats få något plus igen :/ 

vågar man testa med eyt clearblue ultra tidigt eller ska man avvakta tills BIM för att inte bli mer besviken?

Då har vi bim samma dag :D
    Pirrigt är det!
    har dock inte mycket symptom. bara att bröstvårtorna svider lite. Förra månaden hade jag hur mycket symptom som helst, det var dock första månaden efter p-piller så kroppen kåmpade nog med att komma igång igen så kansje var det jag kände av då
  • Lurifixen

Förväntar mig mens idag. 

Men så igår fick jag lite rosa och lite blod på pappret.. Sedan inget mer? 

Trodde såklart mensen kickat igång igår då. 

aldrig varit med om de tidigare.. Nu vet jag inte om jag borde testa mig idag eller inte

• Rosahimmel86
    Lurifixen skrev 2022-07-10 12:39:54 följande:

Förväntar mig mens idag. 

Men så igår fick jag lite rosa och lite blod på pappret.. Sedan inget mer? 

Trodde såklart mensen kickat igång igår då. 

aldrig varit med om de tidigare.. Nu vet jag inte om jag borde testa mig idag eller inte

Jag hade så, jag fick en rosafärgad flytning 2 dagar innan BIM
    Då tog jag ett test och det var plus 
    Så ta ett test du 
  • Entillhoppasvi
    hmm verkar inte kunna citera från mobilen på något inlägg förutom det senaste. Menmen

kissekatten2014:
    haha sjukt ändå att han kände det så väl.
    ja, min sambo känner ju särskilt runt ägglossning då han säger att det inte blir någon friktion alls, haha, och då tappar han fokus och allt annat med för den delen.
    så även fast vi inte tänker på ägglossning (eller jag tänker ju men säger inte) och bara ligger så känner han det.
    både igår och idag blev avbrutet, men utifrån mina flytningar så hade jag nog ägglossning iförrgår eller eventuellt igår och isf prickade vi iaf in 2 gånger innan.

jojjans:
    det är såklart sant men problemet för min sambo nu är att han så gärna vill ha syskon med ca 2 år emellan att han inte kan leverera när han känner att jag har ägglossning, då det som jag skrev ovan känns som det inte blir någon friktion. Så han har lättare att ha sex innan och efter ägglossningen, tyvärr.
    men jag hoppas verkligen att ägglossningen var i förrgår eller igår för då har vi inte missat den. Skulle den ske tex imorgon däremot som den egentligen borde så är det lite mer kört, men inte helt.
    har inga symptom kvar alls längre så hoppas verkligen att den varit.
    skulle det inte bli något denna månad så ska jag nog köpa ägglossningstester till nästa månad för att verkligen veta.
    det som är nackdelen när cykeln inte är helt regelbunden än att det är svårt att veta exakt när den sker.
    cykeln kan nu vara allt från 23-31 dagar.
    förra månaden hade jag fertilt sekret i nästan 1,5 vecka då jag tror det tog tid för ägget att släppa, medans jag denna månad endast hade det under några dagar.

tror ju att det i mitt fall är en nackdel att fortfarande amma och nu när jag har semester vill sonen amma konstant typ. Så fort han får möjlighet drar han ner tröjan för att amma en stund. Jättemysigt såklart, men kanske inte optimalt när man vill skaffa syskon?
  • Jojjans

Entillhoppasvi:

jag förstår, ja då är det ju svårare. Ni kan ju alltid använda inseminationsspruta Om det hjälper :)

jag ammar också fortfarande min som som snart fyller 3. det gjorde jag för ett år sen också (även på natten) och då blev jag gravid på första försöket. förlorade Tyvärr det barnet pga för tidig förlossning. Nu ammar vi inte längre på natten och jag märker stor skillnad på min cykel. Det störsts bekymret med min cykel efter att jag fött barn är att lutealfasen blivit så kort i perioder. Men vi har aldrig börjat försöka innan cykeln blivit regelbunden igen Så jag vet inte hur mycket det påverkar.

• 2020bebis

Någon med erfarenhet från clearblue advanced ägglossningstest? Tog det nu på morgonen då jag är på cykeldag 7 o det står att jag ska börja testa. 

Fick rund ring men tog ut testet och kikade och det är två streck, det ena rätt mkt svagare än teststrecket men ändå ett streck. Förra gången jag använde detta kunde jag se att strecket från att inte finnas blev starkare ju närmare ÄL jag kom. 

Vad betyder det att strecket redan tydligt syns? Är ÄL redan på gång? Jag vet inte min cykellängd då jag precis haft första mensen efter ppiller-stopp.

• warmefjord

Skulle haft mens i lördags, men än så länge har den inte kommit. Överste testet från igårkväll och andra från idag. Ser ju svagt streck från det igår men inget på det taget idag. Hur ska man tolka det tro? 

Testet från igår syndes såklart inom tiden och var aningen starkare igår, har väl bleknat lite under natten. 

Svar på tråden BIM JULI -22