• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Jojjans
    Mandelblomman skrev 2022-07-07 20:14:36 följande:

Hallå hallå! Behöver bolla lite tankar? Den här veckan kommer jag ha ägglossning. Då jag tidigare har haft väldigt oregelbundna cykler så vet jag inte exakt vilken dag, men gissar kring CD 21-23 (Är på CD 20 nu). 

Har haft äggviteliknande flytningar hela veckan och igår och idag har jag haft typ mensvärksliknande smärta. Någon som har upplevt samma? 

Jag brukar ha precis som du, fertilt sekret i nästan en vecka och sen avslutas det med en dag med ömhet = ägget har släppt. Har fått det bekräftat med temp och sen ul senare i mina tidigare graviditeter. så gissar att du haft ägglossning idag. 

• Jojjans
    2020bebis skrev 2022-07-07 13:24:20 följande:
    Jag fick mens i måndags så följer er vidare jag med Glad hoppas på nästa gång för oss allihop!
    Barbrastreisand skrev 2022-07-07 13:03:44 följande:
    Haha ja! Synkade cyklar Oskyldig

håller tummarna för oss! har ni sett någon bim-aug-tråd ännu? 

• Mandelblomman

Jojjans och H0nd3ndär: kunde inte citera så får skriva såhär hahah! Skönt att höra att ni också upplevt samma sak. Imorse fick jag en temphöjning över min linje i NC så ÄL kan mycket väl varit igår. Spännande!!

• 2020bebis
    Jojjans skrev 2022-07-07 23:24:23 följande:
    Barbrastreisand skrev 2022-07-07 13:03:44 följande:
    Haha ja! Synkade cyklar Oskyldig

håller tummarna för oss! har ni sett någon bim-aug-tråd ännu? 

Inte sett en sån tråd ännu, vill du skapa en {#emotions_dlg.flower}
  • Jojjans

Nu finns det en ny tråd för BIM-aug, välkomna dit ni som det inte tog sig för denna månad Hjärta

• Juliaisabell95

Hej! 

jag hoppat in här också! :) 

jag har BIM om 4 dagar (13/7) och har nu under några veckor kännt mig så extremt trött och hängig, ingenting jag riktigt reflekterat över tidigare men nu är det så pass att jag nästan efter jobbet varje dag måste ta en tupplur för att orka.. jag vet dock inte om det är pga stressigt på jobbet eller om det kan vara något symptom men misstänker ändå att det är falskt alarm.. 

Hade MF i juni 2021 och har därefter inte lyckats få något plus igen :/ 

vågar man testa med eyt clearblue ultra tidigt eller ska man avvakta tills BIM för att inte bli mer besviken?

• Klara1997
    Juliaisabell95 skrev 2022-07-09 11:24:38 följande:

Hej! 

jag hoppat in här också! :) 

jag har BIM om 4 dagar (13/7) och har nu under några veckor kännt mig så extremt trött och hängig, ingenting jag riktigt reflekterat över tidigare men nu är det så pass att jag nästan efter jobbet varje dag måste ta en tupplur för att orka.. jag vet dock inte om det är pga stressigt på jobbet eller om det kan vara något symptom men misstänker ändå att det är falskt alarm.. 

Hade MF i juni 2021 och har därefter inte lyckats få något plus igen :/ 

vågar man testa med eyt clearblue ultra tidigt eller ska man avvakta tills BIM för att inte bli mer besviken?

Svårt!
    det kan ju vara så att du får positivt och blir förhoppningsfull och glad
    men ett minus nu är ju inte alltid ett minus vid bim
  • Klara1997

Fan också tror jag ev har ägglossning idag ist för imorgon 
    Har börjat få lite ömmande och magen börjar svullna upp lite, typiskt 
    mannen är bortrest tills imorgon kväll Obestämd
    får se om det blir något nu dåObestämd
    någon som vet har man tecken på ägglossning långt innan, är det kört tror ni? 

• Entillhoppasvi

Hoppar in i tråden jag med. Försöker oss på att skaffa syskon till sonen som nu är 15 månader. Har ägglossning nu i dagarna så BIM runt 25e. Kan dock vara både tidigare eller senare då min cykel är lite off sedan sonen föddes. Misstänker att det kan bero på att vi fortfarande ammar.

försöker iaf få till lite mys, men det är svårt med en liten som fortfarande ska sova så nära mamma som möjligt.
    sambon verkar även ha prestationsångest då han vid ägglossning har svårt att ens påbörja något.
    vi försökte förra månaden men fick inte till något alls under de dagar då jag kände att ägglossningen skulle ske. Blev bara någon dag innan samt efter, men ingen graviditet av det. 
    denna månaden fick vi iaf till i förrgår samt igår då jag även hade som mest ägglossningsflytning, så jag hoppas det räcker. Idag blev det inget alls trots flertalet försök.
    vi får försöka igen imorgon och ser hur det går.

är det någon annan här som upplever prestationsångest eller har en sambo som har det och hur har ni då löst det?
    jag försöker säga till sambon att han inte ska tänka och berättar inte heller att jag har ägglossning, men han känner ju det och då är det som att det inte fungerar alls för honom längre.
    får se om det ens blir något syskon här.

• Kissekatten2014
    Entillhoppasvi skrev 2022-07-09 23:37:55 följande:

Hoppar in i tråden jag med. Försöker oss på att skaffa syskon till sonen som nu är 15 månader. Har ägglossning nu i dagarna så BIM runt 25e. Kan dock vara både tidigare eller senare då min cykel är lite off sedan sonen föddes. Misstänker att det kan bero på att vi fortfarande ammar.

försöker iaf få till lite mys, men det är svårt med en liten som fortfarande ska sova så nära mamma som möjligt.
    sambon verkar även ha prestationsångest då han vid ägglossning har svårt att ens påbörja något.
    vi försökte förra månaden men fick inte till något alls under de dagar då jag kände att ägglossningen skulle ske. Blev bara någon dag innan samt efter, men ingen graviditet av det. 
    denna månaden fick vi iaf till i förrgår samt igår då jag även hade som mest ägglossningsflytning, så jag hoppas det räcker. Idag blev det inget alls trots flertalet försök.
    vi får försöka igen imorgon och ser hur det går.

är det någon annan här som upplever prestationsångest eller har en sambo som har det och hur har ni då löst det?
    jag försöker säga till sambon att han inte ska tänka och berättar inte heller att jag har ägglossning, men han känner ju det och då är det som att det inte fungerar alls för honom längre.
    får se om det ens blir något syskon här.

Är dock bara på försöken att skaffa vårat gemensamma barn. Mitt första men hans andra blir det.
    Men vi har sex som vanligt utan och tänka på ägglossningen, men dock så känner ju han på mina flytningar vart jag är nånstans i min cykel. En grej som hände för några månader sen sa han att du ska ha mens snart? Jag bara va hur vet du det, känner det på dina flytningar och dagen efter så fick jag min mens. Tur, skicklighet vet ej..

Men det blir ett syskon när ni minst anar detSkäms
Svar på tråden BIM JULI -22