• Barbrastreisand

BIM JULI -22

Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

Hade varit roligt att följas åt!

• Svar på tråden BIM JULI -22
  • Jojjans
    Klara1997 skrev 2022-07-12 21:00:53 följande:
    De mäter LH och östrogen ökning 
    blinkande visar på hög fertilitet 
    fast smile visar på maximal fertilitet 

aah isåfall gissar jag att högt östrogen (hög fertilitet) ger en blinkande smiley, och när det finns högt av LH så lyser den fast. Isåfall kommer ju äl alltid efter den fasta smileyn, men svårt att säga hur långt efter. Men som du säger, tidigaste dagen du hade fast smiley skulle ju vara lördag, vilket mest troligt innebär söndag. Men ännu mer sannolikt kanske är att du hade haft blinkande i minst en dag till? Känns iallafall inte kört! :)

• Liliciou

Hoppas det går bra för alla! Skulle haft mens 29 juni men den kom aldrig (aldrig vari sen mer än 5 dagar). Negativta gravtester? 
    Fick antagligen covid 1 juni så undrar om skiten var i kroppen runt tiden för ägglossning och därför ställde till  det.  Hade massor med flytningar och ont i kroppen förra veckan när jag började må bättre. 

• Klara1997
    Jojjans skrev 2022-07-13 07:59:23 följande:

aah isåfall gissar jag att högt östrogen (hög fertilitet) ger en blinkande smiley, och när det finns högt av LH så lyser den fast. Isåfall kommer ju äl alltid efter den fasta smileyn, men svårt att säga hur långt efter. Men som du säger, tidigaste dagen du hade fast smiley skulle ju vara lördag, vilket mest troligt innebär söndag. Men ännu mer sannolikt kanske är att du hade haft blinkande i minst en dag till? Känns iallafall inte kört! :)

borde ju inte vara kört Oskyldig
    vi får se om två veckor Tyst 
    tack för ditt svar, skönt att bolla lite med andra här 
  • sötmummy

Hej. Hade positivt på ägglossningstest den 4e juli. Och har börjat testa nu. Är 9dpo o ska igentligen ha mens på lördag. Anade svagt streck på clearblues testa tidigt idag. 

• Rosahimmel86
    sötmummy skrev 2022-07-13 12:28:54 följande:

Hej. Hade positivt på ägglossningstest den 4e juli. Och har börjat testa nu. Är 9dpo o ska igentligen ha mens på lördag. Anade svagt streck på clearblues testa tidigt idag. 

Vad spännande!
  • sötmummy
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-13 13:10:17 följande:
    Vad spännande!
    Ah man vet ju ej ang cbs tester. Ah spännande. Vill dagarna ska gå o att mensen ej dyker upp.planerar du oxå?
  • Pepsin

Hittar ingen bim-lista(eller jag orkar inte scrolla igenom hela tråden rättare sagt), haha!). Men fick positivt äl-test idag och bim 27/7. Hoppas sååå starkt! Hade svårt att plussa med första barnet. Plussade redan på fjärde försöket denna gång men det slutade i missfall. Detta blir tredje riktiga försöket sedan missfallet i januari.. långsamt framåt haha. Men men hoppas på plus men räknar inte med något! 

• 2020bebis

Är på cd 10, började testa med clearblue digital i måndags, fortfarande ingen blinkande gubbe.

Nu på kvällen fick jag som en tjock geleaktig flytning - någon som är bra på detta och vet vad det kan innebära? ÄL på gång? Har bara haft en mens efter ppiller-stopp så har inte koll på min kropp eller hur den beter sig i samband med ÄL... 

• Rosahimmel86
    sötmummy skrev 2022-07-13 13:34:57 följande:
    Ah man vet ju ej ang cbs tester. Ah spännande. Vill dagarna ska gå o att mensen ej dyker upp.planerar du oxå?
    Jag plussade förra veckan, jag hade BIM redan 7 Juli Glad
  • sötmummy
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-14 06:22:11 följande:
    Jag plussade förra veckan, jag hade BIM redan 7 Juli Glad
    Åhh grattis ????
Svar på tråden BIM JULI -22