Anonym (mamma till funktionshindrat barn) skrev 2022-04-14 17:48:54 följande:
Det låter väldigt märkligt, har aldrig mött någon förälder på vår sons skola eller på hans aktiviteter som skulle lämna ett barn med intellektuell funktionsnedsättning på det viset, alla aktiviteter sonen går på (han har inga motoriska funktionshinder) gäller alltid att en förälder, ledsagare, assistent eller annan vuxen är med.
På vissa aktiviteter som är för barn med lättare utvecklingsstörning kan ledare om dom är flera vara ensamma med barnen.
Men vilken förälder lämnar sitt barn med funktionsnedsättning till en grupp för barn utan det, utan någon överenskommelse.
Det förstår ju alla att det inte går. Verkar jättekonstigt, klart skidskolan skulle ha sagt till att dom inte kunde ta hand om honom och hans syskon.
Konstiga föräldrar.
Ja det var sjukt märkligt, jag har ju haft hundratals barn och aldrig varit med om något liknande. Problemet där är ju att föräldrar bokar själva, och det vanliga var ju att man anmälde för unga barn eller hade en övertro på kunskapen och valde röd grupp istället för blå, men sådant justerade man ju hur enkelt som helst.
Det här var så sjukt märkligt, speciellt när jag frågade iofs helt utan att fråga rakt ut om det var något fel på grabben. Men han stod ju bredvid och dreglade..
Det är ju inte särskilt schysst mot en 20-åring som ska erbjuda 6-7 andra ungdomar skidskola samtidigt. Men som sagt en parentes antar jag