Glinda från Oz skrev 2022-04-15 20:59:12 följande:
Ja, precis. Jag håller med dig till 100%, klarar de inte köerna lär de inte klara av allt stoj och stim heller.
Det är ju just det som de inte gör, klarar av stojet och stimmet. Mitt barn klarar av att vänta och stå i kö, men klarar inte av "köupplevelsen" med alla människor trots att vi har kört med brusreducerande hörlurar och satt på film i telefonen att titta på under tiden.
Jag har nu för första gången varit på nöjesfält med köföreträde och vilken skillnad mot sist.
Senaste besöket:
* 1 timme ångest hemma så missade första öppettimmen
* Åka en attraktion (virtuell kö), missa följande 3 köer som vi stod i då ångesten av "stök och stoj" gjorde att vi behövde gå undan och det var helt omöjligt att passa en tid
* Lyckades få två virtuella kötider till där det gick att passa tiden
* Hemgång pga alla upplevelser
Detta besök:
* Ena barnet och ena föräldern går in lagom till öppning
* Andra barnet och andra föräldern kommer en timme senare.
* Går förbi köerna på ca 6 attraktioner (varvat med lite spel, lunch, fika och paus i ett lugnt hörn)
* Middag. Föräldern som stannar till stängning sitter kvar vid bordet tillsammans med barnet en timme till medan andra föräldern hinner åka lite med andra barnet.
* Hemgång för "npf-barnet" tillsammans med ena föräldern
* Andra barnet stannar med andra föräldern till stängning
Båda besöken har gjorts under "hyfsad lågsäsong" (skollov, men inte klassiska semestertiderna).