• Anonym (Ulrika)

Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält

Just nu har vi massa upprörda föräldrar som kräver namninsamlingar för man ändrar på reglerna på nöjesfälten där barn med bland annat ADHD och autism fått gå i en egen kö för att helt enkelt slippa att köa till åkattraktioner. 

Känner rätt många med svår ADHD, kompisars barn med svår ADHD. Men jag tror alla föräldrar hanterar detta lite olika?

Varför ska stora nöjesfält anpassa sig? Är det inte bättre att göra aktiviteter som passar barnen bättre? 

• Svar på tråden Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält
  • Anonym (Q)
    Freddie K skrev 2022-04-15 07:50:24 följande:

Min spontana tanke är att varför ska barn med ADHD och autism få gå före i kön? Jag har både ADHD och Asperger. Ok, jag är inget barn, men jag känner att jag vill inte bli särbehandlad och så gäller också köer på nöjesfält. Som om man skulle ha fördel av att ha ADHD och Asperger.

Vad har ditt ickebehov att göra med de som faktiskt har haft nytta av detta för att kunna genomföra några åk? Det är inte diagnoserna som styr utan behovet.

Jag har samma diagnoser och hade inte problem med köandet på Liseberg som barn därav skulle jag inte haft behov av detta.

• Freddie K
    Anonym (Q) skrev 2022-04-15 08:26:47 följande:

Vad har ditt ickebehov att göra med de som faktiskt har haft nytta av detta för att kunna genomföra några åk? Det är inte diagnoserna som styr utan behovet.

Jag har samma diagnoser och hade inte problem med köandet på Liseberg som barn därav skulle jag inte haft behov av detta.

Jo, men skrev inte TS att barn med ADHD och autism skulle få före  kön? Det var det jag reagerade på i alla fall varför de skulle få göra det. TS skrev inget om behov och jag har ändå lite svårt att se vad för behov man skulle ha av att gå före i kön? Är det livsviktigt?
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (Hmm)

Jag tror att tanken var väldigt god ifrån start. Däremot kan jag tycka att adhd folk ska få lära sig att de inte alls kan rusa fram framför alla andra p ga sin adhd diagnos.

De är liksom redan väldigt fartfyllda och behöver lära sig hur saker och ting ska fungera och ta det lite lugnare. 

Motsägelsefullt, jag vet men kan tycka att Autistiska barn kan få gå före då dom sällan tar plats eller vågar visa framfötterna ordentligt. De behöver lära sig tvärtemot vad en med adhd behöver.

Tanken var god. Man behöver inte hata, men att diskutera det är nog en bra ide ! 

• Anonym (somallaandra)

Dom ska stå i kö som alla andra 

Det är väl inte nån som tycker det är kul att stå i en kö? Jag fick stå i kö igår på ica det var skit dryggt nästa gång kanske jag får gå före? Livet funkar inte så ibland får man stå i kö bättre att lära barnen det i stället för att curla sönder dom

• Anonym (Kgkf)
    Anonym (Ulrika) skrev 2022-04-14 14:10:44 följande:
    Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält

Just nu har vi massa upprörda föräldrar som kräver namninsamlingar för man ändrar på reglerna på nöjesfälten där barn med bland annat ADHD och autism fått gå i en egen kö för att helt enkelt slippa att köa till åkattraktioner. 

Känner rätt många med svår ADHD, kompisars barn med svår ADHD. Men jag tror alla föräldrar hanterar detta lite olika?

Varför ska stora nöjesfält anpassa sig? Är det inte bättre att göra aktiviteter som passar barnen bättre? 

Ja jag har en lillasyster med funktionshinder och tycker inte heller de ska slippa stå i kö tex. 
  • Anonym (Kgkf)

Sen att hon börjar slåss, slänga sig på golvet osv är en annan sak men man får ju försöka få henne att sluta .

• Anonym (Kgkf)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-04-15 08:43:11 följande:

Jag tror att tanken var väldigt god ifrån start. Däremot kan jag tycka att adhd folk ska få lära sig att de inte alls kan rusa fram framför alla andra p ga sin adhd diagnos.

De är liksom redan väldigt fartfyllda och behöver lära sig hur saker och ting ska fungera och ta det lite lugnare. 

Motsägelsefullt, jag vet men kan tycka att Autistiska barn kan få gå före då dom sällan tar plats eller vågar visa framfötterna ordentligt. De behöver lära sig tvärtemot vad en med adhd behöver.

Tanken var god. Man behöver inte hata, men att diskutera det är nog en bra ide ! 

Precis 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ulrika)
    DominantPoly skrev 2022-04-15 12:13:40 följande:

En stor del av de med adhd diagnoser är helt enkelt på grund av föräldrar som söndercurlat sina barn istället för att lära dem veta hut. Sen tycker de resten av samhället också ska curla dem och deras barn. Löjeväckande.

Du som är dominant? vad händer om någon vill bestämma över dig? 

Du är väl rätt van själv att få bestämma och bli uppassad på 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu ska barn med ADHD och autism få stå i kö på nöjesfält