Anonym (Maria) skrev 2022-04-14 16:59:58 följande:
Ett förbannat daltande. Man får anpassa sig, försöka åka på sådana tider när det är lugnare t ex. Ja, och sedan är verkligheten så att man kan inte alltid göra allting.
Då ska jag också minsann ha en egen kö, då jag har MS och tål inte att stå i värme någon längre stund. Herregud. Nej.
Vissa föräldrar är helt galna.
Jag anpassar mig givetvis efter min sjukdom. Kräver inte att samhället ändras om. Ett av mina barn har autism, Hen står inte ens ut på såkallade nöjesfält.
Tror faktiskt man gör dessa barn en björntjänst när de bara kan glida förbi andra. Även ett barn med Adhd el Autism kan man lära saker, även de behöver träna sitt tålamod och uthållighet, precis som alla andra barn nuförtiden. Så vanligt nuförtiden att barn inte kan ha tråkigt en stund ens utan en skärm t ex. Sjukt. Åka bil 3 kilometer film på,vänta i ett väntrum glo på skärm, vänta på McDonalds sitta med skärm, stå i kö, ja med skärm.
Ja kö förtur gällde barn med MS, andra sjukdomar och funktionshinder, alla som har ledsagarbevis, alltså inte bara NPF diagnoser.
Nej jag tycker inte att man bara ska få gå före för att man har en diagnos men i denna tråd är det bara barn med NPF man tar upp och det är inte enbart för dom som det är ändrat utan för alla barn med ledsagare förutom rullstolsbundna.