• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Butembobaby

Fick glad gubbe i morse Glad

Vi fick till det igår, så känns bra. Vi kör på idag också och kanske i morgon beroende på om lusten finns. 

Har haft ÄL symptom i 2 dagar nu, så tänkte att det nog var på gång.

Hoppas på tredje gången gillt denhär månaden! 

• Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-02-24 07:53:50 följande:

Fick glad gubbe i morse Glad

Vi fick till det igår, så känns bra. Vi kör på idag också och kanske i morgon beroende på om lusten finns. 

Har haft ÄL symptom i 2 dagar nu, så tänkte att det nog var på gång.

Hoppas på tredje gången gillt denhär månaden! 

Woho, grattis! Skrattande Håller tummarna för er! Solig
  • flisan1989

Sååå hade glad gubbe på CB igår morse, myste med sambon igår kväll, imorse ingen glad gubbe igen. Vet att man ska sluta testa efter första gubben men svårt att låta bli.. tror ni att det är förgäves att mysa idag igen? Känns konstigt att jag bara fick en dag med glad gubbe men hade rejäla ägglossningskramper inatt i magen så var säkert då ägget släppte. Kanske ändå värt ett försök till idag

• MAKL
    flisan1989 skrev 2022-02-24 09:23:42 följande:

Sååå hade glad gubbe på CB igår morse, myste med sambon igår kväll, imorse ingen glad gubbe igen. Vet att man ska sluta testa efter första gubben men svårt att låta bli.. tror ni att det är förgäves att mysa idag igen? Känns konstigt att jag bara fick en dag med glad gubbe men hade rejäla ägglossningskramper inatt i magen så var säkert då ägget släppte. Kanske ändå värt ett försök till idag

Som jag skrev tidigare till pico att efter en peak/glad gubbe på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar efter det och ägget är livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så det är helt klart värt ett försök till. Jag vet inte hur just det testet du använder fungerar men när jag testat med äl stickor där man bara läser av streck så har jag enbart fått positivt test under några timmar. Så testar jag tex dagen efter så är det negativt igen. Så det är säkert samma för dig. Ett positivt äl test är ju bara att Lh hormonet är som högst och skickar signaler till äggstockarna att släppa ett ägg. Så det hormoner kan inte peaka och ge positivt hur länge som helst. När jag testat med CB digital advanced (den med blinkande gubbe innan fast glad gubbe) så kan man inte testa igen när man fått en fast glad gubbe, utan stickan visar en fast glad gubbe i 48 timmar. Så det är nog inte ens tänkt att man ska kunna testa igen och samma princip gäller nog det andra CB digital testet om inget annat står på förpackningen.
  • flisan1989
    MAKL skrev 2022-02-24 10:31:13 följande:
    Som jag skrev tidigare till pico att efter en peak/glad gubbe på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar efter det och ägget är livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så det är helt klart värt ett försök till. Jag vet inte hur just det testet du använder fungerar men när jag testat med äl stickor där man bara läser av streck så har jag enbart fått positivt test under några timmar. Så testar jag tex dagen efter så är det negativt igen. Så det är säkert samma för dig. Ett positivt äl test är ju bara att Lh hormonet är som högst och skickar signaler till äggstockarna att släppa ett ägg. Så det hormoner kan inte peaka och ge positivt hur länge som helst. När jag testat med CB digital advanced (den med blinkande gubbe innan fast glad gubbe) så kan man inte testa igen när man fått en fast glad gubbe, utan stickan visar en fast glad gubbe i 48 timmar. Så det är nog inte ens tänkt att man ska kunna testa igen och samma princip gäller nog det andra CB digital testet om inget annat står på förpackningen.

Alltså du är fantastisk som tar dig dig att svara så himla pedagogiskt! Känns som man normalt sett är en sansad person som kan tänka lite själv men alla hjärnceller har Tyvärr lämnat mitt huvud under det här barnagörandet ?????? 

jag tycker mig fortfarande känna värk och kramper så det är möjligt att allt fortfarande är igång ????

• Gurre94

Dom ett tidigt test i morse och det visade negativt.. hoppas att det fortfarande var för tidigt att testa.. tror egentligen det är från imorgon jag borde kunnat testa med ett sånt gravtest som man kan ta 5 dagar innan bim. men inte mått illa idag än alls så kanske bara vart inbillande Rynkar på näsan Får vänta tills mensen blir sen istället .

• MAKL

Flisan1989: Bra det var pedagogiskt, känns som man nästan läst allt man kan om detta ämnet nu när vi nästan försökt i 1,5 år. Tänk så lite man visste innan man började försöka. Inte får man lära sig allt om ägglossning och alla hormoner hit och dit i skolan. Jag förstår att det blir totalt blankt ibland. Den stressen som ändå uppstår när man vill maxa chanserna varje ägglossning gör att man glömmer allt. 
    Vad gäller ägglossnings känningarna så hade jag det också den här cykeln i 4 dagar tror jag det var. Jag fick glad gubbe på fredag eftermiddag och smärtan höll i sig till lördag em/kväll sen vart humöret i botten så då förstod jag att ägglossningen hade skett. Det kanske kan hjälpa lite i dina tankar om när ägget släpper för dig också :)

• Kiiwii
    flisan1989 skrev 2022-02-24 09:23:42 följande:

Jag får positivt äl-test på morgonen och sen under kvällen/natten kramper i magen och dagen efter är ÄL-flytningarna borta och så kommer de ömma bröstvårtorna senare under den dagen, solklart tecken för mig att ÄL är förbi. Så för mig släpper ägget snabbt efter peak och positivt test. Dock lever ju ägget som sagt typ 24 timmar så klart det är vart att ha sex dagen efter också ;) 
  • Kiiwii

Men äntligen på dag 18 så upptäcker jag ÄL-flytningar, äntligen verkar äl vara på g. Hoppas det blir en glad gubbe imorgon eller närmsta dagarna :)

Många som verka ha haft ÄL nyss eller ska ha nu snart, spännande!

Svar på tråden BIM mars 2022