• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • Kiiwii
    Pico skrev 2022-02-23 17:32:11 följande:

Suck, snart använt upp ett helt paket CB äl-tester utan glad gubbe Rynkar på näsan hatar denna eviga väntan!

Men samma här, försöker tänka på annat och inte bry mig. Inte så enkelt men försöker iaf. 
  • evelinagra1

Jag använder mig av NC ägglossningstest och det står i instruktionerna att man ska läsa av efter 5 minuter men när det har gått 5 minuter så är det bara svagt svagt men väntar jag i 10-15 minuter så blir det såhär starkt? Kan jag lita på resultatet efter 10-15 min eller är testet ogiltigt då? 

• MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-02-23 19:44:51 följande:

Jag använder mig av NC ägglossningstest och det står i instruktionerna att man ska läsa av efter 5 minuter men när det har gått 5 minuter så är det bara svagt svagt men väntar jag i 10-15 minuter så blir det såhär starkt? Kan jag lita på resultatet efter 10-15 min eller är testet ogiltigt då? 

Jag skulle säga nej då strecken oftast kan upplevas som starkare när dom torkat något. Oavsett så ser testet negativt ut. Hoppas att äl kommer snart för dig :)
  • Pico

Blandade känslor, idag blev det glad gubbe - men sambon är bortrest och kommer hem först imorgon eftermiddag, vad tror ni, har vi fortfarande en chans? Förvånad

• tovikan

Jag tycker det ar sa jobbigt att halla pa och tanka pa nar agglossningen ar. Ar det bara jag som aldrig kanner for att ligga nar man "maste"? Kanns sa stressigt och allt jag tanker pa ar att nu far det fan bli barn har! Haha. 

Med min son (2 ar) gick det nar vi egentligen inte "ville". Tankte att vi hoppar over mars for vi inte ville ha barn i december, men sa lag vi en gang anda, och saklart sa blev han till. Nu i efterhand kanns det saklart lojligt att inte vilja ha ett decemberbarn! Det ar verkligen en san mysig manad att fa barn i och fylla ar (tycker jag hehe). Manaden innan han blev till sa lag vi nastan varje dag i 2 veckor innan och efter agglossning, men det blev inget for det. Kroppen kanner nog av stressen tror jag! 

Nu ar vi pa fjarde forsoket, andra barnet! Forsoker "chilla" och tanka att jag fan inte vill ha ett till barn sent pa aret, for da kanske det satter sig en liten goding ;) 

Haller tummarna for alla! 

• MAKL

Pico: Efter en peak på äl testen så sker ägglossningen inom 24-36 timmar och ägget är därefter livsdugligt i ytterligare 12-24 timmar så jag skulle inte tro det är försent om ni ligger när han kommer hem :)

• Cinapuffen
    Pico skrev 2022-02-24 05:06:09 följande:

Blandade känslor, idag blev det glad gubbe - men sambon är bortrest och kommer hem först imorgon eftermiddag, vad tror ni, har vi fortfarande en chans? Förvånad

När hade ni samlag senast? Spermierna kan ju leva ca 5 dagar och vänta på ägget. Men det är bara att hoppa på karln när han kommer hem. Tungan ute
  • Cinapuffen
    tovikan skrev 2022-02-24 06:14:21 följande:

Jag tycker det ar sa jobbigt att halla pa och tanka pa nar agglossningen ar. Ar det bara jag som aldrig kanner for att ligga nar man "maste"? Kanns sa stressigt och allt jag tanker pa ar att nu far det fan bli barn har! Haha. 

Med min son (2 ar) gick det nar vi egentligen inte "ville". Tankte att vi hoppar over mars for vi inte ville ha barn i december, men sa lag vi en gang anda, och saklart sa blev han till. Nu i efterhand kanns det saklart lojligt att inte vilja ha ett decemberbarn! Det ar verkligen en san mysig manad att fa barn i och fylla ar (tycker jag hehe). Manaden innan han blev till sa lag vi nastan varje dag i 2 veckor innan och efter agglossning, men det blev inget for det. Kroppen kanner nog av stressen tror jag! 

Nu ar vi pa fjarde forsoket, andra barnet! Forsoker "chilla" och tanka att jag fan inte vill ha ett till barn sent pa aret, for da kanske det satter sig en liten goding ;) 

Haller tummarna for alla! 

Jag vill mest veta när jag har ägglossning eftersom jag tagit ut spiralen. Ligga gör vi varje dag ändå för att vi vill och har lust. Det gjorde vi innan vi kom på att vi ville ha barn också. Skrattande 

Men jag kan tänka mig att det inte blir roligt alls när man måste göra det "på beställning". 
  • Pico

Lyckas inte citera Skrikandes

MAKL: tack för att du lugnar mig lite, jag kan ändå inte riktigt släppa att det är kört Rynkar på näsan men vi får hoppas på det bästa!!

Cinapuffen: tyvärr senast i söndags då han varit borta hela veckan, så det är nog tyvärr ingen hjälp. Får som du säger hoppa på honom när han kommer hem Drömmer

Finns det någon vits med att testa imorgon bitti också? Jag har NC så temphöjningen där bör ju bekräfta när ägget har släppt.. 

• MAKL
    Pico skrev 2022-02-24 07:18:53 följande:

Lyckas inte citera Skrikandes

MAKL: tack för att du lugnar mig lite, jag kan ändå inte riktigt släppa att det är kört Rynkar på näsan men vi får hoppas på det bästa!!

Cinapuffen: tyvärr senast i söndags då han varit borta hela veckan, så det är nog tyvärr ingen hjälp. Får som du säger hoppa på honom när han kommer hem Drömmer

Finns det någon vits med att testa imorgon bitti också? Jag har NC så temphöjningen där bör ju bekräfta när ägget har släppt.. 

Jag förstår precis, jag kände samma sak som du det här försöket då det inte blev mycket till sex efter glad gubbe på testet. Men som sagt så är det inte kört än för er det här försöket :) 
    Vad gäller att testa igen imorgon så får du göra som du vill, om du tror det blir mer stress så skulle jag avråda dig från att testa mer och enbart gå efter NC.
Svar på tråden BIM mars 2022