tovikan skrev 2022-02-24 06:14:21 följande:
Jag tycker det ar sa jobbigt att halla pa och tanka pa nar agglossningen ar. Ar det bara jag som aldrig kanner for att ligga nar man "maste"? Kanns sa stressigt och allt jag tanker pa ar att nu far det fan bli barn har! Haha.
Med min son (2 ar) gick det nar vi egentligen inte "ville". Tankte att vi hoppar over mars for vi inte ville ha barn i december, men sa lag vi en gang anda, och saklart sa blev han till. Nu i efterhand kanns det saklart lojligt att inte vilja ha ett decemberbarn! Det ar verkligen en san mysig manad att fa barn i och fylla ar (tycker jag hehe). Manaden innan han blev till sa lag vi nastan varje dag i 2 veckor innan och efter agglossning, men det blev inget for det. Kroppen kanner nog av stressen tror jag!
Nu ar vi pa fjarde forsoket, andra barnet! Forsoker "chilla" och tanka att jag fan inte vill ha ett till barn sent pa aret, for da kanske det satter sig en liten goding ;)
Haller tummarna for alla!
Jag vill mest veta när jag har ägglossning eftersom jag tagit ut spiralen. Ligga gör vi varje dag ändå för att vi vill och har lust. Det gjorde vi innan vi kom på att vi ville ha barn också.
Men jag kan tänka mig att det inte blir roligt alls när man måste göra det "på beställning".