• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • flisan1989
    Felicccccia skrev 2022-02-26 19:36:54 följande:
    Absolut! Befinner mig dock utomlands så kommer att boka tidigt ultra här bara för att se att allt är ok i slutet av mars, kommer inte hem till Sverige förens jag är i vecka 18, trodde inte det skulle ta sig så snabbt haha.. Men uppdaterar såklart när jag varit där :) Det är så svårt att veta vad som är symptom för jag har inbillat mig så många gånger och trott jag varit gravid men ja jag hade en känsla av att jag var det, men vågade inte tro på den. Kände en väldigt diffus känsla långt ner i magen som låg där men det gjorde typ inte ont, svårt att förklara. Sen dagen innan jag plussade, folk säger att det är för tidigt att känna symtom då men då började jag frysa mer än vanligt och mina fötter var iskalla, började nysa och fick en konstig smak i munnen till och från. Smakade dock inte metall utan något annat så jag trodde först jag skulle bli sjuk. Men känner fortfarande av samma symptom och idag kom även illamående när jag blir hungrig. Alltså hungern kommer som en smäll och jag blir illamående direkt, ingen förvarning.. Jag är fortfarande innan BIM på äl+11 men eftersom känslan sitter i tror jag ändå det är symptom. Dock inte alls som jag trodde jag skulle känna så känner mig inte alls gravid, kan inte förstå det. Har du haft någon känsla?
    Kul o spännande!
    nja i är nog för tidigt för mig än! hade rätt kraftig ägglossning I förrgår o känner inte så mycket smärta som förra månaden när jag kände ägglossningssmärta i typ en vecka men ja.. försöker räkna med att det inte blivit något så får jag bli extra glad om det skulle ha lyckats!
  • Felicccccia
    flisan1989 skrev 2022-02-26 20:44:10 följande:
    Kul o spännande!
    nja i är nog för tidigt för mig än! hade rätt kraftig ägglossning I förrgår o känner inte så mycket smärta som förra månaden när jag kände ägglossningssmärta i typ en vecka men ja.. försöker räkna med att det inte blivit något så får jag bli extra glad om det skulle ha lyckats!
    Visst ja, är bara 26/2 än så länge.. Ibland kan inga symptom alls vara ett tecken också men tycker du gör rätt i att inte få upp förhoppningarna för mycket även om det är svårt.. Håller i alla fall tummarna och väntar på din uppdatering :)
  • Fyran4

Hoppar in här med. Har försökt ett år nu. Har svårt att bli gravid, det tog 3 år att få vårt andra barn och 10 år att få vårt tredje. Så Jag var/är medveten om att det är svårt att bli gravid men usch vad man känner sig besviken när det gått ett år och man inte blivit gravid. Tidigare utredning visa att det inte är fel på oss men nu är man mycket äldre med så nu har man även åldern mot sig. Jag hoppas innerligt att det går vägen detta försöket! 

• Sarah90

Fattar inte vad min mens håller på med. Har knappt kommit något blod alls. Den skulle kommit i tisdags, men kom igårförmiddag. Men det är knappt något blod. Har tagit graviditetstest och de har varit negativa. Är orolig att något är fel. Fattar inte varför det knappt kommer någon mens alls. Totalt kanske en halv binda på 2 dagar och nu är det inget blod alls längre. Kan man komma in i klimakteriet när man är 31? Eller vad fasen är det som händer. Mens i en dag är ju inte rimligt. Jag brukar ha det i 4 dagar ???? Någon som varit med om liknande och kan stilla min oro.

• Butembobaby
    evelinagra1 skrev 2022-02-26 10:14:36 följande:

jag förstår precis hur du känner. Några månader har min sambo inte heller orkat när man faktiskt ?behövt? ha sex.. och säger vi kan ta det imorgon har blivit så ledsen då och ja det känns ju också dumt för man vill ju såklart inte ligga med någon som inte vill men där o stunden känns det som att det är nu eller aldrig.. jag håller tummarna att det räcker att ni låg igår <3 spermierna ska ju leva flera dagar säger dom ju :) 

Tack
    Hjärta

Känns så skönt att höra att man inte är ensam. 
    Det är ju just detdär som gör att man känner sig lite ensam i hela bebisverkstan. Känns som lite bortkastad tid och pengar med alla ältest och tempnng när mannen sen endå inte vill ligga på äl dagen. 

Hur som helst så låg vi nyss iaf. Hade inte temphöjning i morse, så vem vet, äl kanske var idag i stället. 

Hoppas på både livskraftiga spermier och ägg för oss båda :) 
  • Pico

Då har NC bekräftat min ägglossning till i fredags, så jag uppdaterar listan med nytt Bim Glad

1/3 PelloBello (5e försöket efter sent missfall, 3e barnet)
    1/3 Grodan90 (1:a försöket, 3:e barnet) 
    2/3 Gurre94 (1:a försöket, 1:a barnet)
    2/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan) 
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    5/3 kanelkringla (4:e försöket första barnet)
    5/3 Laktrisens ( 2a försöket 2a barnet )
    5/3 Chilins (4e försöketefter utomkvedshavandeskap, 1a barnet) 
    6/3 Nathalie85 (barn nr 5 med ny man, 4 sen innan, mf nobember) 
    7/3 sockerbulle1 (2a försöket efter utomkveds, första barnet)
    7/3 Sofiaa90 (8e försöket, 2a barnet)
    7/3 Fagelfri 33år (6e försöket,2a barnet men ny man)
    7-8/3 LillaGry (8e försöket, 2a barnet)
    8-10/3 MissEA85 (1a försöket 1a barnet)
    8-9/3 MariaNathalie ( 4:e försöket 3:e barnet) 
    10/3 evelinagra1 (14e försöket,1a barnet)

10/3 Annemarit 123 (5:e försöket, andra barnet)
    10/3 Holy93 (fjärde försöket andra barnet)
    10/3 flisan89 (2a försöket första barnet)
    10/3 butembobaby (3e försöket andra barnet)
    10/3 Pico (6:e försöket efter MA, 1 barnet)
    12/3 rebeckae ( 1a försöket 1a barnet )
    12/3 My871 (3e försöket efter MA, 4e barnet)
    12/3 pepsin (1a försöker efter MF, 2a barnet) 
    12/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    14/3 LLucille (1:a försöket, 3:e barnet)
    14/3 tovikan (4:e försöket, andra barnet)
     16/3 Melsson (6:e försöket, första barnet)
    19/3 Sophiee92 (6:e försöket, första barnet)
    22/3 Loppster (2 försöket efter missfall, första barnet)
    26/3 Sarah90 (4:e försöket, andra barnet)
  • evelinagra1

Ja då sitter man här med ångest ingen för att vi inte fick till det igår.. jag fick positivt på älsticka i torsdags kväll och positivt på digitalt fredag morgon, vi hade sex månad torsdag och fredag iallafall. Idag ser min tempkurva ut såhär så antar att äl var igår. Idag jobbar jag till 20.00 så kanske kan få till det ikväll och hoppas på att det inte är försent 
  • H0nd3ndär

Äl+2

Äntligen har NC satt ut första äl sedan förlossningen för 8 mån sedan. Iom cykel på nästan 300 dagar fick vi bara till det 3 dagar innan så chanserna är läga. Men ändå. Det finns err BIM!

Har ganska kort lutealfas normalt sett vilket inte stört då jag har 3 barn men finns ändå en överhängande risk att mensen kommer än tidigare nu i början och chanserna blir 0. NC säger BIM 5/3.

• flisan1989

Evelina är hjärtana när ni fick till det? I så fall har ni ju fått till det jättebra innan ÄL dagen! Men förstår din känsla, jag var helt knäckt när vi inte fick till det alls veckan innan ÄL dagen.. känns så knapert med att bara ha legat ÄL dagen och dagen efter, hade velat ligga mer innan.. 

vet inte riktigt hur tempning funkar men är det som att ÄL dagen är som glad gubbe så har ni väl fortfarande tid på er?Hjärta

• evelinagra1
    flisan1989 skrev 2022-02-27 11:34:34 följande:

Evelina är hjärtana när ni fick till det? I så fall har ni ju fått till det jättebra innan ÄL dagen! Men förstår din känsla, jag var helt knäckt när vi inte fick till det alls veckan innan ÄL dagen.. känns så knapert med att bara ha legat ÄL dagen och dagen efter, hade velat ligga mer innan.. 

vet inte riktigt hur tempning funkar men är det som att ÄL dagen är som glad gubbe så har ni väl fortfarande tid på er?Hjärta

Jag hoppas att det är bra! Ja hjärtan är då vi fick till det, min ägglossning verkar vara 2 dagar efter positivt ältest så hade nog ägglossning igår och då hade vi inte sex bara de två dagarna innan. Hjärta
Svar på tråden BIM mars 2022