Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

BIM mars 2022

Äl+2

Äntligen har NC satt ut första äl sedan förlossningen för 8 mån sedan. Iom cykel på nästan 300 dagar fick vi bara till det 3 dagar innan så chanserna är läga. Men ändå. Det finns err BIM!

Har ganska kort lutealfas normalt sett vilket inte stört då jag har 3 barn men finns ändå en överhängande risk att mensen kommer än tidigare nu i början och chanserna blir 0. NC säger BIM 5/3.

• H0nd3ndär

Gurre94: Det är olika om ägget släpper 1 eller 2 dagar efter positivt äl-test. Mitt test vart positivt båfe igår och idag. Rätt säker på att äl sker någon gång imorgon (om kroppen orkar släppa igenom en äl). Jag har alltid positivt 2 dagar och så släpper ägget när testet sjunkit undan igen. Men det är olika från person till person. Det bästa är att öära känna sin kropp.

• H0nd3ndär

Hur många är vi kvar?

Jag har BIM 27e men räknar med en kort lutealfas så är bara på äl+6. Alltså för tidigt att testa. De senaste dagarna har jag dock känts som om mensen ska komma så rädd för en omöjligt kort lutealfas till att bli gravid på. Vet ju vad som botar sådan för mig --> sluta amma. Men vet inte om lilla är redo för det ännu. Detta är första försöket till en nr 4.

• H0nd3ndär
    Loppster skrev 2022-03-23 09:19:51 följande:

Bim+2 ingen mens ännu. Testerna kom inte idag heller. Blev så besviken så idag tror jag nog att jag går och köper ett fast jag har beställt hem flera stycken.. 

Men ändå spännande! Hur är magkänslan?

Jag hade nog inte kunnat vänta. Eller kanske... gillar inte att köpa sådana tester på apoteket. Jag har numera alltid tester hemma. Men första uppstäckte jag av en kändelse i v8. Men vi försökte inte aktivt då...
  • H0nd3ndär

Äl+7. Väldigt tacksam att jag kommit såhär långt utan mens. En timme i taget... Tar jag mig till äl+10 utan mens blir jag överlycklig. Då är chanserna goda för graviditet. Inget större hopp denna månaden men inom ett halvår... kanske...

• H0nd3ndär

Loppster: Åh, det låter lovande!

Jag är bara på äl+7 än så svårt att sia här. Men troligen inte. Detta är min första äl sedan senaste graviditeten. Förra "cykeln" försökte kroppen ägglossa 2 ggr för att sedan släppa fram mensen. Så har än bara haft en mens och ammar fortfarande nattetid. Jätteglad att äl lyckades men tror nog tyvärr prolaktinet fortfarande är för högt för att ge mig en vettig lutealfas. Men det gör inte så mycket om det inte tar sig detta eller nästa försök. Är mer inställd på en 2023-bebis. Mina tar det sig redan nu så blir jag naturligtvis glad.

• H0nd3ndär

Grattis Loppster! Alltid skönt när testen är så starka att man inte ens behöver fundera på om det är positivt eller inte.

• H0nd3ndär

Där kom mensen på äl+10. Det är helt klart amningen som stör. Lycka till ni som är kvar!

Svar på tråden BIM mars 2022