• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • MAKL
    ems1991 skrev 2022-02-28 11:18:31 följande:
    Tack för bra svar. Har nu lärt mig vad en lutealfas är för något. Har inte varit så insatt i cykel innan :) Men då stämmer cb digitala test då glad gubbe kom igår och nu känns det som lite mensvärk vilket då betyder att ägget släpper eller är på väg att släppa? När är bäst att ha samlag då? :)
    Ja den känslan kan bero på att ägget är på väg att släppa eller att den kommer släppa snart. Jag skulle säga det är bäst att redan haft sex innan glad gubbe på testen. Men har man inte fått till det innan så skulle jag säga att man bör ha det dagen man får glad gubbe och två dagar framåt är väl kanske det generella rådet. 
    Vet man på ett ungefär när man brukar ha ägglossning varje månad så kan man börja ha sex redan några dagar innan förmodad ägglossningen då spermier kan leva upp till 5 dagar inne i kvinnan. Ägget lever ca 12-24 timmar efter att man har haft ägglossning så det kan bli väldigt svårt att pricka in rätt om inte det redan finns spermier där inne som väntar på ägget.
  • MAKL

Kan tillägga att ?äggvitan? är fertiltsekret som man har när ägglossningen är på väg att ske fram tills ägget har släppt. Det gör det mer gästvänligt för spermierna så dom kan överleva i den sura miljön som finns i slidan.

• Annemarit123

Hej! 

En liten uppdatering från mig. Jag var på kvinnokliniken idag för att koll upp varför jag har så svåra menssmärtor och långvarig mens. Det visade sig att jag har en myom i livmodern och den kan påverka chanserna att bli gravid. Jag har BIM 12 mars och tror inte jag blev gravid denna gång heller, barnmorskan sa att chansen inte är så stora. Som tur är så ska jag operera bort den inom en månad. någon annan här som haft denna problematik? 

• Butembobaby

Är så hormonell idag, det är verkligen sjukt hur mycket hormonerna kan påverka en. 

Min syster skickade en bild på min dotter som nyfödd, och jag började gråta när jag tänkte på hur skrynklig hon var precis i början Drömmer

Är på ÄL+ 3 idag, så det är på tok för tidigt för att vara graviditetsrelaterat, men endå spännande att veta att hormonerna funkar Oskyldig

• flisan1989
    Butembobaby skrev 2022-02-28 14:59:34 följande:

Är så hormonell idag, det är verkligen sjukt hur mycket hormonerna kan påverka en. 

Min syster skickade en bild på min dotter som nyfödd, och jag började gråta när jag tänkte på hur skrynklig hon var precis i början Drömmer

Är på ÄL+ 3 idag, så det är på tok för tidigt för att vara graviditetsrelaterat, men endå spännande att veta att hormonerna funkar Oskyldig

Haha hög igenkänning! Är på ÄL+5 och är så irriterad och arg över ALLTING det kryper i kroppen och bim känns så sjukt långt borta!
  • PelloBello

Äl+14 idag. Bim imorgon. 
    Får inget annat än spök på mina test. Erkänner mig besegrad. Lycka till alla andra! 

• MAKL
    PelloBello skrev 2022-02-28 16:54:01 följande:

Äl+14 idag. Bim imorgon. 
    Får inget annat än spök på mina test. Erkänner mig besegrad. Lycka till alla andra! 

HjärtaHjärta
  • Kanelkringla

Äl + 6 idag! bim på söndag! Känner inga symtom, möjligen lite ömma bröst men kan va inbillning också för jag går och klämmer på dom hela tiden för att se om de är ömma haha! Skrattande

Svar på tråden BIM mars 2022