• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Sarkastisk.)

För att äta och skita är ju samma sak...

• Glinda från Oz

Tycker din rubrik var lite lustig, måste barnet äta där vi andra äter. Varför känner du dig obekväm med att äta i närheten av en ätande bebis? 

• Glinda från Oz
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:51:29 följande:
    Fast jag kan äta min mat utan att av mig kläderna
    Det kan bebisen också. Jag slår vad om att barnet inte tog av sig alls. 
  • Anonym (Lotus)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:20:24 följande:
    Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?
    Varför ska bebisen äta där andra skiter?
  • Anonym (Julia)

Sluta genast att ha åsikter om när och hur en mamma ska amma. Det är inte heller hennes behov utan bebisens. Så du menar att bebisen ska svälta? För att? Brösten är till för att amma med. Vad är ditt problem?

• Anonym (Julia)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:20:24 följande:

Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?

Varför kan du inte själv gå in och äta på muggen? Ingen kanske vill se dig smaska på och blir äcklade av det.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Ä) skrev 2021-12-04 19:57:25 följande:

Klarar du inte av att se en bebis äta eller ett naket bröst (halvnaket dessutom eftersom barnet skyler större delen inklusive bröstvårtan) så är du inte vuxen nog att befinna dig i sociala sammanhang. Stanna hemma och är där så slipper du sånt. Helt otroligt.

Så sant. Så jäkla sorgligt alltså.
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-05 06:28:34 följande:

Sluta genast att ha åsikter om när och hur en mamma ska amma. Det är inte heller hennes behov utan bebisens. Så du menar att bebisen ska svälta? För att? Brösten är till för att amma med. Vad är ditt problem?

Inte när hon gör det framför mig. Samma sak om ett gäng nudister kommer in och är nakna. Jag vill äta och nakna kroppar förstör min aptit

Sluta ha åsikter? Vi bor i en demokrati och jag har hur mycket åsikter jag vill 
    Anonym (Ä) skrev 2021-12-04 19:57:25 följande:

Klarar du inte av att se en bebis äta eller ett naket bröst (halvnaket dessutom eftersom barnet skyler större delen inklusive bröstvårtan) så är du inte vuxen nog att befinna dig i sociala sammanhang. Stanna hemma och är där så slipper du sånt. Helt otroligt.

Bebisen mår nog att äta hemma tror jag i lugn och ro och ja slipper se det
  • GretaOkerEka
    Anonym (E) skrev 2021-12-04 19:59:28 följande:
    Nej, det har du faktiskt inte. Däremot har bebisen rätt att bli ammad när den behöver det.

(Och nej, hon slängde inte upp sina tuttar på bordet. Hon ammade sitt barn.)
    Beror på resturangen vet att en del inte tillåter det. Du har också fel det finns ingen lag som ger barnen rätt att amma precis vart som helst.Tror ungen mår bäst av att äta hemma i lugn och ro 
    Det är kul att åka eka om man heter Greta
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?