• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • GretaOkerEka

Måste faktiskt ta och säge att jag håller med TS . Ni behöver inte ta fram brösten mitt bland folk vi vill inte se respektera det tack 

Det är kul att åka eka om man heter Greta
  • Anonym (japp)

Självklart ska man kunna amma en bebis ute - Lika självklart är det att man visar hänsyn till sin omgivning och skyler sig

En majoritet av mammor klarar av att amma sina barn och samtidigt visa hänsyn, det är bara en liten grupp som skriker högt som inte klarar av att visa hänsyn.

Sen borde fler som äter ute visa hänsyn på olika sätt men de tär en annan diskussion

• Anonym (Julia)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-05 11:24:20 följande:

Inte när hon gör det framför mig. Samma sak om ett gäng nudister kommer in och är nakna. Jag vill äta och nakna kroppar förstör min aptit

Sluta ha åsikter? Vi bor i en demokrati och jag har hur mycket åsikter jag vill 

Okej men dina åsikter är inte mycket värda.

Patetiskt. Stanna hemma istället.
  • SupersurasunkSara

Ja, jag tycker att man får amma sitt barn när barnet behöver det. Dock kan man visa hänsyn och skyla sig lite vilket jag upplever att de allra flesta gör. 

Men det finns ju rötägg av alla de slag, så säkert finns det en och annan som provokativt visar upp sig. 

• Anonym (E)
    GretaOkerEka skrev 2021-12-05 11:32:30 följande:
    Beror på resturangen vet att en del inte tillåter det. Du har också fel det finns ingen lag som ger barnen rätt att amma precis vart som helst.Tror ungen mår bäst av att äta hemma i lugn och ro 
    Det finns ingen lag som ger TS rätten att slippa se bebisar bli ammade när hen äter heller.

Du har fel och det märks att du inte kan så värst mycket om spädbarn. Spädbarn mår absolut bäst av att bli ammade när de behöver det, vilket kan vara precis när som helst. Ett spädbarn mår INTE bra av att mamman ignorerar dess behov av mat, närhet och tröst och väntar med att ge bebisen bröstet tills de kommit hem. Bebisen mår INTE bra av att skrika sig utmattad för att den inte får det den behöver.
  • Anonym (E)
    GretaOkerEka skrev 2021-12-05 11:34:28 följande:

Måste faktiskt ta och säge att jag håller med TS . Ni behöver inte ta fram brösten mitt bland folk vi vill inte se respektera det tack 

Respektera att spädbarn behöver mat, närhet och tröst, tack.
  • sextiotalist

Även när det gäller amning så kan man ta hänsyn till omgivningen, jag har sett mammor amma med hela bröstet framme tvååringar offentligt. 
    De allra flesta fixar att amma på ett diskret och bra sätt. Har man ett barn som kräver hud mot hud när det ska äta, då kanske det inte är läge att ta sig till en bättre restaurant. Eller sätta sig och amma på en lunchrestaurant. Då får man låta barnet få mat först och äta sedan.
    Självklart ska ammande mammor kunna röra sig ute, kunna amma sina barn. Men även de bör ju ta hänsyn till omgivningen, precis som att omgivningen behöver ta hänsyn till ammande föräldrar.

En del föräldrar går in i sin babybubbla, så de glömmer omgivningen. Jodå, jag har även sett föräldrar byta blöja på bordet i en restaurang

• Miss Skywalker

Så jävla löjligt att skylla på en bebis för att få blotta sig offentligt. Det går jättebra att amma en bebis utan att trycka upp pattarna i nyllet på folk..

• Anonym (J)

Själv tappar jag aptiten av skäggiga män som smaskar men inte har jag rätt att gå fram och be dom skyla sig för det.

Det är väldigt enkelt för dig att titta bort från en ammande kvinna och väldigt svårt för en bebis att avstå mat här och nu när den blir hungrig. Så svaret är enkelt, du som vuxen får helt enkelt sluta snegla.

• Anonym (this)
    sextiotalist skrev 2021-12-06 08:24:50 följande:

Även när det gäller amning så kan man ta hänsyn till omgivningen, jag har sett mammor amma med hela bröstet framme tvååringar offentligt. 
    De allra flesta fixar att amma på ett diskret och bra sätt. Har man ett barn som kräver hud mot hud när det ska äta, då kanske det inte är läge att ta sig till en bättre restaurant. Eller sätta sig och amma på en lunchrestaurant. Då får man låta barnet få mat först och äta sedan.
    Självklart ska ammande mammor kunna röra sig ute, kunna amma sina barn. Men även de bör ju ta hänsyn till omgivningen, precis som att omgivningen behöver ta hänsyn till ammande föräldrar.

En del föräldrar går in i sin babybubbla, så de glömmer omgivningen. Jodå, jag har även sett föräldrar byta blöja på bordet i en restaurang

Bra skrivet
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?