• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Lägg av!)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:49:03 följande:

Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet

La hon brösten på ditt bord?
  • Anonym (A)
    riversnroads skrev 2021-12-04 19:59:40 följande:
    Att det här ens är ett inlägg som besvaras 2021. Men visst du ska få ett svar. Det är helt naturligt att tillgodose barnets behov när barnet visar att det är hungrigt. Eller tänker du att man ska resonera med det om olämpligheten att amma bland folk och att barnet bör vänta? Lite strukturerat samtal såsom mi (motiverande samtal).
    Sant
  • Jemp
    Anonym (Nyans) skrev 2021-12-04 20:05:00 följande:

Tycker det saknas sans i såna här trådar. Bebisen ska få äta när den behöver - självklart. Har dock ammat tre bebisar offentligt och alltid lyckats med konststycket(?) att inte slänga upp hela bröstet. Så svårt är det inte!

Boob amningstoppar (eller ett linne under en annan tröja) gör så att man inte behöver ta ut mycket mer än bröstvårtan, som sedan döljs av bebisens huvud. Känns som man har behov av att provocera om man demonstrativt måste visa hela bröstet och magen, som att man bara längtar efter att få rätten att hysteriskt skrika "vadå menar du att min bebis inte ska få ÄÄÄÄÄÄÄTAAAA wah wah"!

Jag har aldrig varit med om att nån visar hela brösten och hela magen, alltså tar av hela tröjan, på restaurang.

Nu trivs vi ju alla i olika kläder. Som andra redan påpekat är det oavsett inte så att hela bröstet syns eftersom bebisen ligger för större delen av tiden.

Att bara ha en minimal springa för bröstvårtan funkar inte heller för alla.
  • fjanten
    Jemp skrev 2021-12-04 20:31:01 följande:

Jag har aldrig varit med om att nån visar hela brösten och hela magen, alltså tar av hela tröjan, på restaurang.

Nu trivs vi ju alla i olika kläder. Som andra redan påpekat är det oavsett inte så att hela bröstet syns eftersom bebisen ligger för större delen av tiden.

Att bara ha en minimal springa för bröstvårtan funkar inte heller för alla.

Exakt. De barnen jag ammat har VÄGRAT äta om minsta antydan till tyg vidrört deras ansikte vid amningstillfäller, så en minimal glipa hade nog varit svårt. Dock har jag små bröst, så även en nyfödd liten bebis täcker absolut merparten av bröst+bröstvårta ändå. Det lilla som ev. syns går ju lätt att undvika genom att ge fan i att kolla. Hur svårt är det egentligen att INTE glo på den ammande kvinnans bröst..?
  • Anonym (.)
    Anonym (Hade hon?) skrev 2021-12-04 20:36:32 följande:
    Jag håller med dig, om en kille tog fram kuken för att få en avsugning på tåget skulle det inte vara okej men att ta fram tuttarna överallt är okej.
    Hur många barn ammar du med din kuk?

• Anonym (Ss)

Såklart ska man få amma överallt. Jag tycker det är lite spännande dock, vad hade du förväntat dig när du startade denna tråd? Medhåll?

/nejtillidioterpårestauranger

• Drottningen1970

Varför ska bebisen inte få äta samtidigt som ni andra? Om du inte tål att se en bebis äta så kan du ta med din tallrik och äta på toan själv istället.

Trams.

Var inte en sån snöflinga.

• Anonym (SURE THINGTRO)

Jag är inte ett fan av offentlig amning egentligen men hur blev denna tråd ens längre än en sida? Har folk tråkigt? Ni vet vad ni svarar på...

• Anonym (G.)
    Anonym (Hade hon?) skrev 2021-12-04 20:36:32 följande:

Jag håller med dig, om en kille tog fram kuken för att få en avsugning på tåget skulle det inte vara okej men att ta fram tuttarna överallt är okej.

Fast bröst och kuk är ju inte i samma kategori. Män går ju och visar brösten trots att en del har bra mycket större bröst än många kvinnor. Så sådär värst stötande kan det ju inte vara när en kvinna ammar sitt barn. Det var ju inte så att hon drog upp kjolen och visade sitt kön. Hon ammade sitt barn, en funktion som brösten på en kvinna har..
  • Anonym (.)
    Anonym (Hade hon?) skrev 2021-12-04 20:33:45 följande:
    Hade hon större tuttar än vad du har?
    Du verkar vara väldigt ensam. Jag tycker ärligt synd om dig.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?