Mimosa86 skrev 2021-12-06 17:43:45 följande:
Hur styr man en bebis matvanor? Jag lovar- knäcker du den nöten så kommer du helgonförklaras av hela världens föräldrar :)
Och gå in på toa för att amma.. Been there done that.. kutade iväg med en asförbannad och hungrig bebis för att inte störa de som åt med allt skrik, valde att inte amma offentligt för att inte störa de som åt så jag gick in på toaletten och gissa vad som hände när min spralliga tjej tog 20-30 min på sig att käka? Köööö utanför och svinförbannade pensionärer som undrade om jag var tappad som ammade på en toalett när det fanns kissenödiga gäster. (Ska tillägga att ungen var ammad innan restaurang besöket som också var anpassad till en tid där det skulle vara få besökare).
Så jag gick gråtande hem. Mitt brott var att jag behövde ge mitt barn mat. Hur nu det kan anses vara så störande.
Och visst, vi föräldrar kan gå i idé i våra hem och hålla oss gömda från allmänheten. Men varför skulle vi? Hur kan en bebis anses så fel att ha med i sociala sammanhang? Vi föräldrar behöver också få frisk luft och träffa andra vuxna och inte bara fylla våra öringens babblarna 24/7. Vi behöver också få existera där ute.
Det här med att amma på toa.
Det är ju inte bara det att det kan bildas kö.
Det 'r ju ohygieniskt också med en massa bakterier osv.
Jag undrar hur många andra av de,som tycker att mammor kan amma på toan,som skulle äta sin mat där inne själva.