• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Åsa)
    Mimosa86 skrev 2021-12-07 19:27:45 följande:

TS, hade du sagt till din bordsgranne om det ist varit en kvinna med urringning och bh lös under en skir klänning?

Hade hennes tuttar varit lika stötande i din middagsro?

För på något märkligt sätt verkar tuttar i sexuella sammanhang vara mer förlåtande än bröst i icke sexuell kontext.

Det går ju inte att jämföra ens. Två helt skilda saker
  • Anonym (Beror på)

Beror på.

I vanliga alldagliga restauranger så är det en grej o helt ok. Sen går det ju att amma snyggt med hänsyn precis som jag kan äta o bete mig snyggt med hyfs. Sunt förnuft.

Däremot om någon skulle amma o medvetet vrida upp stolen i bästa blottar position även om det inte behövs o fläka fram allt i nån slags känsla av att jag ska allt för att jag kan. Ja då undrar jag också hur det är fatt.

Sen tror jag inte att så många skulle ta med ett spädbarn till finaste michelinkrogen och tänka att här kan jag amma på. Utan även de som ammar småbarn vet var o hur man tar med barn.

Så länge det sköts snyggt så kör på.

• molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 18:32:58 följande:
    Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
    Men hur vanligt är det egentligen att mammorna slänger fram hela brösten?
    Jag har nog aldrig sett det,så jag kan inte låta bli att undra vart ni går och äter om ni lyckas se sådant?
    Sen kan väl även jag tycka att man kan skyla sig litegrann. Lite hud gör ju inget om man ser.
    Då ser man,i så fall,mer hur vid en urringning.

Jag gick inte ut på restaurang eller andra ställen där det kunde vara mycket folk när mina barn var så små.
    Inte för att det var något krångel utan för att jag tänkte på rs-virus och andra smittor.
  • molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 19:35:53 följande:
    Det går ju inte att jämföra ens. Två helt skilda saker
    Vad är egentligen skillnaden? I båda fallen visas ju brösten.
  • Anonym (A)
    Anonym (Beror på) skrev 2021-12-07 19:36:26 följande:
    Beror på.
    I vanliga alldagliga restauranger så är det en grej o helt ok. Sen går det ju att amma snyggt med hänsyn precis som jag kan äta o bete mig snyggt med hyfs. Sunt förnuft.

Däremot om någon skulle amma o medvetet vrida upp stolen i bästa blottar position även om det inte behövs o fläka fram allt i nån slags känsla av att jag ska allt för att jag kan. Ja då undrar jag också hur det är fatt.

Sen tror jag inte att så många skulle ta med ett spädbarn till finaste michelinkrogen och tänka att här kan jag amma på. Utan även de som ammar småbarn vet var o hur man tar med barn.

Så länge det sköts snyggt så kör på.
    Kloka ord
  • Anonym (,)

Är det äckligt med bröst när det gäller urringade kläder också?

Eller är det bara när det är i samband med att mata någon, dvs i en icke-sexuell situation?

Brösten är ju desamma, bara kontexten som är annorlunda.

• Anonym (123)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-07 19:16:55 följande:
    Funkade alldeles utmärkt att amma offentligt så länge man kunde göra det avslappnat och naturligt. Gick både snabbt och friktionsfritt. Men att hålla på att lägga en filt på en hungrig bebis och stressa situationen bådar för katastrof. Så blir det i alla avseenden som rör småbarn. Kanske människor som är livrädda för bebisar och bröst bör hålla sig hemma då det offentliga livet uppenbarligen inte är något för dem?
    Nej, det blir det inte. Aldrig för mina ungar. Du har nog en extra kinkig en.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-07 19:16:55 följande:
    Funkade alldeles utmärkt att amma offentligt så länge man kunde göra det avslappnat och naturligt. Gick både snabbt och friktionsfritt. Men att hålla på att lägga en filt på en hungrig bebis och stressa situationen bådar för katastrof. Så blir det i alla avseenden som rör småbarn. Kanske människor som är livrädda för bebisar och bröst bör hålla sig hemma då det offentliga livet uppenbarligen inte är något för dem?
    I det offentliga rummet får alla anpassa sig. Fungerar det inte som ditt fall är det du som ska hålla dig hemma.
  • Anonym (,)

Folk är uppenbart fjantiga.

Så som bröst flashas hit och dit i alla sammanhang, är det knappast särskilt uppseendeväckande med någon som antagligen möjligen visar en liten del av bröstvårtan och bröstet i ett viktigt syfte.

De flesta amningsplagg är väldigt diskreta t ex, inte mycket som syns där. Väldigt få har någon önskan av att flasha sig. Filt eller dyl får den som är bekväm med det ha. Folk kan faktiskt titta bort, om en liten tuttglimt är jobbigt.

Herregud. Urringningar överallt, underklädesreklam, folk kollar på porr, går på stranden i badkläder etc. Bröst och nakenhet tolereras och eftertraktas i hög grad i samhället.

Men folk fixar inte lite verklighet i form av nån som matar sitt barn. Tål folk ingenting nuförtiden? Allting har blivit triggande.

• Anonym (Food court)

"Där andra ska äta", barnen kanske också behöver mat?

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?