• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • molly50
    Anonym (Kantarell) skrev 2021-12-07 16:22:48 följande:
    Den anonyma "Göran" kan lika gärna vara en kvinna.
    Eller så är det en man. Vi kan väl låta Göran svara på det själv.
  • sextiotalist
    Anonym (Kantarell) skrev 2021-12-07 16:25:04 följande:
    En absolut majoritet ammar inte på restaurang, en absolut minoritet ska nödtvunget visa brösten.

Varför ska en absolut majoritet stanna hemma så en absolut minoritet ska få bete sig på ett sätt som kan uppfattas obehagligt/osmakligt/whatever.
    Exakt, 95% sköter amningen på ett bra sätt. 5% förstör för alla andra ammande mammor
  • EliS86

En absolut majoritet ammar inte på restaurang, en absolut minoritet ska nödtvunget visa brösten.

Varför ska en absolut majoritet stanna hemma så en absolut minoritet ska få bete sig på ett sätt som kan uppfattas obehagligt/osmakligt/whatever.

Jag sa bara att du kan stanna hemma om det stör dig så mycket. Precis som jag får stanna hemma om det stör mig så mycket att någon dreglar eller pratar med mat i munnen. Jag väljer att ha överseende när jag själv utsätter mig för en offentlig miljö. Ska jag då kräva att alla handikappade förbjudas att äta ute? Alla gamla med? Eller ska de också äta på toaletten kanske?
  • Nomanisanisland

Du framstår som en smula fixerad, ägna dig åt din mat och ditt sällskap istället för att sitta och glo på främmande kvinnors bröst.
  • Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 17:51:42 följande:
    Jag sa bara att du kan stanna hemma om det stör dig så mycket. Precis som jag får stanna hemma om det stör mig så mycket att någon dreglar eller pratar med mat i munnen. Jag väljer att ha överseende när jag själv utsätter mig för en offentlig miljö. Ska jag då kräva att alla handikappade förbjudas att äta ute? Alla gamla med? Eller ska de också äta på toaletten kanske?
    Jag vet vad du "sa", jag är läskunnig.
    Jag svarade bara på det du skrev.

Vad du kräver är helt upp till dig, det lägger jag ingen vikt vid. Själv har jag inga problem med att funktionsvarierade äter på restaurang. Du vet att man inte kallar dessa människor för "handikappade" hoppas jag.
    Dock har jag ytterst sällan sett en svårt funktionsvarierad äta på en restaurang, och då menar jag någon som inte klarar att äta själv och svälja maten.

Vad menar du med gamla förresten? Hur menar du att gamla beter sig när de äter? Berätta gärna så ska jag framföra det till min 90-åriga mor. (Som har bra bordsskick)

Varför gafflar du mot mig? Jag har den här åsikten oavsett vad du skriver. Förstår du inte det? JAG tycker att det är osmakligt med bara, ofta läckande bröst där jag sitter och äter. Du läste kanske vad en annan person skrev då hon berättade hur det bara spröt mjölk ur henne? Jag hade allvarligt tala bara rest mig upp och gått. Sånt får man sköta i avskildhet eller i sitt hem.
  • Anonym (Åsa)
    Nomanisanisland skrev 2021-12-07 17:57:25 följande:

Du framstår som en smula fixerad, ägna dig åt din mat och ditt sällskap istället för att sitta och glo på främmande kvinnors bröst.

Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
  • EliS86
    Anonym (Kantarell) skrev 2021-12-07 18:13:29 följande:

Jag vet vad du "sa", jag är läskunnig.

Jag svarade bara på det du skrev.

Vad du kräver är helt upp till dig, det lägger jag ingen vikt vid. Själv har jag inga problem med att funktionsvarierade äter på restaurang. Du vet att man inte kallar dessa människor för "handikappade" hoppas jag.

Dock har jag ytterst sällan sett en svårt funktionsvarierad äta på en restaurang, och då menar jag någon som inte klarar att äta själv och svälja maten.

Vad menar du med gamla förresten? Hur menar du att gamla beter sig när de äter? Berätta gärna så ska jag framföra det till min 90-åriga mor. (Som har bra bordsskick)

Varför gafflar du mot mig? Jag har den här åsikten oavsett vad du skriver. Förstår du inte det? JAG tycker att det är osmakligt med bara, ofta läckande bröst där jag sitter och äter. Du läste kanske vad en annan person skrev då hon berättade hur det bara spröt mjölk ur henne? Jag hade allvarligt tala bara rest mig upp och gått. Sånt får man sköta i avskildhet eller i sitt hem.

Oj jag undrar om du hade haft den här tonen i verkliga livet med eller om du bara är så kaxig framför en skärm. Helt otroligt?

Framför det till din farmor, herregud du har ju precis gjort dina egna sexualiserade stenåldersperspektiv offentliga (såklart under anonymitet för annars skulle du ju aldrig våga).

Ska le lite extra och tänka på dig nästa gång jag får snuskblickar från perversa människor då jag ger mitt barn mat :)
  • Anonym (Kantarell)
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 18:32:58 följande:
    Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
    Just så.

Och det är ju inte bara dräll med pattar utan det är skrik och rap och kräks. Och har mat otur så byts det blöjor där mitt bland andra människor också.

Det har jag varit med om på flyget flera gånger, föräldrarna lägger ungen på en stol och byter både kiss- och bajsblöjor bland folk i kabinen! Jävla idioter.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hm) skrev 2021-12-07 04:39:47 följande:

Det är då för just för dig inget alternativ att amma offentligt.

Funkade alldeles utmärkt att amma offentligt så länge man kunde göra det avslappnat och naturligt. Gick både snabbt och friktionsfritt. Men att hålla på att lägga en filt på en hungrig bebis och stressa situationen bådar för katastrof. Så blir det i alla avseenden som rör småbarn. Kanske människor som är livrädda för bebisar och bröst bör hålla sig hemma då det offentliga livet uppenbarligen inte är något för dem?
  • Mimosa86

TS, hade du sagt till din bordsgranne om det ist varit en kvinna med urringning och bh lös under en skir klänning?

Hade hennes tuttar varit lika stötande i din middagsro?

För på något märkligt sätt verkar tuttar i sexuella sammanhang vara mer förlåtande än bröst i icke sexuell kontext.

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?