Inlägg från: Anonym (Kantarell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kantarell)

Måste man amma där andra ska äta?

molly50 skrev 2021-12-07 16:21:35 följande:
    Det gäller nog inte alla män. Läs inlägg # 132 lite högre upp så har du ett exempel på det. Kan lägga in det här också.
    Anonym (Göran) skrev 2021-12-06 19:47:29 följande:

Det gör inte mig något. Så pryd är jag inte. Jag ser inget sexigt i att en mamma ammar sin bäbis jag tycker det ser kärleksfullt ut. Så tryggt och fint helt naturligt.

Den anonyma "Göran" kan lika gärna vara en kvinna.

• Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 15:53:02 följande:

Finns mycket individuella åsikter om allmän vett och etikett i mat-sammanhang. Tycker personligen det är rent av äckligt med en del som slafsar i sig, dreglar, pratar med mat i munnen, smaskar högt osv. Men när jag väljer att äta ute får jag anpassa mig och kolla bort om det inte faller mig i smaken.

Testa att göra det om du tycker det är äckligt att en bebis får i sig näring på det mest naturligaste sättet av alla. Eller ät hemma helt enkelt.

En absolut majoritet ammar inte på restaurang, en absolut minoritet ska nödtvunget visa brösten.

Varför ska en absolut majoritet stanna hemma så en absolut minoritet ska få bete sig på ett sätt som kan uppfattas obehagligt/osmakligt/whatever.
  • Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 17:51:42 följande:
    Jag sa bara att du kan stanna hemma om det stör dig så mycket. Precis som jag får stanna hemma om det stör mig så mycket att någon dreglar eller pratar med mat i munnen. Jag väljer att ha överseende när jag själv utsätter mig för en offentlig miljö. Ska jag då kräva att alla handikappade förbjudas att äta ute? Alla gamla med? Eller ska de också äta på toaletten kanske?
    Jag vet vad du "sa", jag är läskunnig.
    Jag svarade bara på det du skrev.

Vad du kräver är helt upp till dig, det lägger jag ingen vikt vid. Själv har jag inga problem med att funktionsvarierade äter på restaurang. Du vet att man inte kallar dessa människor för "handikappade" hoppas jag.
    Dock har jag ytterst sällan sett en svårt funktionsvarierad äta på en restaurang, och då menar jag någon som inte klarar att äta själv och svälja maten.

Vad menar du med gamla förresten? Hur menar du att gamla beter sig när de äter? Berätta gärna så ska jag framföra det till min 90-åriga mor. (Som har bra bordsskick)

Varför gafflar du mot mig? Jag har den här åsikten oavsett vad du skriver. Förstår du inte det? JAG tycker att det är osmakligt med bara, ofta läckande bröst där jag sitter och äter. Du läste kanske vad en annan person skrev då hon berättade hur det bara spröt mjölk ur henne? Jag hade allvarligt tala bara rest mig upp och gått. Sånt får man sköta i avskildhet eller i sitt hem.
  • Anonym (Kantarell)
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 18:32:58 följande:
    Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
    Just så.

Och det är ju inte bara dräll med pattar utan det är skrik och rap och kräks. Och har mat otur så byts det blöjor där mitt bland andra människor också.

Det har jag varit med om på flyget flera gånger, föräldrarna lägger ungen på en stol och byter både kiss- och bajsblöjor bland folk i kabinen! Jävla idioter.
  • Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 18:51:52 följande:
    Oj jag undrar om du hade haft den här tonen i verkliga livet med eller om du bara är så kaxig framför en skärm. Helt otroligt?

Framför det till din farmor, herregud du har ju precis gjort dina egna sexualiserade stenåldersperspektiv offentliga (såklart under anonymitet för annars skulle du ju aldrig våga).

Ska le lite extra och tänka på dig nästa gång jag får snuskblickar från perversa människor då jag ger mitt barn mat :)
    Min farmor avled 1955, långt innan jag ens var påtänkt, lite svårt att framföra dina åsikter till henne.  Du läser ju inte ens vad jag skriver! Då är det svårt att  kommentera det du svamlar om.

Återkom med ett nytt svar om du vill fortsätta diskussionen.
  • Anonym (Kantarell)
    Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-07 22:03:19 följande:
    Der är så det är att ha barn vetu. Flytta ut i skogen själv jävla dåre. Hur lätt tror du att det är med en liten bebis som ständigt kissar och bajsar? De är ganska lätt bytt på de små också så varför stör du dig de är ju inte vuxenkiss som ditt kiss som väl stinker
    Dåre? Du vet att du bryter mot forumreglerna nu va?

För att jag inte vill ha bajsblöjor ett par meter från där jag sitter och äter?

Och ja, bajsblöjor är inte bara äckligt. Det stinker också. Och är fruktansvärt ohygienskt i ett utrymme där människor äter.
    Det är också ett jävla tilltag att utföra denna handling i en flygkabin.

Det finns något som heter toalett. Vet du ens vad det är?
  • Anonym (Kantarell)
    Anonym (Q) skrev 2021-12-19 14:44:32 följande:
    Ja. På sommaren är det män med bara överkroppar överallt. Det kan du inte ha missat? Mataffären, glasskön, utomhusserveringar osv
    Det är också olämpligt. Så det kortet kunde du behållit.

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?