EliS86 skrev 2021-12-07 17:51:42 följande:
Jag sa bara att du kan stanna hemma om det stör dig så mycket. Precis som jag får stanna hemma om det stör mig så mycket att någon dreglar eller pratar med mat i munnen. Jag väljer att ha överseende när jag själv utsätter mig för en offentlig miljö. Ska jag då kräva att alla handikappade förbjudas att äta ute? Alla gamla med? Eller ska de också äta på toaletten kanske?
Jag vet vad du "sa", jag är läskunnig.
Jag svarade bara på det du skrev.
Vad du kräver är helt upp till dig, det lägger jag ingen vikt vid. Själv har jag inga problem med att funktionsvarierade äter på restaurang. Du vet att man inte kallar dessa människor för "handikappade" hoppas jag.
Dock har jag ytterst sällan sett en svårt funktionsvarierad äta på en restaurang, och då menar jag någon som inte klarar att äta själv och svälja maten.
Vad menar du med gamla förresten? Hur menar du att gamla beter sig när de äter? Berätta gärna så ska jag framföra det till min 90-åriga mor. (Som har bra bordsskick)
Varför gafflar du mot mig? Jag har den här åsikten oavsett vad du skriver. Förstår du inte det? JAG tycker att det är osmakligt med bara, ofta läckande bröst där jag sitter och äter. Du läste kanske vad en annan person skrev då hon berättade hur det bara spröt mjölk ur henne? Jag hade allvarligt tala bara rest mig upp och gått. Sånt får man sköta i avskildhet eller i sitt hem.