• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (G)

Tycker du att bebisen ska svälta?

• Anonym (nejtillbröstöverallt)
    Anonym (G) skrev 2021-12-04 19:17:12 följande:

Tycker du att bebisen ska svälta?

Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?
  • Anonym (Krax)

Självklart ska man kunna amma överallt. Om barnet är hungrigt ska det väl få äta?

Sen visst, man kanske inte behöver ställa sig på bordet och dansa med tuttarna ute. Men det beteendet tror jag är vanligare vid tonårsfyllor än vid mammor som ammar sina bebisar...

• Anonym (E)

Ja, jag tycker att kvinnor ska kunna amma var som helst. Barnets rätt till mat, närhet och tröst går före vuxnas rätt att slippa se bröst. En mamma som helammar blir väldigt låst och ofri om hon ska undvika alla offentliga platser. Det är nämligen det hon måste göra eftersom barnet kan vilja bli ammat precis när som helst. Och om du tycker att man borde schemalägga amningen, så ska du veta att det är inte det man ska göra enligt rådande rekommendationer.

• Spucks

Du menar alltså en bebis får inte äta där du äter? Om du vill kunna bestämma vem som äter i din närhet, stanna hemma.

• Anonym (Ärthjärna)

Nej, självklart skulle bebisen fått vara hungrig och skrika utöver sig. 

/möjligen ironisk

• Anonym (Ss)

Det var det värsta jag hört. Det är väl lika äckligt att kolla på dig när du äter. Håll dig hemma om du inte klarar av att se folk.

• Jemp

Ja. Självklart ska man kunna amma överallt. Och behöver ofta göra just det.

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?