Inlägg från: Anonym (nejtillbröstöverallt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
    Anonym (G) skrev 2021-12-04 19:17:12 följande:

Tycker du att bebisen ska svälta?

Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?
    Anonym (Ss) skrev 2021-12-04 19:23:21 följande:

Det var det värsta jag hört. Det är väl lika äckligt att kolla på dig när du äter. Håll dig hemma om du inte klarar av att se folk.

Jag behåller kläderna på när jag äter 

Barnet får äta men att hon måste göra det just där utan minnsta försök att skyla sig 
    Anonym (Minna) skrev 2021-12-04 19:27:48 följande:
    Eller så kunde du tagit din mat med dig och ätit inne på toaletten. Eller stannat hemma och ätit.
    Jag betalar för att äta där. Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger,så att amma kan göra på andra ställen tycker jag 
    Anonym (.) skrev 2021-12-04 19:34:00 följande:

Jag tycker att det är fredag idag fast det känns som söndag ändå säger viktigpettrar att det är lördag.

Alla har självklar rätt att äta, även små barn.

Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
    Anonym (suck) skrev 2021-12-04 19:46:41 följande:

Brukar du själv vilja äta på en publik toalett?

Den är inte fräsch på alla restauranger direkt och de flesta kvinnor sitter ju inte ens ner på publika toaletter så då ska mamman alltså stå upp och amma, har du tänkt dig?

Det funkar inte heller att stå-amma för alla mödrar, även om jag personligen kunde det. 

Fast jag kan äta min mat utan att av mig kläderna
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-05 06:28:34 följande:

Sluta genast att ha åsikter om när och hur en mamma ska amma. Det är inte heller hennes behov utan bebisens. Så du menar att bebisen ska svälta? För att? Brösten är till för att amma med. Vad är ditt problem?

Inte när hon gör det framför mig. Samma sak om ett gäng nudister kommer in och är nakna. Jag vill äta och nakna kroppar förstör min aptit

Sluta ha åsikter? Vi bor i en demokrati och jag har hur mycket åsikter jag vill 
    Anonym (Ä) skrev 2021-12-04 19:57:25 följande:

Klarar du inte av att se en bebis äta eller ett naket bröst (halvnaket dessutom eftersom barnet skyler större delen inklusive bröstvårtan) så är du inte vuxen nog att befinna dig i sociala sammanhang. Stanna hemma och är där så slipper du sånt. Helt otroligt.

Bebisen mår nog att äta hemma tror jag i lugn och ro och ja slipper se det
    Anonym (,) skrev 2021-12-09 13:49:41 följande:
    Ja vafan, kan inte alla amningsmotståndare bara hålla sig hemma. Vad ska de ut i samhället att göra när de stör sig så?

Men snälla lilla du. Baserar du din livsuppfattning på vad en del i en tråd på familjeliv svarar? Som du ser i tråden har rätt många inte problem med det heller. Och vad folk svarar i en tråd är knappast representativt.

Sen verkar du ha lite bekymmer med logiken. Vissa stör sig på amning, andra på urringningar och ringande mobiler. Har du erfarenhet av att dra paralleller? Testa, din värld kommer att växa.

Sen har inte andra mer rätt att vistas ute än ammande kvinnor. Så folk som stör sig, varsågoda att stanna hemma/flytta på er/titta bort.
    Du anserr alltså att alla måste tycka som dig annars ska man flytta? Ok vet du vad demokrati är? 
    Anonym (Jappjapp) skrev 2021-12-09 13:07:57 följande:
    Är du på riktigt!?... Ska alla anpassa sig efter att en ammar... HAHAHA! 
    Verkar ju som dom tror alla måste anpassa sig efter dom, och man får inte ha en åsikt . Intresant att småbars mammor är nån form av heliga objekt som alla måste böja sig efter 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?