• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Ä)

Klarar du inte av att se en bebis äta eller ett naket bröst (halvnaket dessutom eftersom barnet skyler större delen inklusive bröstvårtan) så är du inte vuxen nog att befinna dig i sociala sammanhang. Stanna hemma och är där så slipper du sånt. Helt otroligt.

• Anonym (E)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:49:03 följande:
    Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
    Nej, det har du faktiskt inte. Däremot har bebisen rätt att bli ammad när den behöver det.

(Och nej, hon slängde inte upp sina tuttar på bordet. Hon ammade sitt barn.)
  • riversnroads

Att det här ens är ett inlägg som besvaras 2021. Men visst du ska få ett svar. Det är helt naturligt att tillgodose barnets behov när barnet visar att det är hungrigt. Eller tänker du att man ska resonera med det om olämpligheten att amma bland folk och att barnet bör vänta? Lite strukturerat samtal såsom mi (motiverande samtal).

• Anonym (E)

TS, är du kvinna? Har du barn själv som du har ammat?

• FuckGoggleAskMe

Det är livsviktigt för småbarn att dia när de är hungriga, men för att glädja alla pryda stofiler kan man man ju ta på sig en kofta eller sjal att svepa om sig för att dölja baby och matpåse-bröst. Har mamman glömt att ta med detta får väl de pryda rikta blicken någon annanstans. 

• Anonym (Minna)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:29:49 följande:

Jag betalar för att äta där. Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger,så att amma kan göra på andra ställen tycker jag 

Du betalar för att äta där. Du betalar inte för att slippa se andra människor. Om du väljer att äta på en restaurang så får du räkna med att det finns andra människor där. Däribland ammande kvinnor.

Du kommer även att få se överviktiga, personer med rörelsehinder, män i fula kläder, alkoholister, kortväxta, kvinnor med fillers och så vidare
  • Anonym (Nyans)

Tycker det saknas sans i såna här trådar. Bebisen ska få äta när den behöver - självklart. Har dock ammat tre bebisar offentligt och alltid lyckats med konststycket(?) att inte slänga upp hela bröstet. Så svårt är det inte!

Boob amningstoppar (eller ett linne under en annan tröja) gör så att man inte behöver ta ut mycket mer än bröstvårtan, som sedan döljs av bebisens huvud. Känns som man har behov av att provocera om man demonstrativt måste visa hela bröstet och magen, som att man bara längtar efter att få rätten att hysteriskt skrika "vadå menar du att min bebis inte ska få ÄÄÄÄÄÄÄTAAAA wah wah"!

• Anonym (.)
    Anonym (Nyans) skrev 2021-12-04 20:05:00 följande:
    Tycker det saknas sans i såna här trådar. Bebisen ska få äta när den behöver - självklart. Har dock ammat tre bebisar offentligt och alltid lyckats med konststycket(?) att inte slänga upp hela bröstet. Så svårt är det inte!

Boob amningstoppar (eller ett linne under en annan tröja) gör så att man inte behöver ta ut mycket mer än bröstvårtan, som sedan döljs av bebisens huvud. Känns som man har behov av att provocera om man demonstrativt måste visa hela bröstet och magen, som att man bara längtar efter att få rätten att hysteriskt skrika "vadå menar du att min bebis inte ska få ÄÄÄÄÄÄÄTAAAA wah wah"!
    Notera vilken veckodag det är. Det är därför det inte finns sans.
  • Anonym (Kjju)

Det är konstigt att män är så rädda/ äcklade/ what ever att se kvinnaobröst när bebisar ska äta. I alla andra fall verkar de inte ogilla synen av kvinnobröst

• Grindleguts
    Anonym (Nyans) skrev 2021-12-04 20:05:00 följande:

TS svarar inte (troligen för att hen inte kan bemöta) så jag frågar dig detsamma: Varför måste du titta ? Låt bli det om du störs. 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?