• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Spucks
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:29:49 följande:
    Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger
    Hmmm, du kunde ju ha frågat i restaurangen om det var okej att mamman tog med mjölken i sina bröst eller om hon var tvungen att lämna den utanför.
    Anonym (.) skrev 2021-12-04 19:34:00 följande:

Jag tycker att det är fredag idag fast det känns som söndag ändå säger viktigpettrar att det är lördag.

Alla har självklar rätt att äta, även små barn.

Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
  • Anonym (.)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:49:03 följande:
    Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
    De hamnade rakt i ditt ansikte?
    Jag är imponerad av du inte blev haffad av polisen för din närgångna och gränsöverskridande beteende.
    Anonym (suck) skrev 2021-12-04 19:46:41 följande:

Brukar du själv vilja äta på en publik toalett?

Den är inte fräsch på alla restauranger direkt och de flesta kvinnor sitter ju inte ens ner på publika toaletter så då ska mamman alltså stå upp och amma, har du tänkt dig?

Det funkar inte heller att stå-amma för alla mödrar, även om jag personligen kunde det. 

Fast jag kan äta min mat utan att av mig kläderna
  • Spucks
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:51:29 följande:
    Vad duktig du är!
  • Anonym (.)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:51:29 följande:
    Du ser ingen skillnad mellan dig och en liten bebis? Inte ens en pytteliten skillnad? Förvånad
  • Anonym (Peter)

Jag har faktiskt aldrig sett nån som slängt upp brösten när de ska amma sitt barn, men för sådär 10 (15?) år sen var det många trådar om det, dock ingen med några argument om varför det var hemskt att se iugefär samma som man gör på stranden.

• Jemp
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:29:49 följande:

Jag betalar för att äta där. Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger,så att amma kan göra på andra ställen tycker jag 

Även mamman betalar för att äta där.
  • Fiona M

Så här i coronatider borde du inte dela bord med främlingar.
  • Anonym (Minna)

Det har du absolut. Hemma i ditt eget hem. Om du däremot prompt ska äta på en offentlig plats, så får du räkna med att det finns ammande kvinnor där.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?