• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 14:38:08 följande:

Tydligen kan du inte respektera att vissa inte vill se pattar på offentliga platser. 

Fast tråden handlar ju inte om hur vanligt det är så varför skulle jag ha någon statistik på det? Bara för att du, eller andra inte varit med om det betyder det inte att det inte händer. Måste man verkligen förklara det?

Jag tycker man ska se till det som är vanligast. Och det är att de flesta ammar diskret.
    Varför ska man låta de fåtal som inte sköter sig få förstöra för alla andra?
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2022-02-02 15:14:33 följande:
    Jag tycker man ska se till det som är vanligast. Och det är att de flesta ammar diskret.
    Varför ska man låta de fåtal som inte sköter sig få förstöra för alla andra?
    Fast de som ammar diskret handlar ju inte tråden om. Hur många gånger måste jag förklara det?
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 15:24:30 följande:
    Fast de som ammar diskret handlar ju inte tråden om. Hur många gånger måste jag förklara det?
    Men varför fokusera på de som visar hela brösten istället för på de som sköter sig?
    Det är det jag ifrågasätter.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 15:24:30 följande:
    Så vitt jag ser så är det inte du som startat tråden så varför dikterar du vad den handlar om? Dessutom står det i trådstarten om kvinnor ska få amma var som helst, dvs alla kvinnor inte endast de som inte sköter det diskret. 
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2022-02-02 15:30:44 följande:
    Men varför fokusera på de som visar hela brösten istället för på de som sköter sig?
    Det är det jag ifrågasätter.
    För att det är dessa tråden handlar om. Sista gången jag förklarar det.
  • Anonym (...)
    Anonym (Visst) skrev 2022-02-02 15:37:43 följande:
    Så vitt jag ser så är det inte du som startat tråden så varför dikterar du vad den handlar om? Dessutom står det i trådstarten om kvinnor ska få amma var som helst, dvs alla kvinnor inte endast de som inte sköter det diskret. 
    Hade du läst trådstart så står det att han bad personen som slängde fram tuttarna snällt om hon kanske kunde skyla sig lite. 
  • Anonym (,)
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 17:19:02 följande:
    Flera i tråden anser att inga kvinnor ska få amma offentligt, inte ens de som sköter det diskret (vilket nog får sägas vara de allra flesta). 

Den invändningen är mycket svår att förstå. Varför skulle en kvinna som ammar diskret inte kunna göra det på offentlig plats? 
  • Anonym (...)
    Anonym (,) skrev 2022-02-02 17:23:05 följande:
    Flera i tråden anser att inga kvinnor ska få amma offentligt, inte ens de som sköter det diskret (vilket nog får sägas vara de allra flesta). 

Den invändningen är mycket svår att förstå. Varför skulle en kvinna som ammar diskret inte kunna göra det på offentlig plats? 
    Det får du fråga dem.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 17:22:05 följande:
    Hade du läst trådstart så står det att han bad personen som slängde fram tuttarna snällt om hon kanske kunde skyla sig lite. 
    Hade du läst trådstarten så står det "ska kvinnor kunna amma vart som helst".  Inte hur mycket bröst är ok att visa för att få amma offentligt. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Visst) skrev 2022-02-02 18:04:25 följande:
    Hade du läst trådstarten så står det "ska kvinnor kunna amma vart som helst".  Inte hur mycket bröst är ok att visa för att få amma offentligt. 
    Fast nu är ju innehållet i trådstarten där ts förklarar bakgrunden till rubriken. Han bad alltså henne snällt att skyla sig lite inte att sluta amma. Han fick en avhyvling till svar därav rubriken. Varför spela dum?
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 17:19:02 följande:
    Frågan i trådstarten är om man måste amma där andra ska äta.
    Det står ingenting om det handlar om diskret ammande eller mammor som visar hela brösten.
    Dessutom så verkar TS överdriva sina upplevelser så mycket och kommer med så märkliga jämförelser att det är svårt att ta seriöst.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2022-02-02 20:23:06 följande:
    Frågan i trådstarten är om man måste amma där andra ska äta.
    Det står ingenting om det handlar om diskret ammande eller mammor som visar hela brösten.
    Dessutom så verkar TS överdriva sina upplevelser så mycket och kommer med så märkliga jämförelser att det är svårt att ta seriöst.
    Läser ni bara rubriker? Ett tips är att läsa hela ts.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 20:26:23 följande:
    Ett tips är också att läsa TS alla kommentarer.
    Han verkar ha åsikten att alla som ammar ska stanna hemma under hela den tid man ammar sitt barn,vilket kan innebära alltifrån 6 månader till 1 år.
    Är det rimligt,tycker du?
    Vidare så jämför han amning med att få ett kön upptryckt i ansiktet.
    Inte jämförbart då det ena är lagligt och det andra inte.
    Så denna TS är lite svår att ta seriöst.
  • Anonym (...)
    molly50 skrev 2022-02-02 20:30:38 följande:
    Ett tips är också att läsa TS alla kommentarer.
    Han verkar ha åsikten att alla som ammar ska stanna hemma under hela den tid man ammar sitt barn,vilket kan innebära alltifrån 6 månader till 1 år.
    Är det rimligt,tycker du?
    Vidare så jämför han amning med att få ett kön upptryckt i ansiktet.
    Inte jämförbart då det ena är lagligt och det andra inte.
    Så denna TS är lite svår att ta seriöst.
    Att det inte är olagligt betyder inte att man vill bli utsatt för det.

Varför lägger du så mycket tid på att svara i en tråd du inte tar seriöst?
  • Anonym (,)
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 20:26:23 följande:
    Läser du hela trådstarten står det: "Ska kvinnor kunna amma var som helst?" 

Svaret är ja. Kvinnor ska kunna amma var som helst, om det sköts diskret (vilket det i de flesta fall gör). 

Något annat är nämligen orimligt. Det går inte att tvinga folk att stanna hemma. 

Däremot kan man, om man är lättstörd, välja att själv stanna hemma. Den enda man kan påverka är nämligen sig själv och sitt eget beteende.
  • molly50
    Anonym (...) skrev 2022-02-02 20:40:06 följande:
    Att det inte är olagligt betyder inte att man vill bli utsatt för det.

Varför lägger du så mycket tid på att svara i en tråd du inte tar seriöst?
    Jag tycker att diskussionen i sig är intressant.
    Även om jag tycker att TS verkar överdriva.
  • Anonym (Nejtack)

Håller med dig TS amma kan man göra hemma i stället 

• Anonym (3)
    Anonym (Nejtack) skrev 2023-02-23 18:06:34 följande:

Håller med dig TS amma kan man göra hemma i stället 

Så alla som fått barn och ammar vilket jag antar att majoriteten utan medicinska problem gör, ska sitta hemma i 6 mån till 2 år?

Är du möjligen islamist?

Hur hittade du denna gamla tråd förresten? Vad sökte du på?
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?