• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (E)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:20:24 följande:
    Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?
    Bebisen kanske inte ville bli ammad innan. Man kan inte bestämma att en bebis ska ta bröstet. Den gör det när den vill.

Hur roligt är det att behöva gå in på toa varje gång man ska amma? Tänk om toan är upptagen? Tänk om bebisen vill bli ammad länge, så att man sitter och ockuperar toan för andra restauranggäster?

Långt ifrån alla spädbarn tar flaska. Inget av mina barn har gjort det.
    Anonym (Ss) skrev 2021-12-04 19:23:21 följande:

Det var det värsta jag hört. Det är väl lika äckligt att kolla på dig när du äter. Håll dig hemma om du inte klarar av att se folk.

Jag behåller kläderna på när jag äter 

Barnet får äta men att hon måste göra det just där utan minnsta försök att skyla sig 
  • Anonym (Minna)

Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?

Eller så kunde du tagit din mat med dig och ätit inne på toaletten. Eller stannat hemma och ätit.
    Anonym (Minna) skrev 2021-12-04 19:27:48 följande:
    Eller så kunde du tagit din mat med dig och ätit inne på toaletten. Eller stannat hemma och ätit.
    Jag betalar för att äta där. Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger,så att amma kan göra på andra ställen tycker jag 
  • Anonym (.)

Jag tycker att det är fredag idag fast det känns som söndag ändå säger viktigpettrar att det är lördag.

Alla har självklar rätt att äta, även små barn.

• Anonym (Lo)

Givetvis har bebisen rätt att äta när hen är hungrig, helt naturligt.

• Grindleguts
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:29:49 följande:
    Jag betalar för att äta där. Man får fakstikt inte ta med mat in på resturanger,så att amma kan göra på andra ställen tycker jag 
    Men TITTA inte då ! Är det svårt eller ? Tycker du bebisen ska skrika oupphörligt istället ? Har inte bebisens föräldrar rätt att äta på matstället p g a bebis som kan vakna upp och vilja ammas ? Hur fan är ni funtade som skriver dessa trådar...
  • Anonym (Haha)

Min äldsta ammade minst 40 min var "sittning", kul för alla andra att vänta 40min på att få komma in på toaletten.

Att amma är naturligt, ett sätt för barnet att få mat, det har sitt huvud framför bröstet så det är ju inte som så att du ser mycket. Mer störande med folk som spelar musik på sin telefon överallt eller pratar i telefon på högtalare...
  • Anonym

TS, jag håller med
    att sitta inklämd bland andra och hala fram spenorna
    Nej tack!

• Anonym (suck)

Brukar du själv vilja äta på en publik toalett?

Den är inte fräsch på alla restauranger direkt och de flesta kvinnor sitter ju inte ens ner på publika toaletter så då ska mamman alltså stå upp och amma, har du tänkt dig?

Det funkar inte heller att stå-amma för alla mödrar, även om jag personligen kunde det. 

Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?