• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (M) skrev 2021-12-06 19:37:34 följande:

Jag har inga barn men planerar ett. Har inga vänner som har barn än. Men är det medär acceptabelt att amma på tex café eller resturang om man har en filt över barnet? Då visar kan inte bröstet eller att man ammar.

Visst, men all bebisar accepterat inte det. Mitt barn blev arg och började krångla varje gång jag försökte täcka över henne eller hålla upp en filt. En gång släppte hon bröstet precis när mjölken kom, så jag sprutade rakt ut. pinsamt....
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-06 23:23:34 följande:

Visst, men all bebisar accepterat inte det. Mitt barn blev arg och började krångla varje gång jag försökte täcka över henne eller hålla upp en filt. En gång släppte hon bröstet precis när mjölken kom, så jag sprutade rakt ut. pinsamt....

Det är då för just för dig inget alternativ att amma offentligt.
  • Anonym (123)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-06 23:23:34 följande:
    Då hade jag lämnat och gått.
  • EliS86

Finns mycket individuella åsikter om allmän vett och etikett i mat-sammanhang. Tycker personligen det är rent av äckligt med en del som slafsar i sig, dreglar, pratar med mat i munnen, smaskar högt osv. Men när jag väljer att äta ute får jag anpassa mig och kolla bort om det inte faller mig i smaken. Testa att göra det om du tycker det är äckligt att en bebis får i sig näring på det mest naturligaste sättet av alla. Eller ät hemma helt enkelt.

• Anonym (Åsa)

Kvinnor som ser någon amma ser det säker inte som sexuellt men att män gör det, det är jag ganska övertygad om.

Klart att män kollar på bröst i vilken skepnad som helst

• molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 16:05:38 följande:

Kvinnor som ser någon amma ser det säker inte som sexuellt men att män gör det, det är jag ganska övertygad om.

Klart att män kollar på bröst i vilken skepnad som helst

Det gäller nog inte alla män. Läs inlägg # 132 lite högre upp så har du ett exempel på det. Kan lägga in det här också.
    Anonym (Göran) skrev 2021-12-06 19:47:29 följande:

Det gör inte mig något. Så pryd är jag inte. Jag ser inget sexigt i att en mamma ammar sin bäbis jag tycker det ser kärleksfullt ut. Så tryggt och fint helt naturligt.

• Anonym (Kantarell)
    molly50 skrev 2021-12-07 16:21:35 följande:
    Det gäller nog inte alla män. Läs inlägg # 132 lite högre upp så har du ett exempel på det. Kan lägga in det här också.
    Anonym (Göran) skrev 2021-12-06 19:47:29 följande:

Det gör inte mig något. Så pryd är jag inte. Jag ser inget sexigt i att en mamma ammar sin bäbis jag tycker det ser kärleksfullt ut. Så tryggt och fint helt naturligt.

Den anonyma "Göran" kan lika gärna vara en kvinna.

• Anonym (Kantarell)
    EliS86 skrev 2021-12-07 15:53:02 följande:

Finns mycket individuella åsikter om allmän vett och etikett i mat-sammanhang. Tycker personligen det är rent av äckligt med en del som slafsar i sig, dreglar, pratar med mat i munnen, smaskar högt osv. Men när jag väljer att äta ute får jag anpassa mig och kolla bort om det inte faller mig i smaken.

Testa att göra det om du tycker det är äckligt att en bebis får i sig näring på det mest naturligaste sättet av alla. Eller ät hemma helt enkelt.

En absolut majoritet ammar inte på restaurang, en absolut minoritet ska nödtvunget visa brösten.

Varför ska en absolut majoritet stanna hemma så en absolut minoritet ska få bete sig på ett sätt som kan uppfattas obehagligt/osmakligt/whatever.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?