• Anonym (nejtillbröstöverallt)

Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

• Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?
  • Anonym (Jappjapp)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:14:26 följande:
    Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

Håller med dig, bra att du sa till henne!
  • Anonym (Julia)
    Anonym (-----) skrev 2021-12-08 12:30:05 följande:

Nej men du uttryckte en vilja att bajsa på andras bord för att du inte respekterar andras åsikter.

Hantera bajs hör hemma på toaletten oavsett om det handlar om barnbajs eller vuxenbajs

Nä har aldrig uttryckt en önskan om att bajsa på andras bord. Vart ser du det? Ja sen finns oral diarré också. Ts kunde ha varit tyst och insett att problemet ligger hos hen själv och i sin egen attityd istället.
  • hiuiioiopio
    molly50 skrev 2021-12-08 12:25:21 följande:
    Jag undrar också hur du ser på vuxna som t ex äter med öppen mun och smackar när de äter?
    Grisbeteende, dålig uppfostran eller nästäppa tänker jag Skrattande

Fick jag välja mellan smackande eller blöjbyte på bordet så väljer jag alla gånger smackandet men det bästa är om alla visar hänsyn till sin omgivning.

Folk som skriker i sina mobiler när man vill äta i lugn och ro är inte heller trevligt.
  • Anonym (Julia)
    sextiotalist skrev 2021-12-08 12:26:31 följande:

Nej. Jag har hela tiden hävdat ömsesidig hänsyn.

Dvs som ammande mamma tar man hänsyn till omgivningen och omgivningen tar hänsyn till den ammande mamman.

95 % av ammande mammor fixar det.

Sedan finns det 5 % som inte gör det

Vart får du dem siffrorna ifrån? Vad är det som är provokativt med att en mamma ammar på det sätt som passar barnets behov bäst? Vissa barn vill inte ha en filt i ansiktet när de äter. Vill du ha det själv?
  • Anonym (,)

Vad är det för samhälle folk vill ha egentligen?

Exkludera alla människor som smaskar, inte kan äta snyggt, spädbarn, gamla som kanske är darriga och tappar maten eller behöver matas, funktionsvarierade.

För min del kan listan istället fyllas på med människor som pratar högt, har djupa urringningar, har ljudet på mobilen eller luktar illa. Varsågoda och stanna hemma typ.

Eller så inser jag att problemet ligger hos mig och att jag är den som får stanna hemma om jag så enkelt tappar aptiten av andra.

Folk behöver krypa ut ur sitt eget arsle och inse att världen inte kretsar kring dem och allt inte kan anpassas för att ingen ska känna sig kränkt/äcklad. Väx upp.

• Anonym (-----)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:38:51 följande:
    Nä har aldrig uttryckt en önskan om att bajsa på andras bord. Vart ser du det? Ja sen finns oral diarré också. Ts kunde ha varit tyst och insett att problemet ligger hos hen själv och i sin egen attityd istället.
    Du tappar all din trovärdighet när du ljuger om saker.
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:06:40 följande:
    Man får typ lust att göra det på ditt bord.
    Att du sen även ljuger om vad andra också säger(tex sextiotalist) bättrar inte på din trovärdighet.
    Det är lika smaklöst att ljuga som att byta en blöja på ett cafébord

• molly50
    hiuiioiopio skrev 2021-12-08 12:39:48 följande:
    Grisbeteende, dålig uppfostran eller nästäppa tänker jag Skrattande

Fick jag välja mellan smackande eller blöjbyte på bordet så väljer jag alla gånger smackandet men det bästa är om alla visar hänsyn till sin omgivning.

Folk som skriker i sina mobiler när man vill äta i lugn och ro är inte heller trevligt.
    Ja,exakt. Men ett spädbarn som äter är inte grisbeteende utan helt enkelt deras sätt att äta.
    De kan inte själva ändra på det till skillnad från vuxna.

Jag håller också med om ömsesidig hänsyn.
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-08 00:54:39 följande:
    Men hur Faan kan du ens jämföra vuxna som äter på en restaurang med ett spädbarn som kräver att mamman måste ta fram brösten?? Hör du inte hur löjligt det låter. Vuxna betalande människor som går ut för att äta kan inte jämföras med spädbarn. Det här är ju för Faan löjligt. !!!
    Ja men absolut, det du tycker är störande är fullt rimligt men ingen annan får ha andra åsikter och också kräva samma anpassning för deras hangups. Då blir det löjligt,Drömmer för dig, och du är den enda som räknas.

Du tror det ska fungera så i samhället? Du får anpassning men inte andra?

Du gillar blodkorv så det är ju jättelöjligt att andra inte gör det. Igen- Drömmer
  • hiuiioiopio
    molly50 skrev 2021-12-08 12:47:01 följande:
    Ja,exakt. Men ett spädbarn som äter är inte grisbeteende utan helt enkelt deras sätt att äta.
    De kan inte själva ändra på det till skillnad från vuxna.

Jag håller också med om ömsesidig hänsyn.
    Ja ett spädbarn som smackar är inte heller äckligt, inte heller är det äckligt att man ser lite hud på ett bröst när barnet äter - däremot är det smaklöst att smacka som vuxen(om det inte är medicinskt), byta blöjor på bordet eller slänga fram hela tutten, (som folk nämnt tidigare kräver knappast bebisen att hela bröstet ska hänga ute för att kunna äta)

Hänsyn är a och o och dom flesta sköter sig trots allt, det är ju det lilla fåtalet som inte sköter sig syns och hörs mest tyvärr.

Trevlig fortsättning till alla Tomte
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-08 00:54:39 följande:
    Men hur Faan kan du ens jämföra vuxna som äter på en restaurang med ett spädbarn som kräver att mamman måste ta fram brösten?? Hör du inte hur löjligt det låter. Vuxna betalande människor som går ut för att äta kan inte jämföras med spädbarn. Det här är ju för Faan löjligt. !!!

Solarn skrev 2021-12-08 12:50:52 följande:
    Ja men absolut, det du tycker är störande är fullt rimligt men ingen annan får ha andra åsikter och också kräva samma anpassning för deras hangups. Då blir det löjligt,Drömmer för dig, och du är den enda som räknas.

Du tror det ska fungera så i samhället? Du får anpassning men inte andra?

Du gillar blodkorv så det är ju jättelöjligt att andra inte gör det. Igen- Drömmer
    Om jag inte var tydlig nog.

Jag jämför alltså olika människors äckelkänslor/obehag, inte ätstilar. För att om en person ska få anpassning så ska andra också få det.

Och nej, jag har inga önskningar om att faktiskt slänga en filt över ätande människor, det var en poäng om vad jag precis förklarat.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?