• Solarn

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:14:26 följande:
    Måste man amma där andra ska äta?

Var ute och åt idag. En bordgranne tar up sin bebis och slänger ut tuttarna . Bad lite snällt att man kanske kan skyla över lite så vi andra slipper se. Hon blir skit sur gormar och säger att det äf fakitskt nartuligt att amma!!!

Ja jo men det är också nartuligt att gå på toa och man behöver inte göra sina behov mitt på borden för vi andra vill helst slippa se

Varför är det sån tabuu? Vad tycker ni adra ska kvinnor kunna amma vart som helst?

Vänta här nu. Du menar alltså att en bebis ÅT på en restaurang? En människa ÅT vid ett matbord runt andra människor som ÅT?

Herregud, stoppa pressarna!
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:
    Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
    Så det är bebisars bordsskick som är problemet? Inte brösten.
    Anonym (123) skrev 2021-12-06 19:19:25 följande:
    Allt detta är en av anledningarna till att jag mest besöker ställen som har t ex en lång trappa upp, alltså svårtillgängligt för barnvagnar. 
    Iallafall när det ska ätas lite "finare" när man lägger ner en större summa på en fin middag.
    Nästa gång jag ska äta lite "finare" tror jag att jag ska ta med en filt eller fem så jag kan slänga dom över huvudet på andra restauranggäster som inte ser ut eller uppför som jag tycker. De får väl acceptera att jag stör mig på något hos dom så de får sitta under en filt att äta.
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-08 00:54:39 följande:
    Men hur Faan kan du ens jämföra vuxna som äter på en restaurang med ett spädbarn som kräver att mamman måste ta fram brösten?? Hör du inte hur löjligt det låter. Vuxna betalande människor som går ut för att äta kan inte jämföras med spädbarn. Det här är ju för Faan löjligt. !!!
    Ja men absolut, det du tycker är störande är fullt rimligt men ingen annan får ha andra åsikter och också kräva samma anpassning för deras hangups. Då blir det löjligt,Drömmer för dig, och du är den enda som räknas.

Du tror det ska fungera så i samhället? Du får anpassning men inte andra?

Du gillar blodkorv så det är ju jättelöjligt att andra inte gör det. Igen- Drömmer
  • Solarn
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-08 00:54:39 följande:
    Men hur Faan kan du ens jämföra vuxna som äter på en restaurang med ett spädbarn som kräver att mamman måste ta fram brösten?? Hör du inte hur löjligt det låter. Vuxna betalande människor som går ut för att äta kan inte jämföras med spädbarn. Det här är ju för Faan löjligt. !!!

Solarn skrev 2021-12-08 12:50:52 följande:
    Ja men absolut, det du tycker är störande är fullt rimligt men ingen annan får ha andra åsikter och också kräva samma anpassning för deras hangups. Då blir det löjligt,Drömmer för dig, och du är den enda som räknas.

Du tror det ska fungera så i samhället? Du får anpassning men inte andra?

Du gillar blodkorv så det är ju jättelöjligt att andra inte gör det. Igen- Drömmer
    Om jag inte var tydlig nog.

Jag jämför alltså olika människors äckelkänslor/obehag, inte ätstilar. För att om en person ska få anpassning så ska andra också få det.

Och nej, jag har inga önskningar om att faktiskt slänga en filt över ätande människor, det var en poäng om vad jag precis förklarat.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?