Inlägg från: Anonym (Julia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julia)

Måste man amma där andra ska äta?

Sluta genast att ha åsikter om när och hur en mamma ska amma. Det är inte heller hennes behov utan bebisens. Så du menar att bebisen ska svälta? För att? Brösten är till för att amma med. Vad är ditt problem?

• Anonym (Julia)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-04 19:20:24 följande:

Nej men hon kunde ju ammat innan. Eller gått in på toa och amma.Eller ammat innan och fylla på en flaska som man sen ger till barnet?

Varför kan du inte själv gå in och äta på muggen? Ingen kanske vill se dig smaska på och blir äcklade av det.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Ä) skrev 2021-12-04 19:57:25 följande:

Klarar du inte av att se en bebis äta eller ett naket bröst (halvnaket dessutom eftersom barnet skyler större delen inklusive bröstvårtan) så är du inte vuxen nog att befinna dig i sociala sammanhang. Stanna hemma och är där så slipper du sånt. Helt otroligt.

Så sant. Så jäkla sorgligt alltså.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-05 11:24:20 följande:

Inte när hon gör det framför mig. Samma sak om ett gäng nudister kommer in och är nakna. Jag vill äta och nakna kroppar förstör min aptit

Sluta ha åsikter? Vi bor i en demokrati och jag har hur mycket åsikter jag vill 

Okej men dina åsikter är inte mycket värda.

Patetiskt. Stanna hemma istället.
  • Anonym (Julia)
    sextiotalist skrev 2021-12-06 08:24:50 följande:

Även när det gäller amning så kan man ta hänsyn till omgivningen, jag har sett mammor amma med hela bröstet framme tvååringar offentligt. 

De allra flesta fixar att amma på ett diskret och bra sätt. Har man ett barn som kräver hud mot hud när det ska äta, då kanske det inte är läge att ta sig till en bättre restaurant. Eller sätta sig och amma på en lunchrestaurant. Då får man låta barnet få mat först och äta sedan.

Självklart ska ammande mammor kunna röra sig ute, kunna amma sina barn. Men även de bör ju ta hänsyn till omgivningen, precis som att omgivningen behöver ta hänsyn till ammande föräldrar.

En del föräldrar går in i sin babybubbla, så de glömmer omgivningen. Jodå, jag har även sett föräldrar byta blöja på bordet i en restaurang

Varför ska kvinnor behöva amma diskret - ursäkta mig? Det är inget skämmigt alls att amma. Tvärtom är det mer skämmigt att smyga med det. Barnet behöver äta - vad är det som ska döljas?
  • Anonym (Julia)
    GretaOkerEka skrev 2021-12-05 11:34:28 följande:

Måste faktiskt ta och säge att jag håller med TS . Ni behöver inte ta fram brösten mitt bland folk vi vill inte se respektera det tack 

Så barnet ska svälta då? Hoppas inte du har barn.
  • Anonym (Julia)
    Anonym (this) skrev 2021-12-06 11:44:54 följande:

Hoppas du inte har barn då om du låter ditt barn svälta om du tvingas skyla brösten när du ammar ute.

Självklart ska man kunna amma sitt barn, lika självklart är det att man visar hänsyn och skyler sina bröst, man ammar för att ge sitt barn näring inte för en audition för en porrfilm eller Paradise Hotel medverkan

Jag tvingas inte till någonting. Jag har tre söner som jag ammat när de behövt det. Det säger mer om dig. Bröstens enda funktion är faktiskt att föda barn och inte tillfredsställa män. Tror man ska börja jobba med problemet där. Det är ingenting stötande med bröst och framförallt inte amning - precis tvärtom faktiskt. Mammor och deras barn ska kunna röra sig i det offentliga rummet och må bra utan att bli störda. Varför skyler inte du dig själv när du äter? Kanske vi även ska spärra in funktionsnedsatta och äldre också och inte bara mammor med barn? Anser att det är du som bör titta bort och inte hon som ska lägga något tyg över ungen så ungen inte kan andas. Man kanske vill ha ögonkontakt när man ammar osv. Oavsett är det deras ensak hur dem ammar.
  • Anonym (Julia)
    molly50 skrev 2021-12-06 14:01:57 följande:

Jag tycker att ammande kvinnor ska kunna amma vart som helst.

Men man behöver kanske inte slänga fram hela bröstet vid t ex matbordet på restaurangen utan man kan försöka skyla sig litegrann.

Men sen är det ju inte alla barn som gillar att ha t ex en filt över huvudet när de ammas.

Då kan man ju istället försöka dra ner tröjan litegrann så att det mesta av bröstet inte syns.

Så försökte jag alltid göra med mina barn.

Så länge man inte blottar hela bröstet så behöver man ju inte se mer än lite hud.

Och klarar man av att se djupa urringningar så klarar man att se lite hud på en ammande kvinnas bröst också.

Annars får man väl titta bort.

Men varför skyla sig egentligen? Slänga upp bröstet fyller väl ingen funktion för nån? Aldrig sett någon göra så i alla fall. Man bör kunna ha hela bröstet framme så att barnet fritt kan äta utan att störas av massa tyg.
  • Anonym (Julia)
    sextiotalist skrev 2021-12-06 12:49:37 följande:

Ömsesidig hänsyn kallas det för.

Och vad är det för stötande att ett barn äter?
  • Anonym (Julia)
    tramsebamse9998 skrev 2021-12-06 12:02:15 följande:

Du tar själv upp ytterligare ett bevis på störande moment där föräldrar inte visar hänsyn till sin omgivning.

Om ett barn skriker, då gör man ut efter som det stör andra som äter, eller så avstår man från att gå ut och äter hemma istället, det är ingen rättighet att få störa andra människors matro bara för att man själv vill gå ut och äta.

Om man ammar så kan man skyla sig, det går alldeles utmärkt att amma ändå

Problemet är människor som inte fått lära sig visa hänsyn och som skriker högt om sina egna rättigheter utan en tanke på att man även har skyldighet att visa andra hänsyn

De flesta mammor av att amma sina barn utan att visa hela tutten, och en litet fåtal kränkta människor gnäller även om mamman skyler sig - men i båda fallen är det ett fåtal hänsynslösa människor som bara tänker på sig själva och som är socialt handikappade.

Ej nej. Så mamman ska isolera sig i hemmet då så länge hon ammar? Alltså har du själv haft barn och ammat dessa? Ett år per barn ibland? Det är väl inte dem som gnäller hur kränkta dem är - det är ju sådana som ts och vissa andra som faktiskt blir kränkta av att se en kvinna amma sitt barn. Ärligt talat förstår inte vad det är för fel.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?