Måste man amma där andra ska äta?
Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
Det har dom. Men jag borde faktiskt också rätt att äta utan att nån slänger upp sina tuttar på bordet
Nja, bröst har nog ansetts vara sensuella i vår västerländska kultur väldigt länge. Så den biten kan man nog inte arbeta bort.
Och jag hävdar med en åsnas envishet, precis lika mycket som att samhället måste ge utrymme för ammande mödrar, så måste också ammande mödrar också ta hänsyn.
Nej, det är inte särskilt trevligt att ha en snaskade, mjölkkräksstinkande bebis bredvid sig, hur underbart föräldrarna tycker det är, så delas inte deras glädje med alla i omgivnignen. Ibland är det nödvändigt, men vissa saker ha sin tid. Att gå på en dyr restaurant under den tiden behöver man inte, man behöver inte heller sätta sig på en lunchrestaurant heller.
Det kallas för ömsesidig hänsyn och respekt.
Jag kan inte rå för det, men jag tycker att det är osmakligt. Jag skulle förmodligen få kväljningar och i värsta fall kräkas. Inget jag kan rå över. Ska alla på ett matställe ta hänsyn till en mamma som inte kan amma innan hon går till ett offentligt matställe?
Tack .Även om hon blev ur och började gorma och betee sig så kom en annan fram till mig efteråt och sa att hon också tyckte att det var bra att jag sa ifrån
Jag har inget emot kvinnor som ammar, men man kan ju vara lite jäkla diskret och inte springa runt och vifta med tuttarna samt spruta mjölk över hela resturangen