Inlägg från: GretaOkerEka |Visa alla inlägg
  • GretaOkerEka

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (E) skrev 2021-12-04 19:59:28 följande:
    Nej, det har du faktiskt inte. Däremot har bebisen rätt att bli ammad när den behöver det.

(Och nej, hon slängde inte upp sina tuttar på bordet. Hon ammade sitt barn.)
    Beror på resturangen vet att en del inte tillåter det. Du har också fel det finns ingen lag som ger barnen rätt att amma precis vart som helst.Tror ungen mår bäst av att äta hemma i lugn och ro 
    Det är kul att åka eka om man heter Greta
  • GretaOkerEka

Måste faktiskt ta och säge att jag håller med TS . Ni behöver inte ta fram brösten mitt bland folk vi vill inte se respektera det tack 

• GretaOkerEka
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-10 15:07:38 följande:
    Ja. Det är en ganska stor grupp människor som ammar spädbarn. Har du missat det? Någon har missat sex och samlevnad under skolan och verkar ha vuxit upp i IS. Kanske inte heller funktionshindrade ska kunna gå ut. Då kan ju någon störa sig på att behöva anpassa sin fart i affären efter att hamna bakom en sådan. Bara en typ av människa har tydligen rätt att vistas ute i samhället enligt dig.
    Är väll snarare dom som inte kan hantera att folk har andra åsikter som bör jämnföras med IS tror du inte? 
  • GretaOkerEka
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:20:35 följande:
    För att det är exakt samma sak!! Vissa äldre och funktionsvarierade kan ha svårt att svälja maten på rätt sätt. Kanske efter en stroke, när man har Parkinson osv och vid många andra vanligt förekommande tillstånd. Många av oss kommer dit. Dessa ska inte behöva täckas över eller äta på toaletten!! Alla har samma rätt att vistas i det offentliga rummet och känna sig välkomna. Som du skriver är det bra du skulle gå hem om du inte kan acceptera andra människors sätt att äta. Alla människor är ju per definition funktionsvarierade förutsatt att de lever. Bebisar också. De äter på ett sätt, du på ett annat, en tredje människa på ett tredje sätt. Arbetat med funktions(oftast nedsatta) människor hela min karriär. Först på boende Innan jag utbildade mig vidare.

Jag tog alltid med dessa funktionsvarierade människor på restauranger, caféer, kulturevents osv. Funktionsvariationerna kunde yttra sig fysiskt såväl som psykiskt. Likväl hade de samma rätt att få ta del av samhällslivet som vem som helst.

Nu börjar jag undra om Ts mfl som håller med om att det är ok att exkludera mammor och deras barn inte är funktionsvarierade själva som inte verkar kunna respektera andra än sig själva.
    När sa jag att dom inte var välkommna där? Men att vifta med tuttarna i det offentliga rummet är inte ok . Hon kunde täcka över barnet 
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?