Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:20:35 följande:
För att det är exakt samma sak!! Vissa äldre och funktionsvarierade kan ha svårt att svälja maten på rätt sätt. Kanske efter en stroke, när man har Parkinson osv och vid många andra vanligt förekommande tillstånd. Många av oss kommer dit. Dessa ska inte behöva täckas över eller äta på toaletten!! Alla har samma rätt att vistas i det offentliga rummet och känna sig välkomna. Som du skriver är det bra du skulle gå hem om du inte kan acceptera andra människors sätt att äta. Alla människor är ju per definition funktionsvarierade förutsatt att de lever. Bebisar också. De äter på ett sätt, du på ett annat, en tredje människa på ett tredje sätt. Arbetat med funktions(oftast nedsatta) människor hela min karriär. Först på boende Innan jag utbildade mig vidare.
Jag tog alltid med dessa funktionsvarierade människor på restauranger, caféer, kulturevents osv. Funktionsvariationerna kunde yttra sig fysiskt såväl som psykiskt. Likväl hade de samma rätt att få ta del av samhällslivet som vem som helst.
Nu börjar jag undra om Ts mfl som håller med om att det är ok att exkludera mammor och deras barn inte är funktionsvarierade själva som inte verkar kunna respektera andra än sig själva.
När sa jag att dom inte var välkommna där? Men att vifta med tuttarna i det offentliga rummet är inte ok . Hon kunde täcka över barnet