Anonym (Man5) skrev 2024-12-15 06:33:31 följande:
Först skriver du att jag inte behöver tycka om dig. Jag svarar att jag inte tycker något särskilt om dig, att vi bara diskuterar. Då frågar du varför jag ens tar upp det och verkar helt glömt ditt tidigare inlägg.
Sen säger du att feminism är ett samlingsbegrepp och arbetar för kvinnors orättvisor. Jag svarar ja, det gör dom, men feminism i sig självt är inte jämställdhet. Då svarar du att det är ett samlingsbegrepp igen och frågar om jag förstår vad du menar.
Du gör det inte lätt att kommunicera på ett tydligt sätt.
Nej, jag skriver att du inte behöver tycka SOM mig.
Det här är aningen frustrerande, hur många gånger behöver jag förklara egentlige?.Feminism är inte samma sak som jämställdhet. Jämställdhet kan inte ignorera orättvisor som drabbar kvinnor, dvs feminism.
Du kan ju inte hävda dig stå för jämställdhet om du bara ser orättvisor som drabbar män och samtidigt försöker förringa eller avfärda orättvisor som drabbar kvinnor dvs feminism.
Jämställdhet är ett samlingsbegrepp där även feminism ingår, väljer du att blunda för någon av grenarna inom området jämställdhet så är du inte för jämställdhet. Sen behöver du inte aktivt engagera dig i något, bara passivt tycka att det ska vara jämställt. Även om du engagerar dig i något specifikt inom jämställdhetsområdet så betyder inte det att du automatiskt är mot något annat heller.