theotherone skrev 2021-09-12 21:17:07 följande:
Intressant med alla råd! Jag tror jag provat dem alla.
Schemaläggning - vi kom för många år sedan överens om att vi skulle försöka göra det regelbundet. Hon kunde sträcka sig till en gång varannan vecka. Ok, sade jag, låt oss försöka. Men det varade inte länge. Hon kände inte för det den dagen vi hade satt av tid, hon kände press för att det tvunget skulle ske då och då osv. Så vi slutade med det.
Kravlöshet - för några år sedan, när vi återigen pratade om bristen på sex i vårt förhållande (på mitt initiativ - det är alltid på mitt initiativ), sa jag att nu tar jag ett steg tillbaka, och du får gärna ta initiativ när du känner dig redo. Det hände ingenting efter det.
Jag tar initiativ - vi har också haft perioder där jag uppvaktat mer aktivt och sett till att fixa mysig stämning osv. Hon har gillat det, men inte känt för att ligga ändå. Minns en gång när vi haft romantisk middag ute, gått på bio, etc. Och sedan när vi kom hem föredrog hon att se en gammal TV-repris snarare än att mysa med mig i sovrummet.
Listan kan göras lååång. Jag har hört varenda bortförklaring som existerar.
Preventivmedel - p-piller som påverkar lusten, kondomer som kliar
Magbesvär, huvudvärk, trötthet, stress
Fel veckodag - hon kan absolut inte tänka sig att ha sex på en veckodag (jag har fått ursäkten "Nej älskling, det är ju torsdag!")
Fel dag i menstrualcykeln - ska snart ha mens, har mens, eller har precis haft mens (det blir ju inte många dagar kvar efter det)
Att vi inte var förlovade, och senare att vi inte var gifta
Att vi nyligen fått barn (den körde hon med i över ett år efter barnet fötts)
Att jag inte ger henne mer uppmärksamhet (blommor, presenter)
Att hon inte får egentid
Ja, ni fattar. Precis allting som ingår i livet är en ursäkt för henne att inte ha sex med mig. Notera att hon fortfarande säger att hon älskar mig och att hon vill ligga med mig egentligen. Jag har fått höra många gånger att hon är ledsen för att hon avvisar mig, och hon ska minsann se till att bättra sig.
Jag har gett upp. Vi har sex kanske en gång om året, max. Jag kan faktiskt förstå varför vissa är otrogna, funderar själv på det ibland. Men grejen är att ens självförtroende blir rätt kört i botten av att ha det så här jämt, så man tror väl inte att någon annan skulle kunna tänka sig att vara intresserad.
Så, min poäng är att den sexlöse i förhållandet kan vrida fullkomligt ut och in på sig själv - det behöver inte innebära någon förändring alls i slutändan. Helt enkelt för att den andra parten är nöjd med det nuvarande upplägget, och vill inte förändra det.
Det känns rätt uppenbart att all glädje med sex försvunnit sedan länge. Jag tycker det är mer märkligt att ni har sex en gång per år.
Hon säger att hon älskar dig, och det kanske hon gör på något sätt. Kanske mer som en bror, eller som vän och far till dina gemensamma barn. Visar hon mycket kärlek?
Visar du mycket kärlek?
Några kommentarer om dina försök :
-Schemaläggning bör inte ske med utgångspunkten att man måste ha lust. Själva schemaläggningen måste vara öppen. Att ge tid för att "prova" ha sex, annars blir det ju jättesvårt och kravfyllt för dem som har problem med sexlusten.
- Kravlöshet?. Det som du skriver låter verkligen inte som Kravlöshet. I stället en förväntan på att hon ska ta initiativ, vilket ju är jättesvårt om man inte har lust. Hur sa du det, kan man ju undra. Känns som det skulle kunna uppfattas som tjurigt bara. Hon duger inte ens för ansträngningar.
De flesta av hennes ursäkter kan vara sanna för stunden. Att göra något svårt och jobbigt, blir ännu svårare om man är trött, har huvudvärk, har mens mm
Några exempel som jag inte köper är att hon gett som ursäkt att ni inte är förlovade, gifta, och att du inte ger henne presrenter. Dessa exempel låter vidriga. Helt oacceptabla faktiskt. Varför vill du leva med en kvinna som är så? Helt obegripligt. Här tycker jag du skulle satt ner foten och sagt ifrån.