• Crash Man

Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?

Jag såg att ingen har postat om socialdemokraternas förslag att göra förintelseförnekelse olaglig. För mig är detta på gränse till en icke fråga då väldigt få är förintelseförnekare och om sossarna vill införa lagar som förändrar samhället så vore det bättre att t.ex införa ett tjänstemannaansvar.

Trots att det är på gränsen till en icke-fråga så anser jag att det ska vara fullt lagligt att förneka förintelsen. En stat ska ges så lite påverkan som möjligt att bestämma vad sina medborgare ska tycka.

Sen ser jag inte riktigt varför just förintelsen ska vara olaglig att förneka. Att förintelsen skett är bevisat bortom allt rimligt tvivel, men det är även evolutionsläran. Så att lagföra förintelseförnekelse, men jnte evolutiobsförnskelse är för mig oförståligt.

www.expressen.se/nyheter/regeringen-vill-kunna--atala-forintelsefornekare/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?
  • Xlr8

Vår yttrandefrihet är redan begränsad och det är i sig skrämmande, vad skulle göra saker bättre att censurera befolkningen mer?

Är vår befolkningen verkligen så blåst att man tror på all dynga folk säger rakt av.... eller vi har ju anti-vaxx.....

• Friger
    KillBill skrev 2021-04-20 20:13:41 följande:
    Ligger något i bilden du la upp. För övrigt har ordet blivit väldigt urvattnat. Alla är ju nazister, rasister och fascister numera. Det har blivit ett skällsord om alla som inte tycker som du.

Du får passa dig, urvattnar du begreppet för mycket kommer någon snart att resa sig och ropa ut. "Dom kallar mig nazist". "Jag säger, ja jag är nazist" Jag tror på broderskap, systerskap och jämlikhet. Jag... vill minnas att H va någon typ av socialdemokrat. Fast utan demokrat då... :P
  • nihka
    Friger skrev 2021-04-20 19:13:46 följande:
    Du skiljer inte på handling och åsikt....

Du ska ha rätt att tycka att man ska få sälja hälsoresor till Chernobyl.
    Du ska ha rätt att tycka att försvarsmakten ska publicera sina militära planer.
    Du ska ha rätt att tycka att du ska få sprida allas patentjournaler på nätet.
    Du ska ha rätt att tycka att man ska få buteljera radioaktivt vatten.

Och i ditt fall tycker jag att du borde dricka det.
    Visst tyck på du, tyck att man borde få förneka förintelsen, men med ett förbud blir det precis som med militära planer  - att du inte får gå ut med det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2021-04-20 19:35:07 följande:
    Vad tusan säger du? Hoppas att ditt hat plockas bort från tråden och att du förhindras från att sprida hat på FL. 
    Jamen vilken man-isk hatare tror du att det är...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Friger
    nihka skrev 2021-04-20 20:36:12 följande:
    Visst tyck på du, tyck att man borde få förneka förintelsen, men med ett förbud blir det precis som med militära planer  - att du inte får gå ut med det.
    En sak förstår jag för övrigt inte... Jag köper det mesta som påstås om förintelsen. X Miljoner blev mördade. Detaljer lämnade därhän. H var den yttersta ansvarige.

Men jämfört med en del andra ledare så är H närmast att betrakta som ett hjälplöst lindebarn, om man räknar till antalet mördade. Jag ser inte att sådana som du slåss för deras rättighet att bli ihågkomna?
  • KillBill
    Friger skrev 2021-04-20 20:26:04 följande:
    Ligger något i bilden du la upp. För övrigt har ordet blivit väldigt urvattnat. Alla är ju nazister, rasister och fascister numera. Det har blivit ett skällsord om alla som inte tycker som du.

Du får passa dig, urvattnar du begreppet för mycket kommer någon snart att resa sig och ropa ut. "Dom kallar mig nazist". "Jag säger, ja jag är nazist" Jag tror på broderskap, systerskap och jämlikhet. Jag... vill minnas att H va någon typ av socialdemokrat. Fast utan demokrat då... :P

Om du tycker att det ligger något i bilden jag la upp blir jag osäker på om du förstod ironin. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Friger
    KillBill skrev 2021-04-20 21:23:18 följande:

Om du tycker att det ligger något i bilden jag la upp blir jag osäker på om du förstod ironin. 

Jag valde att se djupare än så...

Jag tror att sådana som tänker och agerar som du är dom som kommer att bereda marken för nästa H. Ni kommer att göra detta genom att i godhetens namn försöka förbjuda alla felaktiga åsikter. Detta leder till en ond spiral med allt mer snäva åsikter.

Ofta brukar den typen av spiraler leda ut i tokigheter. Det är så många sekter eller andra extrema rörelser utvecklas. Mycket annat också. Det startar inte med rymgskepp i 7:e dimensionen och mass-självmord. Det handlar i sak om envägskommunikation. Den store ledaren berättar uppifrån vad som är rätt och fel. Folk som ifrågasätter är kättare och ska straffas. Givetvis kommer allt stegvis där varje steg är litet, enkelt och framför allt... självklart att ta.

På tal om det... jag har alltid velat grunda en egen sekt med mig som den stora ledaren. Gillar upplägget på en del sekter. Ledarskapet kommer ofta inte helt utan förmåner. Både ekonomiska och... hmm... andliga förmåner.

Var någon stad i det stora landet i väst där en sektledare jävla mig satt på nästan varje tjej i stan och gjort mängder av dom med barn. (stan drevs av sekten)  När dom spelade in dokumentären så satt den stora ledaren i fängelse på en tid som verkligen kommer att pröva på hans odödlighet. Tydligen hade han en förkärlek att prova på tjejer av det lite yngre slaget. Men han fick fortsätta vara ledare inifrån fängelset där han led martyrskapets fasor.
  • KillBill

SDs Polska systerparti går från ord till handling..

"Den polska nationalkonservativa regeringen har satt in före detta premiärministern Beata Szydlo i styrelsen för museet Auschwitz-Birkenau. Syftet med att omstöpa det historiska minnet är att legitimera de diktatoriska ledarnas maktinnehav"

www.dn.se/kultur/michael-winiarski-ingreppet-mot-auschwitzmuseet-ar-annu-ett-forsok-att-skriva-om-historien/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Linnie
    Friger skrev 2021-04-20 20:26:04 följande:

Håller med om ditt inlägg. Men lägg till "kommunist" på listan bland skällsord för folk som tycker annorlunda.
  • FallenAngelNr1000

Svår fråga. Har sett en hel del dokumentärer där folk (vita) är så avmagrade att det är svårt att fejka det., Samt så har jag varit i Auschwitz där jag såg hur du hade skrapat i väggen. Visserligen testade jag själv skrapa på väggen och nageln gick sönder. Men man vet ju inte hur många som har varit där. Likaså så visade dom ca 1kvm utrymme utan lufthål där dom trycke in så många som möjligt så dom kvävdes utav syresbrist. 

Så, hmm./z

Mitt slutgiltiga svar är JA. Det bör vara förbjudet att förneka det, då det är att förneka deras existens samt värde samt existens! 

Bjöd lite på min osäkerhet, men nej, man förnekar inte andras död utan att ha riktigt starka bevis för det. Även om gaskammaren eller krematoriumet inte passar in i din roll ts så spelar det ingen roll då du behöver bevisa att det inte förekom på annat än mer effektivare sätt! 

För har det hänt i vilket fall det än handlar om så förtjänar du inte ditt liv och ´din status samt heller inte lycka för att ha förnekat deras död! 

Du bör dock skämmas för att ha skapat denna tråd utan fullkomliga bevis mot det! 

Svar på tråden Ska det vara olagligt att förneka förintelsen?