KillBill skrev 2021-04-20 21:23:18 följande:
Om du tycker att det ligger något i bilden jag la upp blir jag osäker på om du förstod ironin.
Jag valde att se djupare än så...
Jag tror att sådana som tänker och agerar som du är dom som kommer att bereda marken för nästa H. Ni kommer att göra detta genom att i godhetens namn försöka förbjuda alla felaktiga åsikter. Detta leder till en ond spiral med allt mer snäva åsikter.
Ofta brukar den typen av spiraler leda ut i tokigheter. Det är så många sekter eller andra extrema rörelser utvecklas. Mycket annat också. Det startar inte med rymgskepp i 7:e dimensionen och mass-självmord. Det handlar i sak om envägskommunikation. Den store ledaren berättar uppifrån vad som är rätt och fel. Folk som ifrågasätter är kättare och ska straffas. Givetvis kommer allt stegvis där varje steg är litet, enkelt och framför allt... självklart att ta.
På tal om det... jag har alltid velat grunda en egen sekt med mig som den stora ledaren. Gillar upplägget på en del sekter. Ledarskapet kommer ofta inte helt utan förmåner. Både ekonomiska och... hmm... andliga förmåner.
Var någon stad i det stora landet i väst där en sektledare jävla mig satt på nästan varje tjej i stan och gjort mängder av dom med barn. (stan drevs av sekten) När dom spelade in dokumentären så satt den stora ledaren i fängelse på en tid som verkligen kommer att pröva på hans odödlighet. Tydligen hade han en förkärlek att prova på tjejer av det lite yngre slaget. Men han fick fortsätta vara ledare inifrån fängelset där han led martyrskapets fasor.