• Anonym (TS)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

• Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • Anonym (C)

... då jag ändå kan förstå att du vill kunna göra som du vill utan begränsningar från ditt ex. Vad jag förstår yrkar du på att ni ska ha samma typ av vårdnad om sonen som det ändå varit, typ varannan helg och lov och så för pappans del. Så det finns säkert en chans för dig att du får ensam vårdnad men det kan ockaå slå åt andra hållet. Så jag skulle inte känna mig hundra om jag var du.

• EnAnonumius
    Anonym (C) skrev 2020-07-20 17:30:54 följande:

... då jag ändå kan förstå att du vill kunna göra som du vill utan begränsningar från ditt ex. Vad jag förstår yrkar du på att ni ska ha samma typ av vårdnad om sonen som det ändå varit, typ varannan helg och lov och så för pappans del. Så det finns säkert en chans för dig att du får ensam vårdnad men det kan ockaå slå åt andra hållet. Så jag skulle inte känna mig hundra om jag var du.

När du ser att tråden är så lång så tryck på "Visa endast" under TS nick och läs alla hennes svar. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (:Oo)

Väntar med spänning på besked..

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-16 15:39:39 följande:
    Så hur tror ni att det i bästa fall blir för mig?

Och i värsta fall?

Enligt min advokat så har han godkänt flytt och därav bör det inte vara till min nackdel. Jag litar ju mer på henne än random folk här på familjeliv
    Det stämmer inte med vad du skrev lite längre upp. Då skrev du att han KAN godkänna en flytt på upp till 20 mil. För det första har du inte hållit dig inom 20 mil och för det andra ingår det säkert i hans "kan" att det skulle vara under förutsättning att sonens liv inte skulle bli helt förstört och att umgänget skulle kunna fungera smidigt.
  • Aniiee
    Anonym (:Oo) skrev 2020-07-22 00:37:59 följande:

Väntar med spänning på besked..

Inte för att vara den som är den, men om TS kommer och ger något besked så kommer det med största sannolikhet vara till TS fördel, sant eller ej.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Pierott
    Aniiee skrev 2020-07-22 12:25:05 följande:

Inte för att vara den som är den, men om TS kommer och ger något besked så kommer det med största sannolikhet vara till TS fördel, sant eller ej.

Precis, hon kommer ju aldrig erkänna att vi hade rätt och hon fel.
  • Anonym (Häpnar)

Har följt hela tråden och jag häpnar över TS inställning och svar. Så fruktansvärt egocentrisk. Inte en enda tanke på sitt barn.

Jag tror, hoppas och ber för att hon inte får ensam vårdnad. Snarare kanske hon förlorar den.

Men det kommer hon aldrig erkänna här, tyvärr.

• Anonym (TS)

Fortfarande inte hört något från tingsrätt

Jag har sett till så sonen fått umgänge med sin pappa.

Känns som det inte kommer hända något förrän huvudförhandling vilket bara är till fördel för mig

• Anonym (Peter)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-22 21:34:02 följande:

Känns som det inte kommer hända något förrän huvudförhandling vilket bara är till fördel för mig

Vad säger och gör pappan?
  • Pierott
    Anonym (TS) skrev 2020-07-22 21:34:02 följande:

Det finns inget i detta som är till din fördel, du har skitit i det blå skåpet.
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?