• Anonym (TS)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

• Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-23 10:48:13 följande:
    Han har varit väldigt tydlig med att han inte tänker kompromissa eller se till sonens bästa.

Jag har möjlighet nu att köra sonen. Men sen börjar jag jobba
    Ja men vad bra. När man har läst dina inlägg så har de varit fyllda men "jag jag jag jag och jag", och så har det hetat "jag vill, jag vill, jag vill och jag vill" också från dina poster i denna tråden.   Ingenstans i dina inlägg så har du diskuterat från sonens bästa.  

Så jag tycker du skall fimpa ditt snack om att pappan inte tänker på sonens bästa. Du har både bevisat och överbevisat, i denna tråden, att du helt och hållet saknar intresse för sonens bästa.
    Du har ju till och med sjunkit så lågt att du säger att du struntar i att du begår egenmäktigt förfarande.

Som sagt jag hoppas att pappa vinner enskild vårdnad. Så kan du ju ta umgänge efter hur du förslog att det skulle vara för pappan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-07-23 10:48:13 följande:
    Han har varit väldigt tydlig med att han inte tänker kompromissa eller se till sonens bästa.

Jag har möjlighet nu att köra sonen. Men sen börjar jag jobba
    Du ser ju inte heller till sonens bästa som flyttar honom från sin pappa.
    Du verkar bara tänka på vad som är bäst för dig.
    Jag förstår ditt ex.
  • Anonym (Svar på tal)

Jaha ts, hur går det? :)

• Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-28 21:30:36 följande:

Jaha ts, hur går det? :)

Det går fint här!

Huvudförhandling om 3 veckor ca, och än så länge inget nytt från tingsrätten.
  • MRAKas
    EnAnonumius skrev 2020-07-23 15:23:53 följande:
    Ja men vad bra. När man har läst dina inlägg så har de varit fyllda men "jag jag jag jag och jag", och så har det hetat "jag vill, jag vill, jag vill och jag vill" också från dina poster i denna tråden.   Ingenstans i dina inlägg så har du diskuterat från sonens bästa.  
    Precis det där... Samtidigt som hon refererar till barnet som "min son" när hon är del av en diskussion som även innefattar barnets andra förälder.
    TS har inte kapaciteten, eller tycker inte att det är värt besväret att ens lite göra ett halvhjärtat försök att linda in detta i nån form av resonemang att det hon gör skulle vara motiverat ur barnets perspektiv.

Jag skrev exact detta i ett tidigare inlägg, men det blev borttaget eftersom jag även skrev en del andra saker i ren frustration.

Eftersom det nu enbart är veckor kvar till HF och TS vägrat delta i MuF så tror jag faktiskt nu att det inte kommer hända något innan den inplanerade HF.
    Familjerättens utredning rekommenderar som jag förstått det fortsatt gemensam vårdnad och en upptrappning till en växelvist boende, med barnet fortsatt mentalskrivet hos TS.
    Men detta är ju nu efter TS flytt inte genomförbart i praktiken längre... TS är givetvis fullt medveten om detta faktum, detta faktum är det som motiverade TS till att genomföra flytten i grund o botten.
    Hon fick ett utfall i familjerättens utredning som hon inte räknat med, när hon då insåg vart det hela var på väg så valde hon att gå "all in" i ett sista desperat försök att få sin vilja igenom.

Att rättens ordförande då begärde in ett yttrande ifrån familjerätten om de ansåg det förenligt med barnets bästa att istället tilldela fadern enskild vårdnad samt boendet gör ju att TS chanser att "vinna" borde generera ganska höga odds.

• Jenny Blomberg

Hej!

För det första så ska du ta upp det här med din advokat vad personen har att säga.

Har den andre föräldern gått med på flytt så absolut men är det inte så så skulle jag råda dig till att vänta tills tvisten är färdig.

Önskar dig all lycka

• Anonym (Svar på tal)
    Jenny Blomberg skrev 2020-07-29 12:19:56 följande:

Hej!

För det första så ska du ta upp det här med din advokat vad personen har att säga.

Har den andre föräldern gått med på flytt så absolut men är det inte så så skulle jag råda dig till att vänta tills tvisten är färdig.

Önskar dig all lycka

Pappan hade sagt ja för länge sedan till flytt inom 20 mil. Sedan dess har han ändrat sig på den punkten och efter det har TS flyttat 23 mil bort. Advokaten har sagt till TS att det ligger till hennes fördel att utan pappans tillåtelse ta med sig sonen till en annan stad.
  • EnAnonumius
    Jenny Blomberg skrev 2020-07-29 12:19:56 följande:

Hej!

Önskar dig all lycka

Det är vettigt om du hade ialf läst TS "alla inlägg" i tråden innan du svarade TS. Det går att få fram hennes inlägg genom att "trycka på visa endast" som står under "nicket" på en postare. I detta fall då TS.

Det är en pågående tvist och hennes s.k advokat, råder TS att "flytta".

Utdrag av inlägg #30 en av TS poster, citerar:
    Anonym (TS) skrev 2020-07-12 17:31:59 följande:
    Min Advokat sa att jag får snabba på det om jsg vill flytta från staden. Så jag gjorde det.
    (slut citat)

Bara en ren brännvinsadvokat hade gett ett sådant råd.
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-28 22:01:05 följande:
    Det går fint här!

Huvudförhandling om 3 veckor ca, och än så länge inget nytt från tingsrätten.
    Hoppas att du förlorar helt.  Då skall du hålla denna tråden i minnet och ta lärdom att "din egoism" är inte samma sak som "barnets intresse", utan att "din egoism" och "barnets intresse" är två skilda saker.

Får hålla tummarna för pappan och sonen i huvudförhandlingarna.
    Hoppas att god karma är på pappans och sonens sida.
  • elmadumle

Pappan ska ringa nya förskolan och tala om hur det hela har gått till, att han inte tillåter byte av förskola. Samt informera gamla förskolan att han inte tillåter uppsägning av platsen. Undra vad som händer då?

Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?