EnAnonumius skrev 2020-07-23 15:23:53 följande:
Ja men vad bra. När man har läst dina inlägg så har de varit fyllda men "jag jag jag jag och jag", och så har det hetat "jag vill, jag vill, jag vill och jag vill" också från dina poster i denna tråden. Ingenstans i dina inlägg så har du diskuterat från sonens bästa.
Precis det där... Samtidigt som hon refererar till barnet som "min son" när hon är del av en diskussion som även innefattar barnets andra förälder.
TS har inte kapaciteten, eller tycker inte att det är värt besväret att ens lite göra ett halvhjärtat försök att linda in detta i nån form av resonemang att det hon gör skulle vara motiverat ur barnets perspektiv.
Jag skrev exact detta i ett tidigare inlägg, men det blev borttaget eftersom jag även skrev en del andra saker i ren frustration.
Eftersom det nu enbart är veckor kvar till HF och TS vägrat delta i MuF så tror jag faktiskt nu att det inte kommer hända något innan den inplanerade HF.
Familjerättens utredning rekommenderar som jag förstått det fortsatt gemensam vårdnad och en upptrappning till en växelvist boende, med barnet fortsatt mentalskrivet hos TS.
Men detta är ju nu efter TS flytt inte genomförbart i praktiken längre... TS är givetvis fullt medveten om detta faktum, detta faktum är det som motiverade TS till att genomföra flytten i grund o botten.
Hon fick ett utfall i familjerättens utredning som hon inte räknat med, när hon då insåg vart det hela var på väg så valde hon att gå "all in" i ett sista desperat försök att få sin vilja igenom.
Att rättens ordförande då begärde in ett yttrande ifrån familjerätten om de ansåg det förenligt med barnets bästa att istället tilldela fadern enskild vårdnad samt boendet gör ju att TS chanser att "vinna" borde generera ganska höga odds.