• Anonym (TS)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

• Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • Anonym (TS)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-18 22:59:53 följande:

Där har du fel. För det vill jag inte..

Jag spenderar just nu helgen i hans hemstad för att min son ska få umgänge med sin pappa.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-18 23:01:54 följande:

Jag spenderar just nu helgen i hans hemstad för att min son ska få umgänge med sin pappa.

När börjar du ditt nya jobb?
  • Anonym (asdf)

Nej för du är lat och tänker kortsiktig. Om du tänker långsiktigt så lär du vilja det.
  • Pierott

Vad du vill spelar inte så stor roll när det var du som valde att flytta, då får du även möjliggöra pappans umgänge genom att pendla.
  • Anonym (hejsansvejsan)
    Anonym (märkligt) skrev 2020-07-17 22:22:06 följande:

Alltså, vad är det för jävla brännvinsadvokat TS har fått tag på egentligen? Det här kan aldrig sluta väl...

Undrar detsamma Vem är advokaten? 
  • Anonym (hejsansvejsan)
    Anonym (Visst) skrev 2020-07-18 23:07:23 följande:
    När börjar du ditt nya jobb?
    Det är väl ER son, inte DIN son? 
  • MRAKas
    Pierott skrev 2020-07-19 00:10:06 följande:
    Vad du vill spelar inte så stor roll när det var du som valde att flytta, då får du även möjliggöra pappans umgänge genom att pendla.
    Du talar för tomma stolar, TS är inte kapabel att till sig...

Det går inte att resonera med denna typ av människa.

Som jag förstår det så har TS och barnets far i nuläget en tingsrättsdom som reglerar boendet och umgänget, frågan är hur förfarandet vid överlämningar är formulerat i den domen.
    Om det där står att fadern skall hämta/lämna hemma hos TS så kommer hon förmodligen med sin sjuka världsbild anse att det skall gälla trots att hon mot faderns vilja flyttat 20+mil.

Jag hoppas verkligen att tingsrätten sätter fart snart o får ett interimistiskt beslut på plats. Jag hoppas även att barnets far orkar hålla ut, knyta näven i fickan o inte sjunka till TS nivå trots dessa ständiga provokationer.

• elmadumle

Eftersom du har flyttat mot pappans vilja så får du se till att han kan umgås med erat barn som tidigare, du får köra barnet dit. Dessutom, ni har gemensam vårdnad nu? då kan ju pappan behålla erat barn eftersom det är där han är skriven. Jag hoppas även att pappan ringer till den nya förskolan och berättar att du flyttat pojken utan att fått ok från pappan.

• Anonym (C)

Är barnet folkbokförd hos dig?

Har du skriftligt på att du har fått tillåtelse att flytta med sonen?

Undrar om du blir dömd för egenmäktigt förfarande, spännande, undrar hur detta slutar.

• Anonym (C)

Nu har jag läst ts inlägg och skummat resten.

Jag tycker att vårdnaden skulle gå till pappan utifrån den attityd som du,ts har. Men eftersom pappan godkänt att du flyttar så förstår jag att du och din advokat tycker detta är ok. Vad jag förstår så motsätter sig pappan nu detta och vägrar skriva på dokumenten som skulle behövas för dig att du flyttar med sonen och vad jag förstår var detta en anledning för dig att söka ensam vårdnad, så du kan fatta beslut på egen hand, eller? Om din strategi gynnat dig eller ej återstår att se. att det abMen önskar dig ändå lycka till då jag ändå.

Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?