Anonvm skrev 2021-03-08 20:08:50 följande:
Visst är känslan skön?
Har även tiden gått ut för att överklaga hovrättens beslut att neka prövningstillståndet?
Precis som du själv skriver, nu är det äntligen över... Beslutet är fattat och har vunnit laga kraft... Tyvärr finns det ett "men"...
Men det finns tyvärr ingenting som hindrar motparten från att skicka in en ny stämning imorgon o hela karusellen ska åka ett varv till....
Jag önskar inte ta ifrån er något av lättnaden eller glädjen ni nu känner, bara föbereda er mentalt på vad som kan komma.
Har boende/umgänge enligt beslutet kommit igång är? Nån form av upptrappning antar jag?
Följer motparten det som är beslutat utan krångel än så länge? Risken är överhängande att ni även har detta att kämpa med. Har ni fortfarande kontakt med ombudet som företrädde din man så be att h*n förklarar hur det fungerar med "verkställighet" om ni inte redan gått igenom det.
Nej, pappan fick beskedet idag. Så är nog lite tid kvar innan allt är klubbat och klart.
Vi har pratat om just detta med att hon mycket väl kan dra igång något igen. Vi har därför redan direkt efter huvudförhandlingen börjat skriva upp och spara meddelanden samt datum för olika händelser.
Umgänget började trappas upp direkt efter beslutet från huvudförhandlingen kom i januari. Så nu är det nästan växelvist boende. Der är sista steget innan hela boendet är hos pappan. Allt har fungerat änsålänge utöver mammans otrevliga meddelanden samt konfrontationer framför sonen ,vilket vi misstänker kommer fortsätta då hon har ett visst sätt...
Vi misstänker också att hon pratar med sonen då han sagt till pappan att-mamma säger att du ska stjäla mig... m.m
Vi för anteckningar och han räknar med att detta inte är över. Trots det så är det nu ett nytt kapitel och han med familj ska njuta så länge det går.
Pappan har kontakt med advokat, som även ska hjälpa honom med ett umgängesavtal (även storhelger, semestrar m.m). Måste vara väldigt tydligt så det inte går att misstolkas.
Men det viktigaste. Sonen får äntligen stabilitet och en trygg punkt.