• Anonym (TS)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

• Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • smulpaj01
    Anonym (TS) skrev 2020-08-27 11:28:41 följande:

Uppskjuten huvudförhandling och inväntar beslut från tingsrätten om mitt ex ska få interimistiskt boende och vårdnad. Känner mig inte särskilt orolig faktiskt då boendet varit hos mig sen vi gick isär för 2 år sen.

En ny utredning på familjerätten skall också göras. Och blir det som jag tror att min son stannar hos mig tills huvudförhandling så lär ju han anses ha rotat sig i staden vi flyttat till.

Jag har för övrigt skött allt umgänge, med skjuts och sett till att min son kunnat träffa sin pappa.

Får verkligen hoppas att pappan vinner tvisten då han i alla fall verkar vettig och se till barnets bästa.
  • Anonym (TS)

Kan då informera er om att min son ska fortsättningsvis fram till huvudförhandlingen vara boende hos mig och vara hos sin pappa varannan helg. Fortsatt gemensam vårdnad.

• Anonym (Svar på tal)
    Anonym (TS) skrev 2020-09-04 20:47:30 följande:

Kan då informera er om att min son ska fortsättningsvis fram till huvudförhandlingen vara boende hos mig och vara hos sin pappa varannan helg. Fortsatt gemensam vårdnad.

Skulle inte HF vara i slutet av augusti? När kommer det att vara isf?
  • Aniiee
    Anonym (TS) skrev 2020-09-04 20:47:30 följande:

Ja, självklart......
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-04 20:53:49 följande:

Skulle inte HF vara i slutet av augusti? När kommer det att vara isf?

Blev framflyttat då sonens pappa ändrade sitt yrkande till att vilja bli boendeförälder, pga att jag flyttade. Tingsrätten ville ha en ny utredning från familjerätten som ska vara klar i oktober. Så hf blir efter det.
  • Fliselisan

TS, det spelar ingen roll vad folk i tråden skriver och tror eller vad du läst i tidigare domar.

Om du har otur förlorar du vårdnaden om du flyttar. Alternativt får fortsätta med gemensam vårdnad men barnet blir skriven hos pappan.

Har du tur så får du ensam vårdnad och allt går som du tänkt.

Tycker inte du ska chansa och flytta redan nu, om pappan till barnen är så hemsk som du skriver vore det fruktansvärt om han fick vårdnaden. Jobb kan du söka sen.

• Pierott
    Fliselisan skrev 2020-09-11 19:43:33 följande:

TS, det spelar ingen roll vad folk i tråden skriver och tror eller vad du läst i tidigare domar.

Om du har otur förlorar du vårdnaden om du flyttar. Alternativt får fortsätta med gemensam vårdnad men barnet blir skriven hos pappan.

Tycker inte du ska chansa och flytta redan nu, om pappan till barnen är så hemsk som du skriver vore det fruktansvärt om han fick vårdnaden. Jobb kan du söka sen.

Rekommenderar att du läser igenom tråden.
  • elmadumle
    Fliselisan skrev 2020-09-11 19:43:33 följande:

Det är ts som är olämplig här, de flesta av oss hoppas verkligen att pappan får boendet och ts umgänge. 
  • Fliselisan
    elmadumle skrev 2020-09-11 20:56:04 följande:

Det är ts som är olämplig här, de flesta av oss hoppas verkligen att pappan får boendet och ts umgänge. 

Ja inser det nu när jag läst, verkar som jag ramlade in i början av tråden utan att förstå det.
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?