• Aenononilol

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-29 15:38:57 följande:

Det vore intressant att höra hur han resonerar kring allt det här! Jag vet inte om han hade förstått att det blev ny förskola men jag tror han vet om det iaf.

Jag har följt denna tråden ett tag

Jag blev nämligen tipsad av en bekant som tyckte detta lät väldigt likt en situation som en familjemedlem till mig går igenom just nu.

Är detta samma, vilket jag nästan är helt säker på att det är, så har pappan haft kontakt med den nya kommunen, samt högre chefer och jurister men ingen gör någonting. Däremot så har hans son fortfarande plats på den gamla förskolan och dom är väl medvetna i vår kommun vad mamman gjort och kommer inte ta bort sonens plats förrän pappan säger till.

Utan att gå in närmre på detta så kan jag säga att detta något av det sjukaste jag sett. Om det är samma person som skriver så har hon dock utelämnat att hon ljugit för familjerätt och i stämningsansökan att pappan skulle ha personlighetsstörning, samt ta droger. Detta har dock pappan motbevisat med både drogtester samt journal från sin psykolog som han gick till då han hamnade i depression efter sin cancer samt sonens födelse. Hon använder dessutom hans psykiska dåliga mående efter sin cancerdiagnos som något motiv för att få ensam vårdnad.

Och för över ett år sedan, när pappan fortfarande hade dåligt samvete över att han lämnat och hon mådde så otroligt dåligt om sonen inte fick sova hos henne, gick han med på att hon flyttade max 20 mil OM hon inte fick något jobb. På detta året har han tack vare att hon stämde för ensam vårdnad sonen även för övernattning, vilket gått extremt långsamt för hon motsatt sig varje utökning av umgänge. Hon har under detta året inte nämnt en enda gång att hon söker jobb i andra städer. Hon har dessutom tackat nej till erbjuden förlängning på hennes förra arbetsplats...

Hon är inte bara otrevlig i sina meddelanden utan använder sonen för att göra pappan illa...
  • Aenononilol
    smulpaj01 skrev 2020-07-29 16:17:29 följande:

Så där många detaljer kan omöjligt stämma. Det är garanterat ts du känner.

Jag är familjemedlem med pappan skrev jag ju..
  • Aenononilol
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-29 16:30:15 följande:

Ojojoj... Det kanske vore värt för honom att skaffa sig ett konto på Familjeliv då och följa tråden själv också.

Jag har visat honom.

Han har läst igenom mycket av det och nästan alla som skrivit har gett honom hopp om att detta kommer gå bra. Ni har skrivit väldigt mycket bra info!
  • Aenononilol
    Pierott skrev 2020-07-29 17:20:24 följande:

Men det som borde bli spiken i kistan på om det är rätt ts förutom allt annat som är ruskigt likt, är han deltidsbrandman?

Deltidsbrandman. Jobbar dygn annars. 7 dygn i månaden för att vara exakt.

Det enda som inte stämmer är att hon flyttat ca18 mil, men tar ca 2 1/2 timme att köra.. allt annat är på pricken...
  • Aenononilol
    smulpaj01 skrev 2020-07-29 17:39:15 följande:

Hoppas verkligen att det går bra för honom och att sonen flyttar hem igen. De kommer med största sannolikhet aldrig kunna samarbeta så pappan bör få enskild vårdnad.

Vi är många som hoppas på detta. Tack snälla
  • Aenononilol
    Anonym (C) skrev 2020-07-29 18:57:25 följande:

Efter att ha läst detta hoppas jag verkligen att pappan får ensam vårdnad. Ts verkar göra sig skyldig till umgängessabotage men att det är på håret. Hon gör det ju svårt för pappan men kanske inte tillräckligt svårt för att anses göra sig skyldig till umgängessabotage. Däremot borde ju rätten se att med en flytt så saboterar hon umgänget för pappan. Lawline verkar vara en bra sida för att få lite koll på juridiska frågor.

Änsålänge har hon kört till vår stad när det varit umgänge. Men det lär ju ändras när hon börjar jobba..

Pappan har ett ex som ska vittna, vars barn haft honom som "pappa" sen hen var 1 1/2 år (är nu 15 år). Då mamman anklagar pappan för att vara "vildsint" och tar droger osv så ska exet vittna om hur han varit som pappa under alla år de var tillsammans, samt hans psykiska hälsa.

När han och familjen läser allt alla skrivit här så känns det som det vore väldigt märkligt om mamman får boende och ensam vårdnad.

Pappan har fram tills mamman flyttade velat ha gemensam vårdnad och få till ett samarbete. Han skickar efter varje umgängestillfälle hur sonen ätit och sovit osv. Medan han får ytterst lite info.

Samtidigt så har man ju ingen aning om hur domare osv tänker. Men vi hoppas alla såklart att dom ser igenom mammans lögner.

Inte minst att dom reagerar på att hon två månader innan pappan träffar en ny vill ha fler barn med honom, samt skickade in stämningsansökan bara dagar efter att han berättat om sin nya relation..
  • Aenononilol
    Anonym (Du är körd) skrev 2020-07-29 19:00:53 följande:

En liten fundering. Hur långt ifrån bodde de vara andra före flytt? Kan det vara så att hon bor 18 mil från pappan nu men flyttar 23 utifrån var hon själv bodde förut?

Hoppas det går vägen för pappan. Vi är nog många som är intresserad av återkoppling från dig då mammans kommentarer angående utfallet inte kommer gå att lita på

Ca 1 mil ifrån.

Tack ja vi håller tummarna!

Jag skriver här när domen kommer
  • Aenononilol
    Anonym (??) skrev 2020-07-30 15:33:49 följande:

Vet du att de faktiskt får göra så i rätten? När min man var i vårdnadstvist försökte hans ex ta med en nära släkting för att vittna om hennes "goda karaktär" men rätten släppte inte ens in denne släkting. Sa att i vårdnadstvister är det väldigt ovanligt att man plockar in vittnen. 

Sedan tänkte jag bara att om du nu vet så mycket om vad pappan tänker och planerar så kanske du inte ska skriva allt här eftersom TS ser det? 

Bevis och vilka som ska vittnas har redan skickats ut. Så inget jag skrivit som hon isåfall inte redan vet..
  • Aenononilol
    Anonym (??) skrev 2020-07-30 16:56:10 följande:

Bra. Men kan ändå vara bra att ha det i minnet när man skriver på sociala medier. 

Ja absolut! Du har helt rätt :)
  • Aenononilol

Hej! Eftersom det är känsligt att lämna ut info här nu i och med kommande huvudförhandling så får den som vill gärna slänga iväg ett meddelande till mig om ni vill veta mer. Om inte Ts skriver mer här, så skriver jag när huvudförhandling är klar! :)

Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?