Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Stort lycka till!
Stort lycka till!
När skulle din bekants huvudförhandling vara förresten?
Hej på er. Tyvärr blev huvudförhandlingen framskjuten då domaren ville att familjerätten ska göra en ny utredning pga mamman flyttat och pappan yrkar på ensam vårdnad samt boende nu i och med detta.
Så det blev en muntlig förhandling där de kommer få besked om ev interimistiskt beslut om två veckor.
Hela förhandlingen gick väldigt fort. Mammans advokat påtalade kontinuitet. Pappans advokat tog upp allt som hänt, hur mamman flyttat egenmäktigt med sonen samt allt annat som hon gjort under året. Bla ljugit om pappans hälsotillstånd, att hon påstått att hon inte hade några tankar på att flytta när utredningen gjordes, men hade med sig bevis själv på att hon sökt sig utanför vår stad även när utredningen pågick.. hon ville visa att hon sökt massa jobb men förmodligen glömt bort vad hon sagt i utredningen.. snacka om att skjuta sig själv i foten.. så nu väntar dom bara på besked. Håll alla tummar för att sonen får stanna kvar i vår stad.
Vilket väl ändå är ett nederlag för dig då du ju vill ha enskild vårdnad också?
Men låt detta bli ett uppvaknande för alla män som väljer bort att vara föräldralediga i längre sammanhängande perioder, det är såna här beteenden ni bäddar för, att bli utmanövrerad ut barnets liv är inte så långsökt, det räcker med att mamman flyttar och kan visa att hon är primär anknytningsperson så får hon lägga hur långt avstånd som helst mellan er tydligen
Isf kan ju inte enbart mamman räknas som anknytningspersonen? Herregud! Vad är detta för idioti!
Jag hoppas rätten inser att deras dom sätter rättspraxis som innebär att det är helt ok att bryta mot lagen ifall de fortsätter på familjerättens linje.
Ska mammor bara få ta sina barn och flytta hur som för att de anses vara anknytningsperson? Då ställer vi alltså alla pappor helt utan rättighet.
Gud vad jag blir arg av att läsa detta! Speciellt med tanke på att ts flyttade efter advokats rekommendation just för att åstadkomma detta
Jag hoppas att han driver detta så långt han kan rättsligt.
Och att de på familjerätten på något sätt är idioter och att man nu kommer inse det i december när det nu blir
På torsdag är det dags för huvudförhandling. Ber till högre makter att domare ser igenom hennes lögner och fasad.
Det värsta som kan hända pappan i detta läge är gemensam vårdnad, mamman får boendet och pappan får umgänge tors-sön. Och han är inställt på att (med tanke på hur det gått än så länge) det blir så.
Tack alla! Pappan har läst allas kommentarer och jag skriver så fort jag vet något.
Hej på er!
Huvudförhandlingen är över.
Skulle det inte gå pappans väg så beror det garanterat på att dom lutar sig tillbaka på kontinuitetsprincipen. Mammans advokat brusade upp när hon förhörde pappan och blev tillsagd av domaren. Pappans advokat var betydligt mycket skarpare än motparten och det känns nu som att pappa med familj och advokat gjort allt dom kan. Nu är det bara att vänta tre veckor tills vi får beslutet.
Mamman ljög flera gånger när hon hördes. Vilket bevisades av pappans advokat.
Bla att pappan inte betalat underhåll..
Hon pratade "hatiskt" om pappan, och påstod att han aldrig varit närvarande. Hon påstod även att han tog droger, var psykiskt sjuk och en väldigt dålig pappa.
Pappans advokat frågade även vad hon skulle göra om pappan fick ensam vårdnad.
Då sa hon - jag överger aldrig mitt barn.
Advokaten sa då, okej så då skulle du flytta tillbaka till "staden".
Ja sa mamman då. Det skulle hon göra..