• molly50

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Anonym (TS) skrev 2020-07-23 10:48:13 följande:
    Han har varit väldigt tydlig med att han inte tänker kompromissa eller se till sonens bästa.

Jag har möjlighet nu att köra sonen. Men sen börjar jag jobba
    Du ser ju inte heller till sonens bästa som flyttar honom från sin pappa.
    Du verkar bara tänka på vad som är bäst för dig.
    Jag förstår ditt ex.
  • molly50
    Aenononilol skrev 2020-07-29 17:43:20 följande:
    Vi är många som hoppas på detta. Tack snälla
    Jag håller alla tummar och tår här för pappan.
    Och jag hoppas att du uppdaterar sen när du vet hur det har gått.
    TS verkar inte gå att lita på.
  • molly50
    Nemiia skrev 2020-07-30 17:48:03 följande:
    Henne ser vi nog inte här inne igen om det nu är så att pappans släkting hittat hit.
    Nej,det är nog så.
  • molly50
    Aenononilol skrev 2020-08-05 14:41:02 följande:

Hej! Eftersom det är känsligt att lämna ut info här nu i och med kommande huvudförhandling så får den som vill gärna slänga iväg ett meddelande till mig om ni vill veta mer. Om inte Ts skriver mer här, så skriver jag när huvudförhandling är klar! :)

Önskar er lycka till! 
  • molly50
    Aenononilol skrev 2020-08-24 16:23:31 följande:

Hej på er. Tyvärr blev huvudförhandlingen framskjuten då domaren ville att familjerätten ska göra en ny utredning pga mamman flyttat och pappan yrkar på ensam vårdnad samt boende nu i och med detta.

Så det blev en muntlig förhandling där de kommer få besked om ev interimistiskt beslut om två veckor.

Hela förhandlingen gick väldigt fort. Mammans advokat påtalade kontinuitet. Pappans advokat tog upp allt som hänt, hur mamman flyttat egenmäktigt med sonen samt allt annat som hon gjort under året. Bla ljugit om pappans hälsotillstånd, att hon påstått att hon inte hade några tankar på att flytta när utredningen gjordes, men hade med sig bevis själv på att hon sökt sig utanför vår stad även när utredningen pågick.. hon ville visa att hon sökt massa jobb men förmodligen glömt bort vad hon sagt i utredningen.. snacka om att skjuta sig själv i foten.. så nu väntar dom bara på besked. Håll alla tummar för att sonen får stanna kvar i vår stad.

Håller alla tummar och tår här!  
    Och uppdatera gärna om hur det går!   
  • molly50
    Aenononilol skrev 2020-11-23 17:52:48 följande:

På torsdag är det dags för huvudförhandling. Ber till högre makter att domare ser igenom hennes lögner och fasad.

Håller tummarna för det!
  • molly50
    Aenononilol skrev 2020-12-18 16:42:40 följande:

Pappan fick boendet!!

Fantastiskt! Grattis! 
  • molly50
    Aenononilol skrev 2021-03-08 15:53:21 följande:

Mamman fick inte prövningstillstånd! Nu är det äntligen över. Tack alla fina för er respons! Hoppas tråden även kan få föräldrar som funderat på att flytta utan den andre vårdnadshavarens godkännande att tänka både en och två ggr innan de fullföljer det. I detta fallet har mamman inte ens något umgänge I beslutet, från att ha varit boendeförälder.

Så härligt att höra!  
    Hoppas det kommer att ordna sig med umgänget och att det kommer att fungera bra. För barnets skull.
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?