• EnAnonumius

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Anonym (TS) skrev 2020-07-12 21:33:42 följande:
    Jag funderar på om jag får ha kvar boendet om jag erbjuder umgänge varje veckoslut istället...
    Har läst alla dina inlägg i denna tråd..

Jag säger så här..
    Jag önskar och hoppas att pappan får enskild vårdnad när tvisten är över. Så jag önskar lycka till, till pappan (och enbart pappan).

Du borde få maximalt på sin höjd varannan helg umgänge och att betala underhåll. För större egoistiskt och egocentrerad människa har jag inte sett(läst) på länge. Du väljer enbart dina egna intressen före barnets rättigheter, det är så otroligt övertydligt att du gör detta.  

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 15:06:20 följande:

Ja jag vet att det är egenmäktighet.

Jag bryr mig däremot inte om det då vad jag förstått är extremt ovanligt att man blir straffad för det

Erkännande av lagbrott.

Och här kommer det andra erkännandet och det mest viktigaste.Att hon inte bryr sig. 
    Det visar ju på att hon egentligen skiter i sitt barns rttigheter.
    Utan är den egocentriska och själviska människan som man har anat sig till att hon skulle vara. Nu är det bekräftat i klartext att barnet har absolut av noll värde för henne och hon struntar helt och hållet i barnets rättigheter till en god kontakt med sin far.

Hoppas att pappan vinner tvisten och är en större och bättre människa än TS och tar hänsyn till sitt barn rättigheter till att träffa sin mamma.
    Dock så anser ju jag att TS, inte skulle få träffa sitt barn alls, men tyvärr så skulle det ju gå emot barnets rättigheter.

Jag börja fundera på om TS aktivt vill alienerar pappan i grund och botten, och därför sökt jobb 20+ mil från pappan och skall flytta redan innan tvisten är över.

• EnAnonumius
    Annita skrev 2020-07-14 13:02:58 följande:

Jag har en ontopic-fråga till TS: har du en ny man i staden du flyttar till? 

Ny man eller inte.. Det är irrelevant faktiskt i sammanhanget.
    Det är faktiskt isig en OffTopic fråga egentligen.

TS har get informationen om att hon sökt jobb, och fick ett jobberbjudande 20+ mil bort, hon tackade ja till det jobbet, Hon har även hittat bostad där. (står i TrådStarten)
    Hon har även uppgivit att hon inte vill bo kvar i staden hon bor i nu, och vill flytta och ta med sig sonen. TS har ju även hävdat att "hon kan inte utvecklas i yrket" om hon bor kvar i staden hon bor i nu"  (Se inlägg #36).

Allt detta skulle man kunna göra, och vilja göra med eller utan "ny man i livet".
    Även om nu TS har en "ny man i livet" så behöver det aldrig betyda att det är detta som blir det "drivande"/"avgörande"  för att tacka ja till ett jobb och/eller "vilja flytta" och ta med sig barnet samtidigt.

Det viktigaste är ju att fokusera på kärnfrågan, varför TS vill sabotera barnets rättigheter, och är så egocentrisk och självupptagen och sjunker så lågt som att strunta i att hon skall begå egenmäktighet, och har en advokat som råder henne att begå egenmäktighet.Förvånad
  • EnAnonumius
    Anonym (asdf) skrev 2020-07-14 22:25:31 följande:
    Jag håller med er om mycket men ni diskuterar som stissiga höns.

Barnet har i teorin inget hem längre. Eller vilket hem tänker du på?
    Vad får du det ifrån att barnet inte har ett hem?

Klart att barnet har ett hem.. Tekniskt sett faktiskt två hem.
    Då TS och TS ex (barnets pappa) har gemensam vårdnad så räknas bådas hem som barnens hem också. Dock så kan barnet bara var skriven på en adress och det kan vara mammans eller pappans.

Om någon skriver "Pappan borde hämta hem barnet" så borde det ju vara lätt att räkna ut att det är pappans och barnets hem det avser. Det är ju knappast  mammans och barnets hem det avses i det läget.
  • EnAnonumius
    Anonym (C) skrev 2020-07-20 17:30:54 följande:

... då jag ändå kan förstå att du vill kunna göra som du vill utan begränsningar från ditt ex. Vad jag förstår yrkar du på att ni ska ha samma typ av vårdnad om sonen som det ändå varit, typ varannan helg och lov och så för pappans del. Så det finns säkert en chans för dig att du får ensam vårdnad men det kan ockaå slå åt andra hållet. Så jag skulle inte känna mig hundra om jag var du.

När du ser att tråden är så lång så tryck på "Visa endast" under TS nick och läs alla hennes svar. 
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-22 21:34:02 följande:

Fortfarande inte hört något från tingsrätt

Jag har sett till så sonen fått umgänge med sin pappa.

Känns som det inte kommer hända något förrän huvudförhandling vilket bara är till fördel för mig

Ja vad fint att du sett till att sonen får "umgänge" med pappan.

Om det finns någon rättvisa i denna soppa så hoppas jag ialf att du förlorar vårdnaden helt  och pappan får enskild vårdnad.

• EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-23 10:48:13 följande:
    Han har varit väldigt tydlig med att han inte tänker kompromissa eller se till sonens bästa.

Jag har möjlighet nu att köra sonen. Men sen börjar jag jobba
    Ja men vad bra. När man har läst dina inlägg så har de varit fyllda men "jag jag jag jag och jag", och så har det hetat "jag vill, jag vill, jag vill och jag vill" också från dina poster i denna tråden.   Ingenstans i dina inlägg så har du diskuterat från sonens bästa.  

Så jag tycker du skall fimpa ditt snack om att pappan inte tänker på sonens bästa. Du har både bevisat och överbevisat, i denna tråden, att du helt och hållet saknar intresse för sonens bästa.
    Du har ju till och med sjunkit så lågt att du säger att du struntar i att du begår egenmäktigt förfarande.

Som sagt jag hoppas att pappa vinner enskild vårdnad. Så kan du ju ta umgänge efter hur du förslog att det skulle vara för pappan.
  • EnAnonumius
    Jenny Blomberg skrev 2020-07-29 12:19:56 följande:

Hej!

För det första så ska du ta upp det här med din advokat vad personen har att säga.

Har den andre föräldern gått med på flytt så absolut men är det inte så så skulle jag råda dig till att vänta tills tvisten är färdig.

Önskar dig all lycka

Det är vettigt om du hade ialf läst TS "alla inlägg" i tråden innan du svarade TS. Det går att få fram hennes inlägg genom att "trycka på visa endast" som står under "nicket" på en postare. I detta fall då TS.

Det är en pågående tvist och hennes s.k advokat, råder TS att "flytta".

Utdrag av inlägg #30 en av TS poster, citerar:
    Anonym (TS) skrev 2020-07-12 17:31:59 följande:
    Min Advokat sa att jag får snabba på det om jsg vill flytta från staden. Så jag gjorde det.
    (slut citat)

Bara en ren brännvinsadvokat hade gett ett sådant råd.
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-28 22:01:05 följande:
    Det går fint här!

Huvudförhandling om 3 veckor ca, och än så länge inget nytt från tingsrätten.
    Hoppas att du förlorar helt.  Då skall du hålla denna tråden i minnet och ta lärdom att "din egoism" är inte samma sak som "barnets intresse", utan att "din egoism" och "barnets intresse" är två skilda saker.

Får hålla tummarna för pappan och sonen i huvudförhandlingarna.
    Hoppas att god karma är på pappans och sonens sida.
  • EnAnonumius
    Aenononilol skrev 2020-07-29 21:14:05 följande:
    Änsålänge har hon kört till vår stad när det varit umgänge. Men det lär ju ändras när hon börjar jobba..

Pappan har ett ex som ska vittna, vars barn haft honom som "pappa" sen hen var 1 1/2 år (är nu 15 år). Då mamman anklagar pappan för att vara "vildsint" och tar droger osv så ska exet vittna om hur han varit som pappa under alla år de var tillsammans, samt hans psykiska hälsa.

När han och familjen läser allt alla skrivit här så känns det som det vore väldigt märkligt om mamman får boende och ensam vårdnad.

Pappan har fram tills mamman flyttade velat ha gemensam vårdnad och få till ett samarbete. Han skickar efter varje umgängestillfälle hur sonen ätit och sovit osv. Medan han får ytterst lite info.

Samtidigt så har man ju ingen aning om hur domare osv tänker. Men vi hoppas alla såklart att dom ser igenom mammans lögner.

Inte minst att dom reagerar på att hon två månader innan pappan träffar en ny vill ha fler barn med honom, samt skickade in stämningsansökan bara dagar efter att han berättat om sin nya relation..
    Hoppas att pappan vinner målet.

• EnAnonumius
    Aenononilol skrev 2020-12-18 16:42:40 följande:

Pappan fick boendet!!

Underbart... 
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?