• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-08 11:37:05 följande:
    Läser du BARA konspirationsdravel? 
    BBC, Thesun, SVT, thetimes,dailymail etc är bara konspirationsmedier? Matt Hancock själv är konspiratör? Och läs vad jag skrev innan. Allt som tidigare kallats konspirationsteorier har blivit sanning. En efter en efter en. 
  • FDFMGA

Jag hade inte tänkt vaccinera mig, dels för att jag inte tillhör någon riskgrupp och dels för att jag sannolikt redan varit sjuk.

Men nu verkar det som vi kommer att få möjlighet att ge oss iväg på en uppskjuten resa till sommaren och min gissning är att man inte kommer någonstans med flyg med mindre än att man kan visa intyg på att man är vaccinerad mot covid-19.

Så kan det gå - men ingen i familjen är rädd för sprutor och risken för biverkningar lär ju vara försumbar.

• Anonym (svårt)
    FDFMGA skrev 2020-12-08 11:55:34 följande:

Jag hade inte tänkt vaccinera mig, dels för att jag inte tillhör någon riskgrupp och dels för att jag sannolikt redan varit sjuk.

Men nu verkar det som vi kommer att få möjlighet att ge oss iväg på en uppskjuten resa till sommaren och min gissning är att man inte kommer någonstans med flyg med mindre än att man kan visa intyg på att man är vaccinerad mot covid-19.

Så kan det gå - men ingen i familjen är rädd för sprutor och risken för biverkningar lär ju vara försumbar.

Trodde du hade högre principer än så... 
  • Anonym (X)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 11:51:23 följande:
    Vi bor i Sverige. Som ligger i världen. Minns i våras när det i sådana här diskussioner sas "Sverige kommer aldrig att bli likt andra lände och endast tillåta ett fåtal att mötas". Nu är vi där. Och har du helt och hållet missat att regeringen jobbar hårt för att införa en "pandemilag" från juni nästa år? Den innebär att alla rättigheter åker ut genom fönstret. Regeringen jobbar också på en lag om obligatoriskt barnvaccinsprogram. Där man väldigt lätt kan stoppa in covidvaccinet. Detta är saker som till och med SVT skrivit om. Det går inte att missa om man följer med lite i nyhterna...
    Jag ser fram emot en pandemilag så man kan sätta in rejäla restriktioner om det behövs. Folk fattar inte det där med att hålla sig hemma, inte göra onödiga ärenden, hålla avstånd osv så vi har en stark spridning som vi inte hade haft om de flesta hade skött sig :) 

En pandemilag är dock miltals från de saker du räknade upp: "du får inte jobba, handla mat, ta emot bidrag, flyga, studera etc." Om du tror att de här sakerna kommer att förvägras dig genom en pandemilag om du inte vaccinerar dig så tycker jag synd om dig.
  • Anonym (X)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 11:51:23 följande:
    Vi bor i Sverige. Som ligger i världen. Minns i våras när det i sådana här diskussioner sas "Sverige kommer aldrig att bli likt andra lände och endast tillåta ett fåtal att mötas". Nu är vi där. Och har du helt och hållet missat att regeringen jobbar hårt för att införa en "pandemilag" från juni nästa år? Den innebär att alla rättigheter åker ut genom fönstret. Regeringen jobbar också på en lag om obligatoriskt barnvaccinsprogram. Där man väldigt lätt kan stoppa in covidvaccinet. Detta är saker som till och med SVT skrivit om. Det går inte att missa om man följer med lite i nyhterna...
    Och för att påminna dig: pandemilagen ska syfta till restriktioner kring hur många personer som visats på samma plats åt gången, t ex i kollektivtrafiken, hur man hanterar butikers öppettider, hur många som får besöka en strand samtidigt osv. Det har inget att göra med varken vaccineringar eller de saker du nämnde (som jag räknade upp nyss).
  • FDFMGA
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 11:57:32 följande:
    Trodde du hade högre principer än så... 
    Jo, i princip är jag för vaccin - men jag betraktade det som onödigt för mig själv, en inställning övriga familjemedlemmar delade.

Men inför risken att missa en länge efterlängtad resa så uthärdar vi gärna ett litet stick eller två.

Jag har inte följt den här tråden - tillhör du dem som tror att vaccinationer är en del av den stora konspirationen och att det räcker gott med lite blåstång kryddat med kolloidalt silver?
  • Kentaur
    FDFMGA skrev 2020-12-08 11:55:34 följande:

Du tänker alltså bara på dig själv som en äkta narcissist...

För vaccinering handlar inte enbart om den egna hälsan utan att stoppa pandemin, att se till att inte ANDRA dör.
    Det är med andra ord en solidaritetshandling men jag antar att du inte förstår vad det betyder och/eller är en sån där som verkligen bara tänker på dig själv och skiter i alla andra. Klarar man verkligen av att ha barn med ett sådant tänk undrar jag.

Utöver det så har man konstaterat att man kan bli återsmittad. Det finns konstaterade dödsfall där människan redan haft covid19.
    Fungerar detta vaccin likadant som alla andra coronavaccin (bla SARS) så skyddar vaccinet bättre än genomgången infektion.

Men i alla fall. Du tänker att du kanske ska vaccinera dig bara för att få resa? Inte för att vara solidarisk.
    Tur att de flesta människor inte är lika egocentrerade som dig. Trots allt så är ni bara 25% som enbart tänker på mig, mig, mig, mig, mig, mig...

Det är tack vare ditt tänk som vi kommer att få pandemilagar...
    Tack för det.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:02:09 följande:
    Jag ser fram emot en pandemilag så man kan sätta in rejäla restriktioner om det behövs. Folk fattar inte det där med att hålla sig hemma, inte göra onödiga ärenden, hålla avstånd osv så vi har en stark spridning som vi inte hade haft om de flesta hade skött sig :) 

En pandemilag är dock miltals från de saker du räknade upp: "du får inte jobba, handla mat, ta emot bidrag, flyga, studera etc." Om du tror att de här sakerna kommer att förvägras dig genom en pandemilag om du inte vaccinerar dig så tycker jag synd om dig.
    Gissade att du var för diktatur. Men vi kan väl som sagt göra så istället att du låser in dig för alltid och så lever vi andra på. 

Restriktioner hjälper inte, de bara stjälper. Varför vi inte ska ha en pandemilag som gör att makthavarna får göra som de vill. De nuvarande restriktionerna är också ett enormt övertramp och måste också bort, särskilt när man ställer dem i proportion till viruset. 

En pandemilag kan utformas på olika vis och för sista gången så kommer dessa restriktioner DIREKT från makthavare/företag/myndigheter. Jag vet att rädda människor är lätta att lura i vad som helst, men någonstans går väl gränsen...
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:05:58 följande:
    Och för att påminna dig: pandemilagen ska syfta till restriktioner kring hur många personer som visats på samma plats åt gången, t ex i kollektivtrafiken, hur man hanterar butikers öppettider, hur många som får besöka en strand samtidigt osv. Det har inget att göra med varken vaccineringar eller de saker du nämnde (som jag räknade upp nyss).
    En pandemilag syftar till att makten ska kunna stänga ner verksamheter, beordra folk i karantän, hindrar rörlighet etc. Dvs totalitärism på hög nivå. Tvångsvaccinering behövs det inte ens en pandemilag för, men i just Sveriges fall så är det kombinationen av dessa två lagar in the making som är farlig. 
  • Anonym (svårt)
    FDFMGA skrev 2020-12-08 12:09:03 följande:
    Jo, i princip är jag för vaccin - men jag betraktade det som onödigt för mig själv, en inställning övriga familjemedlemmar delade.

Men inför risken att missa en länge efterlängtad resa så uthärdar vi gärna ett litet stick eller två.

Jag har inte följt den här tråden - tillhör du dem som tror att vaccinationer är en del av den stora konspirationen och att det räcker gott med lite blåstång kryddat med kolloidalt silver?
    Jag har läst flera av dina inlägg och förstått att du inte tappat hjärnan av all propaganda. Du menar på allvar att du inte är beredd att offra något för kampen för friheten? Inte ens kortsiktigt? Wow.... 

Jag är ingen anti-vaxxer. Jag är däremot emot tvång, otestade vaccin och att vända upp och ner på allt för ett bagatellartat virus. Proportioner kallas det. 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?