FDFMGA skrev 2020-12-08 11:55:34 följande:
Jag hade inte tänkt vaccinera mig, dels för att jag inte tillhör någon riskgrupp och dels för att jag sannolikt redan varit sjuk.
Men nu verkar det som vi kommer att få möjlighet att ge oss iväg på en uppskjuten resa till sommaren och min gissning är att man inte kommer någonstans med flyg med mindre än att man kan visa intyg på att man är vaccinerad mot covid-19.
Så kan det gå - men ingen i familjen är rädd för sprutor och risken för biverkningar lär ju vara försumbar.
Du tänker alltså bara på dig själv som en äkta narcissist...
För vaccinering handlar inte enbart om den egna hälsan utan att stoppa pandemin, att se till att inte ANDRA dör.
Det är med andra ord en solidaritetshandling men jag antar att du inte förstår vad det betyder och/eller är en sån där som verkligen bara tänker på dig själv och skiter i alla andra. Klarar man verkligen av att ha barn med ett sådant tänk undrar jag.
Utöver det så har man konstaterat att man kan bli återsmittad. Det finns konstaterade dödsfall där människan redan haft covid19.
Fungerar detta vaccin likadant som alla andra coronavaccin (bla SARS) så skyddar vaccinet bättre än genomgången infektion.
Men i alla fall. Du tänker att du kanske ska vaccinera dig bara för att få resa? Inte för att vara solidarisk.
Tur att de flesta människor inte är lika egocentrerade som dig. Trots allt så är ni bara 25% som enbart tänker på mig, mig, mig, mig, mig, mig...
Det är tack vare ditt tänk som vi kommer att få pandemilagar...
Tack för det.