• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-07 08:47:54 följande:

Vaddå utpressning, det är ju en naturlig konsekvens! Vi kommer inte att kunna gå tillbaka till det normala om vi inte har en flockimmunitet. Och det krävs ju vaccin för att komma dit, och det krävs att majoriteten av befolkningen vaccinerar sig. 

Nej, det är inte en naturlig konsekvens, hur hjärntvättad får man bli? Det normala återkommer den sekunden vi vägrar att lyda diktatorerna. Kan du komma på någon annan sjukdom under historiens gång där ett vaccin varit krav(dessutom tjatar ju världens makthavare om att "pandemin är inte över bara för att det kommer ett vaccin, restriktionerna fortsätter") för att samhället skulle fortsätta? För att människor ska få ha makten över sina liv? För att de ska få jobba, resa, gå på konsert? Du menar på allvar att det är en naturlag att allt stannar upp för alltid om inte alla vaccinerar sig mot en förkylning med mycket låg dödlighet?
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 09:03:54 följande:

Exakt VAR hittar du det där citatet från Ralf Sundberg förresten?? För det finns inte på hela internet i alla fall.

Jodå, m.facebook.com/story.php&id=685453098
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 12:02:14 följande:
    Ok, länken funkar inte, varken som den är i sin helhet med alla siffror, eller utan m. i början.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 12:02:14 följande:
    Förstod du förresten min invändning om att du citerar en nisse och sedan länkar till något helt annats, som dessutom motbevisar ditt påstående..?
  • AndreaBD
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-07 09:11:42 följande:
    Nej, det är inte en naturlig konsekvens, hur hjärntvättad får man bli? Det normala återkommer den sekunden vi vägrar att lyda diktatorerna. Kan du komma på någon annan sjukdom under historiens gång där ett vaccin varit krav(dessutom tjatar ju världens makthavare om att "pandemin är inte över bara för att det kommer ett vaccin, restriktionerna fortsätter") för att samhället skulle fortsätta? För att människor ska få ha makten över sina liv? För att de ska få jobba, resa, gå på konsert? Du menar på allvar att det är en naturlag att allt stannar upp för alltid om inte alla vaccinerar sig mot en förkylning med mycket låg dödlighet?
    Vad snackar du om, förkylning? Jag har haft den "förkylningen". Och jag hoppas att jag blir av med kvarvarande symptom någon gång. Sånt som att luktsinnet nästan inte funkar alls och återkommande huvudvärk och trötthet. Men många har drabbats mycket värre än så. En vän till oss som är läkare på akuten låg i respirator och klarade sig bara precis. Han kommer nog aldrig att bli helt frisk igen, och det tog honom månader att träna att gå och prata igen. 

Man kan inte leva normalt och bekymmersfritt om man inte har en flockimmunitet. Iofs så vet vi inte det helt säkert. Det beror också mycket på hur länge man är skyddad av en vaccination och om t.ex. just de känsliga personerna kan skyddas med det. 

Sedan tycker jag att det är väldigt rimligt att sätta upp restriktioner för folk som inte är vaccinerade. T.ex. så finns det ju länder som inte släpper in en om man inte är vaccinerad mot olika sjukdomar (som kanske finns just där?) . USA har väl sånt. Och i vissa länder måste barn vara vaccinerade mot mässling för att få gå på förskola. Helt rimligt. 
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 13:39:08 följande:
    Ok, länken funkar inte, varken som den är i sin helhet med alla siffror, eller utan m. i början.
    Nu hittade jag inte just det, men han har skrivit liknade, enklast att söka Ralf ER sundberg, han har öppen facebook.
  • Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:30:10 följande:
    Nu hittade jag inte just det, men han har skrivit liknade, enklast att söka Ralf ER sundberg, han har öppen facebook.
    Njah, jag skulle inte tro det :) Dessutom har han ju helt fel. Din egen länk berättade ju det :D
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 13:39:08 följande:
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 13:42:04 följande:
    Förstod du förresten min invändning om att du citerar en nisse och sedan länkar till något helt annats, som dessutom motbevisar ditt påstående..?
    Nytt försök. Citirade en Ralf och bifogade hans länk.
    www.facebook.com/ralf.e.sundberg/posts/10158010799253099
  • Anonym (444)

Ja!

Jag i familjen vill resa igen och för att föresatser behövs med stor säkerhet vaccinationsintyg.

• Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 20:45:22 följande:
    Anonym (X) skrev 2020-12-07 13:42:04 följande:
    Nytt försök. Citirade en Ralf och bifogade hans länk.
    www.facebook.com/ralf.e.sundberg/posts/10158010799253099
    Så du tycker att en kirurg ska uttala sig om vacciner, som varken är hans fält eller där han varit delaktig på något som helst sätt...? Nästa gång jag har ont i magen tror jag att jag ringer tandläkaren. Eller veterinären.
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?