• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:51:18 följande:
    Men vad menar du med inte testat? Räcker inte de testgrupper som redan genomgått vaccinering? Som för övrigt ligger i paritet med andra vacciner som släpps.
    Läs mina andra inlägg... 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 12:55:06 följande:
    Och sedan kan vi ju också ta ett lite senare citat där det var DU som sa att JAG borde stänga in mig. Vem är diktatorn nu?
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 12:21:28 följande:
    Gissade att du var för diktatur. Men vi kan väl som sagt göra så istället att du låser in dig för alltid och så lever vi andra på. 

Det enda jag skrev var att om alla dina konstiga idéer skulle bli sanning med pandemilagar som hindrar folk att gå ut från sina hem och att man måste tvångsvaccineras, så skulle det snarare vara DU som blir instängd. JAG har aldrig sagt att du borde bli instängd :) Jag tar bara information från dina egna förvrängda tankar.
    Jag föreslår absolut att du frivilligt stänger in dig eftersom att du är rädd för världen där ute. Det är helt enkelt den naturliga och logiska reaktionen på det hela. Jag är ormrädd och äger därför ingen orm. Enkelt. 

Du erkände alltså vad en pandemilag och restriktioner syftar till. Och som sagt är detta information direkt från bestämmande. Det går inte ens för dig att kalla det fantasier. 
  • Anonym (X)
    Tackar! :) Plötsligt händer det!
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 13:07:16 följande:
    Tackar! :) Plötsligt händer det!
    Plötsligt....ja, det tog flera minuter att byta elektronik för att komma åt länkarna. 
  • Anonym (X)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 13:05:53 följande:
    Jag föreslår absolut att du frivilligt stänger in dig eftersom att du är rädd för världen där ute. Det är helt enkelt den naturliga och logiska reaktionen på det hela. Jag är ormrädd och äger därför ingen orm. Enkelt. 

Du erkände alltså vad en pandemilag och restriktioner syftar till. Och som sagt är detta information direkt från bestämmande. Det går inte ens för dig att kalla det fantasier. 
    Ok, sluta projicera. Det ser så dumt ut. Jag är inte ett dugg rädd för världen. Det betyder inte att jag slickar på busshandtag direkt.

Suck... Nej det var DU som påstod att det är vad man vill åstadkomma. Kan du SNÄLLA i fortsättningen hålla isär dina egna och andras tankar....? Att begränsa antalet personer på en plats är inte samma sak som att man plötsligt inte skulle få existera utanför de egna väggarna, och det är inte heller vad man försöker åstadkomma med den tänkta lagen.
  • Anonym (På riktigt)
    Anonym (Nope) skrev 2020-12-08 13:01:37 följande:

Jag kommer absolut inte ta det.
    Ett vaccin tar mellan 10-15 år att få fram samt godkänt i normala fall.
    Ett vaccin som har tagit mindre än ett år litar jag inte på för fem öre. 
    Låt de äldre och riskgrupper ta det och sen rapportera från dem.
    Det låter grymt men låt dem ta smällen. Hellre dem än de friska.

Varför ska dessa grupper offra sig för dig? 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 13:09:47 följande:
    Ok, sluta projicera. Det ser så dumt ut. Jag är inte ett dugg rädd för världen. Det betyder inte att jag slickar på busshandtag direkt.

Suck... Nej det var DU som påstod att det är vad man vill åstadkomma. Kan du SNÄLLA i fortsättningen hålla isär dina egna och andras tankar....? Att begränsa antalet personer på en plats är inte samma sak som att man plötsligt inte skulle få existera utanför de egna väggarna, och det är inte heller vad man försöker åstadkomma med den tänkta lagen.
    Är du för restriktioner och skammar folk som inte vill dansa efter dess pipa för att folk ju dööööööööör är du rädd för omvärlden. För folk dör helat iden. 

Jag påstår inget, jag berättar vad källorna själva säger. Att begränsa hur många människor(åtta är väldigt få och väldigt lätta att kontrollera vid exempelvis demonstrationer) när hotet är så litet, så oproportionellt, är att klampa in på den personliga friheten. Och som vi sett detta året så är det en slippery slope. Stoppas det inte så fortsätter det. Hur var det Hitler sa, "Det bästa sättet att ta kontroll över ett folk är att ta ifrån dem lite frihet i taget. På så vis märker de inte vad det är frågan om innan det är för sent". Och han visste ju vad han talade om...  Och pandemilagen är till för att kontrollera människors frihet och för att kunna stänga ner samhället. Det snackade de ju till och med om på presskonferensen(vilka jag givetvis alltid ser). 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (På riktigt) skrev 2020-12-08 13:16:53 följande:
    Varför ska dessa grupper offra sig för dig? 
    Det ska de inte. Om de inte vill förstås. Däremot finns det en vettig tanke bakom att dessa som faktiskt verkligen riskerar något gällande covid kan ta vaccinet. Om de vill. De förlorar inte heller lika mycket då deras livsår i vilket fall är färre. Och funkar ett vaccin så ska ju inte en ovaccinerad människa vara ett problem.... 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?