Anonym (X) skrev 2020-12-08 13:09:47 följande:
Ok, sluta projicera. Det ser så dumt ut. Jag är inte ett dugg rädd för världen. Det betyder inte att jag slickar på busshandtag direkt.
Suck... Nej det var DU som påstod att det är vad man vill åstadkomma. Kan du SNÄLLA i fortsättningen hålla isär dina egna och andras tankar....? Att begränsa antalet personer på en plats är inte samma sak som att man plötsligt inte skulle få existera utanför de egna väggarna, och det är inte heller vad man försöker åstadkomma med den tänkta lagen.
Är du för restriktioner och skammar folk som inte vill dansa efter dess pipa för att folk ju dööööööööör är du rädd för omvärlden. För folk dör helat iden.
Jag påstår inget, jag berättar vad källorna själva säger. Att begränsa hur många människor(åtta är väldigt få och väldigt lätta att kontrollera vid exempelvis demonstrationer) när hotet är så litet, så oproportionellt, är att klampa in på den personliga friheten. Och som vi sett detta året så är det en slippery slope. Stoppas det inte så fortsätter det. Hur var det Hitler sa, "Det bästa sättet att ta kontroll över ett folk är att ta ifrån dem lite frihet i taget. På så vis märker de inte vad det är frågan om innan det är för sent". Och han visste ju vad han talade om... Och pandemilagen är till för att kontrollera människors frihet och för att kunna stänga ner samhället. Det snackade de ju till och med om på presskonferensen(vilka jag givetvis alltid ser).