• Sanna 755

Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?

Hej. Som rubriken lyder, när vaccin är här kommer ni att springa till VC och få det nya vaccinet trots möjliga biverkningar eller hur ser ni på det? ???? Jah tog mot svininfluensan och fick inga som helst biverkningar, så Jah lär göra det om inga hemska biverkningar rapporteras.

• Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?
  • Anonym (Vågarinte)

Hmm... tål att fundera på.

Bilden kan innehålla: 1 person, text där det står ?THINK THE SAME PERSON THAT BELIEVES THE EARTH IS OVERPOPULATED WANTS TO "SAVE" YOUR LIFE WITH A VACCINE!?

• Anonym (svårt)
    Anonym (444) skrev 2020-12-07 20:48:19 följande:

Ja!

Jag i familjen vill resa igen och för att föresatser behövs med stor säkerhet vaccinationsintyg.

Utpressning. Fint.
  • Anonym (svårt)
    AndreaBD skrev 2020-12-07 14:17:49 följande:

Vad snackar du om, förkylning? Jag har haft den "förkylningen". Och jag hoppas att jag blir av med kvarvarande symptom någon gång. Sånt som att luktsinnet nästan inte funkar alls och återkommande huvudvärk och trötthet. Men många har drabbats mycket värre än så. En vän till oss som är läkare på akuten låg i respirator och klarade sig bara precis. Han kommer nog aldrig att bli helt frisk igen, och det tog honom månader att träna att gå och prata igen. 

Man kan inte leva normalt och bekymmersfritt om man inte har en flockimmunitet. Iofs så vet vi inte det helt säkert. Det beror också mycket på hur länge man är skyddad av en vaccination och om t.ex. just de känsliga personerna kan skyddas med det. 

Sedan tycker jag att det är väldigt rimligt att sätta upp restriktioner för folk som inte är vaccinerade. T.ex. så finns det ju länder som inte släpper in en om man inte är vaccinerad mot olika sjukdomar (som kanske finns just där?) . USA har väl sånt. Och i vissa länder måste barn vara vaccinerade mot mässling för att få gå på förskola. Helt rimligt. 

Covid-19 är ett coronavirus, dvs ett förkylningsvirus. Det är också vad nästan alla drabbas av(eller så har de inga symptom alls pga de värdelösa pcr-testen med för högt ct, som dessutom inte är ett diagnosverktyg). Detta gäller även sjuka, som jag själv. Att du är ett "offer" för "long covid" förvånar mig inte. Det har man sett i Usa, de som löper högst risk att dö eller bli allvarligt sjuk av eller med covid är gamla, svarta och latinos. Nästan alla "long covid-drabbade" är däremot vita medelklasskvinnor. Dvs bortskämda Karens. Post viral syndrome/fatigue är inte heller något unik för covid. Det är vanligt efter bland annat influensa och Guillain Barre. Att tappa smak efter förkylning är ine heller unikt för covid. Jag har en granne som inte känt smak sedan 1987 då hon blev förkyld. Att bli allvarigt sjuk är också vanligare än vi tror, det är bara ingen som säger pt oss att få panik. Och tro det eller ej så dog folk innan covid med, till och med oftare än i år.

Givetvis kan man leva på som vanligt. Hur tror du att mänskligheten överlevt fram tills nu? Det är så fiffigt uttänkt att vi har ett immunsystem som är helt otroligt och att vi helt otroligt nog har kunnat samexistera med virus sedan tidens början. Tänka sig.

Det förvånar mig inte att du är för diktatur. Men vi kan vl istället göra så att du låser in dig för alltid och sedan lever vi andra på, arbetar och betalar skatt och ser till att det till exempel finns sjukvård den dagen du behöver den.

Det finns ingen sjukdom, framförallt inte en sådan här(i sammanhanget) bagatell som orsakat sådana brutala intrång i den personliga friheten och valfriheten. Infet annat vaccin behövs för att du ska kunna göra helt vanluga saker och framförallt finns det ingen annna sjukdom eller annat vaccin där världen så gått samman för att ha gemensamma regler. Vakna!
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 07:20:00 följande:
    Covid-19 är ett coronavirus, dvs ett förkylningsvirus. Det är också vad nästan alla drabbas av(eller så har de inga symptom alls pga de värdelösa pcr-testen med för högt ct, som dessutom inte är ett diagnosverktyg). Detta gäller även sjuka, som jag själv. Att du är ett "offer" för "long covid" förvånar mig inte. Det har man sett i Usa, de som löper högst risk att dö eller bli allvarligt sjuk av eller med covid är gamla, svarta och latinos. Nästan alla "long covid-drabbade" är däremot vita medelklasskvinnor. Dvs bortskämda Karens. Post viral syndrome/fatigue är inte heller något unik för covid. Det är vanligt efter bland annat influensa och Guillain Barre. Att tappa smak efter förkylning är ine heller unikt för covid. Jag har en granne som inte känt smak sedan 1987 då hon blev förkyld. Att bli allvarigt sjuk är också vanligare än vi tror, det är bara ingen som säger pt oss att få panik. Och tro det eller ej så dog folk innan covid med, till och med oftare än i år.

Givetvis kan man leva på som vanligt. Hur tror du att mänskligheten överlevt fram tills nu? Det är så fiffigt uttänkt att vi har ett immunsystem som är helt otroligt och att vi helt otroligt nog har kunnat samexistera med virus sedan tidens början. Tänka sig.

Det förvånar mig inte att du är för diktatur. Men vi kan vl istället göra så att du låser in dig för alltid och sedan lever vi andra på, arbetar och betalar skatt och ser till att det till exempel finns sjukvård den dagen du behöver den.

Det finns ingen sjukdom, framförallt inte en sådan här(i sammanhanget) bagatell som orsakat sådana brutala intrång i den personliga friheten och valfriheten. Infet annat vaccin behövs för att du ska kunna göra helt vanluga saker och framförallt finns det ingen annna sjukdom eller annat vaccin där världen så gått samman för att ha gemensamma regler. Vakna!

Många får tillbaka lukt och smka om de en periode tar lite högre doser zink (man ska inte överdoser längre tid för det kan skapa obalanser)
    Svårt sjuka i covid där blodkärlen blir påverkade kan bero på att viruset ger ett kraftigt ökat behov av c-vitamin så att det uppstår skörbjugg. 

Hur som helst, blir jag det minsta förkyld försöker jag ta 1 g c-vitamin per vaken timme. Köper askobinsyra i "kryddpåse", billigt och utan tillsatser. Jag har inga bevis på at det fungerar, men vad har man att förlora? Det kör jag och min familj på. Är vi symtomfria tar vi bara 1 g 2-3 gånger per dag.

Det finns inga vetenskapliga bevis och det kommer heller aldrig att komma. För vem skulle betala stora studier på vitaminer? Det fins inga patent att vinna. 

Att ha en bra d-vitaminnivå är också viktigt, samt att få i sig tillräckligt med selen.

Jag vet att de finns de som kommer att trycka tummen ner på detta inlägg. Men det är frivilligt att ta tillkott, ingen kommer tvinga er. Det är bara att låta bli. Men låt var och en få bestömma själv.

• Anonym (X)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-07 22:40:31 följande:
    Jag säger ju inte att det är så och jag hoppas du har rätt, men hur ska man våga ta risken. 
    Man måste förlita sig på forskarna och väga för- och nackdelar. Vill jag riskera att infekteras av corona där det inte finns några som helst garantier att man överlever eller slipper hemska långtidseffekter, även om man är ung, frisk och stark? Eller vill jag ta ett vaccin som man redan testat ut på en större testgrupp som uppfyller alla krav som man vanligtvis har på nya mediciner/vacciner som kommer ut på marknaden, och som kan skydda mig från det här viruset, och dessutom skyddar andra i min omgivning eftersom jag då inte riskerar att utan symptom smitta dem i sin tur? Personligen är jag mer rädd för döden än ett vaccin.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2020-12-08 09:38:19 följande:

Många får tillbaka lukt och smka om de en periode tar lite högre doser zink (man ska inte överdoser längre tid för det kan skapa obalanser)
    Svårt sjuka i covid där blodkärlen blir påverkade kan bero på att viruset ger ett kraftigt ökat behov av c-vitamin så att det uppstår skörbjugg. 

Hur som helst, blir jag det minsta förkyld försöker jag ta 1 g c-vitamin per vaken timme. Köper askobinsyra i "kryddpåse", billigt och utan tillsatser. Jag har inga bevis på at det fungerar, men vad har man att förlora? Det kör jag och min familj på. Är vi symtomfria tar vi bara 1 g 2-3 gånger per dag.

Det finns inga vetenskapliga bevis och det kommer heller aldrig att komma. För vem skulle betala stora studier på vitaminer? Det fins inga patent att vinna. 

Att ha en bra d-vitaminnivå är också viktigt, samt att få i sig tillräckligt med selen.

Jag vet att de finns de som kommer att trycka tummen ner på detta inlägg. Men det är frivilligt att ta tillkott, ingen kommer tvinga er. Det är bara att låta bli. Men låt var och en få bestömma själv.

För många tar det helt enkelt tid, i vissa fall kommer det inte tillbaka alls, men det är ovanligt. Och som sagt så gäller inte bara förlust av lukt och/eller smak efter covid.

Precis, tillskott är frivilligt. Vaccinet verkar inte bli det. 
  • Anonym (X)
    Anonym (svårt) skrev 2020-12-08 10:03:32 följande:
    För många tar det helt enkelt tid, i vissa fall kommer det inte tillbaka alls, men det är ovanligt. Och som sagt så gäller inte bara förlust av lukt och/eller smak efter covid.

Precis, tillskott är frivilligt. Vaccinet verkar inte bli det. 
    INGEN kommer att tvångsvaccineras, så släpp det.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 10:09:11 följande:
    Eh, jo. Eller, nej. Men du får inte jobba, handla mat, ta emot bidrag, flyga, studera etc. Men det är jäkligt frivilligt. Detta är vad många länder, företag och regeringar redan talar om. Och vi talar då inte om Nordkorea... Vakna!
  • Anonym (Vågarinte)
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 09:53:32 följande:
    Man måste förlita sig på forskarna och väga för- och nackdelar. Vill jag riskera att infekteras av corona där det inte finns några som helst garantier att man överlever eller slipper hemska långtidseffekter, även om man är ung, frisk och stark? Eller vill jag ta ett vaccin som man redan testat ut på en större testgrupp som uppfyller alla krav som man vanligtvis har på nya mediciner/vacciner som kommer ut på marknaden, och som kan skydda mig från det här viruset, och dessutom skyddar andra i min omgivning eftersom jag då inte riskerar att utan symptom smitta dem i sin tur? Personligen är jag mer rädd för döden än ett vaccin.
    Var och en måste få göra den avvägningen själva utan påtryckningar. Jag känner oro för en del sjukdomar och död, men just Coviddöd känns för mig väldigt osannolikt, jag känner mer obehag för vaccinet. Det är inte solidarikst att tvinga på andra något de inte vill ha.
    Anonym (X) skrev 2020-12-08 10:09:11 följande:
    Om du med tvång menar fasthållninn och tvingsinjicering ja. Men oroväckande många människor vill ha tvång com i utpressning, Att man inte ska få behålla jobbet, hyra lägenhet, besöka badhuset, gtmmet osv. som ovaccinerad, ja då är det tvång i mina ögon.

I mina ögon är det många människor som inte förstår sitt eget bästa, men vet du jag är ändå absolut emot tvång. Tvång ska användas väldigt restiktivt, precis som det har gjorts i Sverige. 
Svar på tråden Covid 19 vaccin. Ja eller Nej?